DATUM: 2014-10-15 / TID: 16:08:44
KATEGORI: Sammanfattningar, The Walking Dead

The Walking Dead 5x01 No Sanctuary.

Igår såg jag äntligen premiären av The Walking Dead och jäklar vilket avsnitt! En fullkomligt fantastisk start på säsong 5! Och ännu en gång måste jag säga det här; jag är så otroligt glad att jag såg serien för första gången i somras (läs här, här, här och här)! Lätt en av de bästa serierna som bara fortsätter att överraska mig! Markera för att läsa vad jag tyckte om premiären ;)
 
Herregud, vad fan är de för sjuuuuka människor!? Slaktare för människor!??! Vilka sinnessjuka människor! De är ju inte alls mänskliga, de är bara så kallblodiga! Jag blev ju fan rädd för dem fast de var i tvrutan och jag i verkligheten! Herregud, det var sååå hemskt, bara så hemskt när de högg ner dom en efter en. Jag klarade inte ens att se på, så jag knep hårt med ögonen för att slippa se allt tydligt. Och när det väl var Glenns tur, var jag så rädd att han faktiskt skulle dö. Man vet ju aldrig med den serien då alla bara dör som flugor. Så jag blev lättad när han klarade sig, oh my god! Det var en himla tur att Rick, Daryl och Glenn inte satt till höger, annars skulle de ha dött! Jag har seriöst inte varit så här nervös på länge! Äsch, pulsen var verkligen hög och mitt hjärta slog hårt. Jäklar, vilken stämning alltså! Jag hoppas också att vi ska få veta HUR i helvete de blev såna så sinnessjuka människor och det tror jag att vi kommer att få, så jag ser fram emot att få veta! Fy fan, vilka hemska människor!
 
Och fyfan vad jag älskar Carol! Jag älskade att hon fick vara badass och kickade ass genom hela avsnittet! Vilken jäkla underbar kvinna alltså! Hon fullständigt bara räddade dagen! Väldigt smart gjort av henne att sabba för Terminus och samtidigt rädda hennes vänner. Älskade också att Rick också var badass när han sprang runt och dödade alla som förtjänade det. Det var bara spännande hela tiden rakt igenom hela avsnittet! ;D
 
Och så det absolut bästa i hela avsnittet! Alla underbara återföreningar! Jag bara satt där och grät floder av total lycka! När Carol kom och Daryl bara sprang fram till henne, gråtandes, och kramade henne, då brast det för mig och jag grät av lycka! Det var så otroligt fint! Jag älskar dem så mycket, deras vänskap är min favorit. Jag älskade att Rick också kramade henne. Jag antar att det betyder att de kan lämna det som hände i säsong 4 bakom sig nu? Det hoppas jag! Och sen scenen efter...!? När Rick såg Judith och bara lämnade hans saker och började springa mot henne, då brast det ännu mer för mig! Jag kunde så fucking inte sluta gråta, tårarna bara rann och rann av lycka. Nu är Rick, Carl och Judith äntligen återförenade efter vad som kändes som en evighet sedan och det hade inte kunnat vara bättre än så här! Jag älskade varje minut! Herregud, vad jag är blödig alltså haha! Jag är ju väldigt svag för såna tårfyllda återföreningar! Och så Tyreese och Sasha också, så fint! Nu är gruppen äntligen tillsammans igen! Det har jag saknat! Dock så fattas bara Beth. Apropå det, var tusan är hon!? Hoppas att hon fortfarande lever och att gruppen hittar henne! :)
 
Åh, jag ser så fram emot att se resten av säsong 5! Och jag är också bara så glad att den också redan innan säsong 5 hade förnyats till säsong 6! Underbara nyheter alltså! ;D

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: