DATUM: 2015-06-07 / TID: 16:51:38
KATEGORI: Pretty Little Liars, Sammanfattningar

Pretty Little Liars 6x01 Game on, *******.

I onsdags kom Pretty Little Liars äntligen tillbaka som jag självklart såg! Och den här gången med sjätte säsong nu! Premiären var sååå galet bra! Det var en fantastisk start på sjätte säsong! Bästa avsnitt hittills av alla avsnitt i hela serien, om jag ska vara ärlig. Markera för att läsa mina tankar ;)
 
Den där Charles är ju helt jäkla psykiskt sjuk! Varför är han så emot tjejerna? Vad har de gjort mot honom liksom? Jag skulle förstå om det bara var Alison han plågade med tanke på att han är besatt av henne och för att hon är hans syster. Men Spencer, Hanna, Aria och Emily??? Varför? För att de är Alis vänner eller vad? Så många frågor! Eller så är det enkelt bara för att han är sjuk i huvudet och älskar att jäklas! Ett par saker är iallafall säkert: 1) han är riktigt smart och 2) det är farligt att jävlas med honom!
 
När det gäller Andrew, så tror jag verkligen inte att det är han som är Charles som alla inklusive polisen tror. Det vore ju för jäkla uppenbart! Han är nog bara en del av spelet för att dra till sig misstankar från den verklige Charles. För som vi alla vet, så är Charles väldigt smart och duktig på att spela spel och på att lura folk. Så det skulle därför verkligen inte förvåna mig om sanningen kommer fram att det inte är Andrew som är Charles. Jag tror fortfarande att det är antingen Jason (om han är tvilling med Charles ja) eller kanske Wren. Varför jag misstänker just Wren av alla, vet jag inte. Det är bara en känsla eller en vildaste gissning. Eller jo, det är antagligen för att han är ju läkare och har ingång till nästan allt. Tänk liksom på sjukhuset? Bårhuset? Alla papper som försvann? Läkaregrejer? Och massor mer.
 
Och vad i helvete hände med tjejerna bakom stängda dörrar!? Så fort de kom in, skrek de ju. Vad för straff fick de? När tjejerna slutligen kom ut efter tre veckor så såg de ju helt förstörda ut! Men särskilt Hanna. Så vad fan hände? Jag vill veta!! Jag måste veta nu! Men då det är PLL vi pratar om, så är straffet troligen inte värre än vad det egentligen var. Men ändå! Jag vill veta NU!
Det var båda väldigt smart och dumt gjort av tjejerna att sätta eld på allt! Dumt för att de kunde ju ha dött! Smart för att om de inte hade börjat tända eld på allt (de visste inte om att deras pojkvänner var just där då och letade efter dem, men ändå), så skulle Caleb, Ezra och Ali inte ha hittat gömstället även om det var rakt mitt framför näsan på dem!
Men fyfan vad läskigt det var när Charles stod där bakom gardinen och glodde på tjejerna! Det var seriöst så obehagligt! Han är så otroligt obehaglig! Hans hoodie och mask och allt, han gör mig illa till mods!
 
Ett tag var jag faktiskt lite orolig att tjejerna inte skulle bry sig om att hitta Mona. Dumt att ens oroa sig om det då de faktiskt har ju hållit ihop och gjort saker ihop och gått igenom samma saker i dockhuset. Så varför skulle tjejerna då bara skita i Mona så där? Men jag var orolig ändå, haha! Så tack och lov att tjejerna faktiskt sprang runt och letade efter Mona. Men fyfan vad mitt hjärta brast när de väl hittade henne och hur hon bröt ihop och skrek hysteriskt åt dem om att ta henne därifrån. Jag till och med fällde tårar! Stackars Mona! Jag kan inte föreställa mig hur hon måste ha mått!
 
Och så alla återföreningar!!!! Fyfan, jag blev så känslosam att tårarna bara rann av glädje! Caleb och Hanna, awwww! Jag bara älskar dem så mycket! Jag älskade hur Hanna sprang åt helt rätt riktning mot Caleb och bara kramade honom och hur hon sa åt honom att aldrig nånsin låta henne gå igen och hur han svarade "Never". Det var så, så fint och helt perfekt! Och Toby och Spencer? Awwwww! Och Ezra och Aria? Meeeh. Men jag blev ändå känslosam där, jag har ju trots allt shippat dem som fan i säsonger 1-2. Ack såååå skönt att tjejerna är ute nu! :D
 
På tal om dockhuset! Spencer, Hanna, Aria, Emily och Mona var inte de enda där! Charles har också hållit en annan tjej, Sarah Harvey, till fånga! Snacka om hur chockad jag blev! Hon har varit fången därinne i mer eller mindre än TRE JÄKLA ÅR! Hon var precis som Mona också klädd som Alison. Helt galet! Charles är verkligen allvarligt sjuk i huvudet. Äsch, så obehagligt! Men varför har Charles hållit Sarah till fånga under hela den här tiden? Vad har hon med något eller allt att göra egentligen? Så många frågor!
Och sen så har vi sista scenen med Emily och Alison. Vad kommer hon att svara på Emilys fråga om vem Charles är? Av att döma hennes blick, verkar hon veta nåt. Eller så kanske vet hon bara om att Charles har existerat men inte vem han är. Eller jag vet inte, hon har blandade reaktioner. Men det är iallafall en sak som är helt säkert: Jason MÅSTE VETA det! Han var ju faktiskt tillräckligt gammal för att minnas. Spännande!!!
 
Vilken kanon start på sjätte säsong! För första gången så känns det verkligen som om historien om A äntligen verkligen håller på att knytas ihop nu efter fem säsonger fullt av massssssssssoooooooorrrrrr frågor! Det här blir verkligen en "summer of answers" vilket det också blir! Så spännande det ska bli! :D

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: