DATUM: 2015-07-15 / TID: 00:51:00
KATEGORI: Sammanfattningar, Under the Dome

Under the Dome 3x01 Move On / 3x02 But I'm Not.

Äntligen är Under the Dome tillbaka igen efter nio månaders långa uppehåll! Men tyvärr kunde jag pga noll Internet i min nya lägenhet inte se premiären förrän nu i torsdags. Ledsen för ett försenat inlägg med mina tankar, men bättre sent än aldrig! Markera texten för att läsa mina tankar om premiären! ;)
 
Som jag trodde, tog vi vid där vi slutade i förra säsongen. Jag bokstavligt talat skrek rakt ut när Barbie hittade Julia och Junior döda! Jag grät när han satt där och grät med Julia i hans famn. Jag som är en sådan stor Jarbie shipper! Fast jag visste redan innan att de INTE skulle vara döda på ett eller annat sätt pga stillbilder från de kommande avsnitten, men ändå! När jag såg dom ligga där döda, så var jag chockad och förstörd! Det var inte kul!
 
Då visade det sig att allt det bara var i en alternativ värld och att det har gått ett år där! Say what!? Big Jim, Julia och Junior var döda. Barbie gick vidare och blev kär i en ny tjej, Eva. Joe och Norrie gjorde slut. Norrie hamnade i en systerförening. Sam var i fängelse. Vad, vad, vad!? Och varför satte kupolen dom i en alternativ värld? Vad var poängen med det egentligen? Skulle inte kupolen typ vara god? Älskar de bara att jävlas!? Och för att inte tala om Melanie! Jag blev väldigt chockad när hon dödade hennes och Barbies pappa, när hon strypte Ben tills döds och när hon försökte döda Julia! Jag som gillade henne i förra säsongen och så är hon egentligen ond! Gode gud, stackars Barbie som har en ond halvsyster! Jag kan inte fatta hur hon kunde göra så! Särskilt mot stackars Ben! RIP Ben :(
 
Och Big Jim? Haha, han var ju fan så knäpp! Han bara sköt på allt i sitt hus! Jag hatar honom fortfarande för vad han gjorde i finalen, ja, men samtidigt nu är det ändå plötsligt lite svårt att VERKLIGEN hata honom. Han kan ju vara så rolig - och faktiskt smart och bra också! Oavsett hur många gånger jag vill se honom död, så kan jag verkligen liksom inte tänka mig serien utan honom ändå. Jag har en slags hatkärlek till den mannen, inser jag nu. Ibland tycker jag om honom, ibland inte. Jag får leva med det. Så enkelt är det. Fan vad jag skrattade mycket under varenda scen med honom och den där hunden. Det är så tydligt att hunden vill ha honom som husse. Så söt! Jag ser fram emot att se deras vänskap växa i de kommande avsnitten!
 
Och hur fan kan det vara möjligt att Junior plötsligt är så mycket snyggare nu än i säsong 2? Och han var så sjukt snygg i skinnjackan och med motorcykeln i den alternativa världen! ;)
 
Och jag är såååå arg på manusförfattarna nu att de har skrivit in ännu en ny kärlekstriangel mellan Barbie, Julia och Eva! Verkligen? Verkligen!? Hur ofta ska de jävlas med Barbie och Julia egentligen!? Gode gud, jag hoppas att nu när de alla äntligen kom tillbaka till den verkliga världen så är Eva INTE gravid som hon blev i den alternativa världen! Men det är ändå inte det värsta!
Det värsta är att det BARA har gått några timmar för Julia men för Barbie så har det gått ett år. Så hur kommer det att bli mellan de två nu? Det kommer ju totalt att vara förändrat nu när Eva också är i kupolen. Jag är seriöst så jävla irriterad nu! Kan de inte bara lämna Jarbie ifred nån gång!? Men å andra sidan bör man nog inte vara orolig ändå för Rachelle Lefevre har sagt att Barbie och Julia kommer att ha några utmaningar i säsong 3 och att det kommer vara det värt i slutändan. För hennes skull hoppas jag att det är sant. För Barbie och Julia hör ju ihop! Ingen diskussion om den saken!
Och det värsta är också att jag faktiskt tycker om Eva! Så det gör därför det svårt att hata henne, haha! Det är ju inte precis hennes fel att Julia dog i den alternativa världen och att Barbie gick vidare till henne och blev kär i henne. Han trodde ju att Julia var död, så inte konstigt egentligen att han gick vidare. Innan säsong 3 kom, så avslöjades det att Eva skulle bli Barbies nya kärleksintresse och då hatade jag henne verkligen! För jag var så säker på att hon typ skulle vara en bitch och typ försöka förstöra mellan Barbie och Julia. Men nu visade det sig att inte så var fallet! Eva är faktiskt trevlig och jag tycker om henne! Men bara SÅ LÄNGE hon inte kommer i vägen för Barbie och Julia, ja! ;)
 
Och Christine? Jag litar inte på henne! Det är bara nåt som verkligen är så skumt med henne. Jag misstänker att hon kanske kan ha nåt med kupolen att göra! Typ att hon är en utomjording och en slags drottning eller nåt. Hon är ju verkligen riktigt skum, så ja jag litar helt enkelt inte på henne!
Och på tal om kupolen! Big Jim verkade ha haft rätt om den! Kupolen är visst kanske ond trots allt! För som sagt om den är god, så varför sätta alla i en alternativ värld då? Och samma med alla dessa fjärilar! Varför anföll de Junior och Julia om kupolen nu var god? Ja just precis! Så det är därför nåt som bara inte stämmer. Julia verkar inse det nu också, se bara vad hon gjorde med fjärilen! I förra säsongen hade hon så mycket tro på kupolen och nu i denna säsongen har hon bara totalt tappat tron. Det var väldigt förståeligt! Jag skulle reagera likadant om detta hände mig! Jag så ser fram emot att se alliansen mellan Big Jim och Julia! Ja, i denna säsongen kommer de att skapa en allians tillsammans och börja att söka sanningen om kupolen. Det ska bli så spännande! :D
 
Jag ser verkligen fram emot att se resten av säsong 3! I säsongen kommer vi äntligen att få ALLA svar! Typ varför den dök upp, vad den vill egentligen, dess syfte osv! Spännande :D
Postat av: Dessi

Jag har också sett alla avsnitt från 1 till nu... men jag är fortfarande lika förvirrad... jag hoppas verkligen att det blir ett bra slut, och att man får svar på alla frågor, så det inte slutar med att kupolen upplöser och alla blir fria utan minsta förklaring.

Svar: Detsamma! Nu igår har jag äntligen kommit ikapp kanal5 nu, vilket betyder att jag nu har sett avsnitt 3-6. Sammanfattningen kommer så fort jag känner för att skriva det! Of course kommer det innan jag åker hem till Vetlanda igen där jag fortfarande inte har Internet i min nya lgh på torsdag eller fredag :)
Micaela Sundberg

2015-08-08 @ 18:57:16

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: