DATUM: 2015-06-05 / TID: 22:23:36
KATEGORI: Sammanfattningar, Övriga tvserier

"Fringe" säsong 1.

Jag blev klar med säsong 1 i söndags! Vilken grymt bra första säsong det var! Så stolt också över mig som lyckades att ta det lugnt med att titta för det tog mig nästan en månad att se klart den. Allt för att jag bara inte vill att den ska ta slut för snabbt. Så här kommer min sammanfattning :)
 
Handling:
Fringe är en amerikansk sci-fi serie, skapad av J.J. Abrams, Roberto Orci och Alex Kurtzman. Serien handlar om den kvinnliga FBI-agenten Olivia Dunham som tvingas samarbeta med den excentriske forskaren Walter Bishop och hans son Peter för att lösa olika fenomen...
 
Favoritavsnitt:
1x01 Pilot, 1x06 The Cure, 1x08 The Equation, 1x13 The Transformation, 1x15 Inner Child, 1x16 Unleashed, 1x17 Bad Dreams och säsongsfinalen 1x20 There's More Than One of Everything.
 
Favoritkaraktär:
Walter, Peter och Olivia! Ett fullkomligt fantasiskt team! Men särskilt Walter, han är så rolig! Ibland mitt under jobbet så plötsligt han bara frågar om att få mat eller börjar berätta om nåt eller säger roliga kommentarer när han borde jobba. Så kul! x)
 
Favoritship:
Peter och Olivia! Även om det inte direkt har blivit nåt mellan dem under denna säsongen, grrr! Men jag VET att de kommer bli ett par sen, frågan är bara när. De har fantastisk kemi och skulle bli jättefina tillsammans! Så jag väntar tålamodigt på dem ;)
 
Bäst i säsongen:
Många olika intressanta fall att följa! Peter och Olivia. Walter. Twister. Alla storylines. Relationen mellan Walter och Peter. Spännande säsongsfinal också! Och massor, massor mer!

Värst i säsongen:
Att det inte hände nåt mellan Peter och Olivia redan nu! Och att John visade sig vara en falsk skitstövel, stackars Olivia. Och scenen i slutet av avsnitt 19 med Walter och Olivia, fyfan vad jag avskydde att se honom så ledsen och gråta, det fick mig att gråta med honom. Jag vet inte varför, men jag finner det så svårt att se Walter så ledsen. Jag gråter bara då. Det är bara nåt så oskyldigt med honom så att han verkligen därför inte borde få vara ledsen en enda gång :)
 
Övriga kommentarer:
Första säsongen var fantastisk! Jag ser fram emot att se nästa säsong med spänning som jag ska starta nu denna helgen! ;)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: