DATUM: 2015-01-29 / TID: 20:38:06
KATEGORI: Arrow, Sammanfattningar

Arrow 3x10 Left Behind.

Jag såg Arrow 3x10 Left Behind i måndags och det var ett jättebra avsnitt som vanligt! Äntligen är serien tillbaka igen efter ett juluppehåll, så skönt. Markera texten för att läsa mina tankar :)
 
Oliver lever! Tack gode Gud för det! Inte för att jag nånsin tvivlade på det egentligen, men det var ändå så skönt att få det bekräftat. Och det var Tatsu, av alla människor, som räddade honom. Det var oväntat! Efter vad som hände i flashbacken i de senaste avsnitten var jag ju så säker på att hon måste ha dött trots att vi aldrig fick se vad som hände henne efter att kvinnan med vit hår tog henne. Men nu vet man att hon lever. Och det är jag glad för, för jag gillar den karaktären faktiskt. Hon är väldigt badass den där tjejen! ;)
 
Och Felicity! Stackars henne! Hon gick igenom fem steg av sorg bara i detta avsnittet. Förnekelse, ilska, köpslående, depression och accepterande. Imponerande skådespel av Emily Bett Rickards! Jag älskade hur hon förändrades för varje scen. Hur hon försökte hålla sig stark, hur hon förnekade allt, hur hon använde sin ilska gentemot Malcolm, hur hon långsamt bröt ihop, hur hon slutligen accepterade att Oliver var död. Hon var så oerhört bra den där Emily! Nu hoppas jag verkligen att det inte tar lång tid innan Oliver och Felicity återförenas! För som en hardcore Olicity shipper jag är, så vill jag fan inte vänta alltför lång tid! Gud, vad jag längtar att få se hennes min och Diggles och Roys min när Oliver väl kommer tillbaka, jag kan redan föreställa mig deras miner! Framför allt Felicity! Åh, det kommer att bli så episkt! Jag som älskar reunions! ;)
 
Och åh ja, jag gillade heller INTE det sättet som Malcolm berättade om Oliver på. Det var bara så elakt och grymt, han liksom verkligen njöt av att göra det! Äsch, jag har aldrig gillat honom och kommer nog aldrig att göra det heller. Särskilt inte så som han behandlar Thea, hans egen dotter. Inte okej. Det ska bli intressant att se om de kommer att lämna Starling City med tanke på slutet när han sa till henne att de skulle sticka och aldrig komma tillbaka. Jag tror att Thea kommer att säga nej, det hoppas jag iallafall!
 
Jaha, så nu har Laurel gått i Saras fotspår och blivit Black Canard eller vad det kallas nu igen. Jag vet verkligen inte vad jag tycker om det hela. Visst hon var rätt badass i slutet, hon passar i dräkten och allt, men hon är långt ifrån som Sara. Hon har fortfarande mycket kvar att lära sig om hon nu ska gå i sin systers fotspår. Det lilla som hon lärde sig av Ted är ju inte direkt tillräckligt för att bli exakt som Sara var. Det ska hursomhelst bli intressant att se hur det hela kommer att gå framöver i serien, om det är nåt som fortsätter för alltid eller om det bara är tillfälligt och hur Oliver kommer att reagera när han kommer tillbaka. Han lär bli jättearg! Det är jag 99,9% säker på.
 
Nu längtar jag tills nästa avsnitt dyker upp på swefilmer! ;)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: