DATUM: 2015-01-16 / TID: 19:01:02
KATEGORI: Arrow, Sammanfattningar

Arrow 3x07-09.

Jag såg precis det senaste avsnittet av Arrow 3x09 The Climb nyss. Jäklar vilket bra avsnitt med en jäkla cliffhanger! De andra två tidigare avsnitten före hade jag redan sett längesen, men som jag bara glömde skriva om. Så jag ska passa på att skriva lite om dom också än bara det här senaste avsnittet. Markera texten för att läsa mina tankar :)
 
Gode Gud! Är Oliver död!? Jag blev totalt chockad! Det kan inte vara sant! Han är ju för tusan den stora huvudrollen i serien, så det kan bara inte stämma att de precis dödade honom! Utan Arrow, ingen Arrow. Så han får bara inte vara död, okej!? Men å andra sidan är jag ändå samtidigt säker också på att han kommer att klara sig eller åtminstone återvända från döden på nåt sätt. Det måste han göra! För han kan bara inte vara död!
 
Och Felicity! Åh stackars henne! Hur kommer hon att reagera när hon får reda på att Oliver troligen är död? Särskilt med tanke på att han äääääntligen sa till henne att han är kär i henne! Jag har väntat på detta länge och nu har han sagt det - och nu är han "död". Detta är inte okej! Om han nu klarar sig, så kan jag inte vänta tills de väl återser varandra! Den scenen kommer att bli så känslosam! Jag hoppas också för en gångs skull att när Oliver kommer tillbaka till Felicity, då ska han ta och skärpa sig och bli ihop med henne så att hon kan hålla sig borta från Ray! Även om deras kyss var het, så tillhör hennes hjärta Oliver! Apropå kyssen, fan att Oliver såg dem! Han som äntligen skulle berätta hur han känner för henne. Jag blev bara irriterad, haha! Kommer du ihåg att jag sa att jag hoppades på Ray och Felicity tillsammans så att Oliver skulle bli svartsjuk och inse att han vill ha henne? Ja, jag tar det tillbaka nu. För när jag såg hans reaktion över kyssen, då ville jag bara dö. Stackars honom! Jag vill ha Oliver och Felicity tillsammans NUUUUUUUU! Nu, nu, nu och då menar jag verkligen nu!
 
Fan vilken chock jag fick när sanningen om vem som dödade Sara kom fram! Det var Thea. Jag liksom bara WTF?! Det var så totalt oväntat. Jag misstänkte henne aldrig, så det kom därför som en total överraskning! Jag hade alltid misstänkt antingen Malcolm eller Ray. Men nej, det var Thea! Visst, hon var i trans när detta hände, men ändå det är ju för tusan Thea som vi snackar om! Hon som aldrig hade dödat nån förut. Hur kommer hon att ta det när hon väl får veta att det är hon som är Saras mördare? Vilken jäkla skitstövel Malcolm är som utsatte Thea för det här! Hans egen dotter! Jag trodde aldrig att han skulle göra så mot henne. Han äcklar mig. Och Laurel då? Hur kommer hon att ta det? Vilken kaos!
 
Lite övrigt: Kul att Diggle friade till Lyla och att hon sa ja! Det är väl lika bra att de gifter sig för de andra glömmer ändå jämt att de INTE är gifta x) Det är ju lite jobbigt att påminna dem om och om igen varje gång någon säger "din man", "din fru", "de är gifta" och sånt, haha! Så det är bra att de ska gifta sig nu. De är ju också så fina tillsammans och har bildat en familj och de hör ihop, så varför inte gifta sig! Och sen så gillar jag också den där nya killen vars namn jag glömt. Alltså han som ska vara Theas nya kärleksintresse. Även om jag alltid kommer att shippa Roy och Thea och fortfarande hoppas på att de två ska hitta tillbaka till varandra, så har jag ändå inget emot att se henne med nån annan kille ett litet tag ändå och låta Roy lida lite, hehe. Och det är ju Austin Butler man snackar om, han är het! Och jag till och med älskade crossovern både i The Flash och Arrow. Jag älskade att The Flash tog lite humor till Arrow vilket verkligen uppskattades och det blev många skratt från min del, Cisco är ju så sjukt rolig med alla hans kommentarer ;)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: