DATUM: 2015-04-19 / TID: 21:19:53
KATEGORI: Arrow, Once Upon a Time, Sammanfattningar, iZombie

Veckans tvserier (v 16).

Once Upon a Time 4x16 "Best Laid Plans" / 4x17 "Heart of Gold":
4x16 var grymt bra! Och 4x17 var ganska bra! Jag älskade alla scener med Killian och Emma som alltid, de är bara så fina ihop! Jag älskade att han berättade direkt för henne om vad Ursula berättade, hur han var så rädd att hon skulle bli ond och hur hon tröstade honom genom att krama honom - mitt framför Charming, Snövit och Henry. Emma har verkligen blivit öppen nu och sånt, det älskar jag! Haha, jag älskar också svartsjuka Killian! "Why would I be jealous? Though I do know you're partial to men in leather jackets." Han är bara så söt när han är svartsjuk och jag älskade hur Emma roades av det och försäkrade att August bara var en vän, ingenting annat. Så jäkla söt! Jag kan aldrig sluta le när det gäller de två!
Så, äääääntligen vet Emma hemligheten nu! Som jag trodde, så blev hon jätteförbannad! Verkligen, verkligen blyförbannad! Jag tycker så synd om henne att hon har blivit sviken igen. Ledsen, Charming och Snövit, men jag står på Emmas sida. Vad ni gjorde med Maleficent var bara så fel och sjukt hemskt! Jag kan inte tro detta! Stackars Maleficent och Emma har all rätt att vara förbannad! Jag klandrar henne inte. På tal om Maleficents barn, så det är Lily som är barnet! Emmas bästa vän från barndomen. Jag blev inte direkt överraskad, för jag misstänkte det redan innan. Men det känns ändå bra att äntligen få det bekräftat :)
Så, så, så dumt att de fick ut författaren! Han är ju elak, usch! Och haha underbart att han heter Walt som i Walt Disney! Jag gillar det! :D
Och så avsnittet med Robin Hood! Äntligen fick man se hur det gick för honom med Marion och Roland i New York! Jag fick mig ett gott skratt när Robin hoppade på en häst och jagade en kille för att han stal Marions väska och hur han sa nåt om heder till tjuven som bara "Va? Vad pratar du om?" hahaha så jäkla kul!
Och scenerna med Rumple och Robin då som var intressanta att se! Har faktiskt inget mer att säga än att det bara var intressant att se. Jag avskyr bara Rumple mer och mer nu för varje avsnitt, tyvärr. Verkligen synd för han var en favorit en gång i tiden. Jag tror tyvärr inte att han någonsin kommer att förändras, hur det än går. Därför kan jag knappt shippa Rumbelle längre, för Belle förtjänar bättre än så! Anfall mig inte snälla, Rumbelle fans, men det är bara så vad jag tycker.
Och twisten då med att Zelena är tillbaka!!! Fick mig en chock när det visade sig att Marion har varit Zelena hela tiden sen hon kom till Storybrooke med Killian och Emma när de reste bakåt i tiden! Blev verkligen överraskad för jag har då verkligen inte sett ett enda tecken på att Marion inte var Marion. Därför känns twisten inte riktigt så trovärdigt, tyvärr. Det känns som om manusförfattarna kom på idén om twisten i EFTERHAND vilket är synd - för twisten skulle ha varit grymt bra OM vi bara hade sett några tecken på att Marion inte var den hon var. Men annars, kul ändå att Zelena är tillbaka! Inte för att jag gillar henne egentligen, utan för att hon är verkligen sjuhelvete på att vara wicked! Så därför är jag mer än okej med att hon är tillbaka, för syskonrivalitet mellan Regina och Zelena är alltid kul att se!
Och det med att Robin valde "Marion" i slutet, gode gud jag hoppas verkligen att han var under en spell! För det vore så grymt mot Regina! Han valde ju henne i Storybrooke och nu plötsligt väljer han "Marion"? Det bara kom från ingenstans! Därför hoppas jag verkligen att han bara är under spell!
Jag ser fram emot att se nästa avsnitt imorgon! :D
 
iZombie 1x05 "Flight of the Living Dead":
Jag älskar att serien bara blir bättre och bättre för varje avsnitt! Jag älskar också att Liv alltid får små nya personlighetsdrag i varje avsnitt, ett stort plus för det! Och hallå den nya hunken vid namn Lowell!? Så hot! Snälla låt honom stanna! För Liv behöver ett spännande kärleksintresse! Och Lowell är en fullkomligt perfekt match för henne! Han är ju också en zombie! Jag blev glatt överraskad faktiskt när det kom fram, hans hår var ju liksom mörkbrunt! Men nu vet man att han färgar sitt hår. Om nu man kan göra det, varför gör inte Liv det också även om jag självklart gillar hennes look! Och för att inte tala om vilken kemi de har också! Också Lowells tal i slutet? Det tog andan ur mig, jag smälte så! Alltså vilket tal! Och serien är ju fantastiskt bra, jag är så glad att jag slutade vänta. Nu är den nån som jag kommer att längta till varje vecka ;)
 
Arrow 3x19 "Broken Arrow":
Wooow, vilket jäkla bra avsnitt! Det hände så himla mycket! När det ryktades om att en karaktär skulle lämna serien, så gissade jag på antingen Roy eller Thea och jag VILLE INTE att det skulle hända antingen eller! Så när Roy väl dog i fängelset, då bara förlorade jag det och började gråta floder och bara tänkte "Nej! Inte han! Inte han!". MEN då kom det en underbar twist, han dök upp, livs levande! Det har hela tiden varit planerat av honom, Diggle och Felicity! Väldigt smart twist! Då blev jag så jävla lättad! Tack gode gud! Men han lämnade ändå, men fast vilket annat val har han sen staden tror ju att han är Arrow och att han nu är död? Men huvudsaken är åtminstone att han gör det med liv i behåll! Det är bättre det än att han är död! Jag kommer att sakna honom, hoppas han kommer tillbaka då och då! Hejdå, Roy Harper. Och så dog Thea sen istället! SAY WHAT!? Även där förlorade jag det också och brast ut i gråt! Herregud, hur kommer Oliver att reagera! Stackars honom! Snälla säg att det finns nåt sätt som man kan göra och ta Thea tillbaka till livet! Och också, hur ska Oliver någonsin kunna bli Arrow? Jag hatar Lance så mycket nu för det! Han är ju bara för fan mycket! Så trött på honom nu! Förr gillade jag honom, men nu gör jag det inte längre. För mig får han gärna försvinna! -_-
Nu till dessa bra saker: Oliver var så jäkla HOOOT när han styrde Ray som ett datorspel! Jag dreglade hårt! Och dessa scener mellan Oliver och Felicity!!? Jäklar, hon var så nära att säga "I love you"! Jag bara, "Nu kommer det, nu kommer det!" och så kom det aldrig, grr! Men nästa vecka händer det, vänta bara....! :D
Postat av: alexandra

äntligen skriver du om Arrow! = ) Har saknat detta!

Svar: Hahaha, vad kul att höra :D från och med nu skärper jag mig, för jag vill ju skriva mina tankar :)
Micaela Sundberg

2015-04-20 @ 13:22:44

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: