DATUM: 2015-04-05 / TID: 18:12:02
KATEGORI: The Mortal Instruments

Shadowhunters.

Jag fick helt underbara nyheter för flera dagar sen som jag glömt berätta om. Och det är att The Mortal Instruments återvänder! Men inte till bioduken, utan tv-rutan. The Mortal Instruments blir alltså en tvserie istället! Serien kommer att heta Shadowhunters vars säsong 1 kommer bestå av 13 avsnitt och kommer att börja sändas på ABC! Det är fullkomligt fantastiska nyheter! :D
 
Jag är så otroligt glad att The Mortal Instruments har fått en ny chans då filmen floppade för jag älskar verkligen böckerna som ju är så sjukt bra! En av mina favoritbokserier! Och jag älskar faktiskt filmen som floppade också (min recension kan ni läsa här), men om jag ska vara ärlig så tror jag helt enkelt att TMI passar nog bäst som en tvserie än som en film. Så jag ser därför verkligen fram emot Shadowhunters som jag självklart ska kolla in utan tvekan! Den är ju för sjutton baserad på mina favoritböcker.
Inga skådespelare är klara för tvserien ännu, men castingen pågår just nu. Och ja, ni läste rätt. Det kommer inte att vara samma skådisar från filmen i tvserien, utan det kommer att vara en helt ny casting och en helt ny början. Det ska bli spännande att få se vilka som ska spela Jace, Clary, Simon, Isabella, Alec, Magnus, Joeclyn, Valentine bland annat. Viktigast för mig är att de ska casta Jace, Clary och Simon rätt! Men särskilt Jace och Clary vars kärlekshistoria är en av mina favoritkärlekshistorier! ;)
Och det är fan bäst för ABC att de inte fuckar upp Shadowhunters och att den är nära böckerna och - framför allt - att inte nedlägga den efter bara säsong 1, annars får de en arg Micaela efter sig!!!
 
"Shadowhunters" följer 18-åriga Clary Fray som får reda på hennes födelsedag att hon inte är vem hon tror att hon är och att hon kommer ifrån en lång blodlinje av skuggjägarna/människa-ängel hybrider som jagar demoner. När hennes mamma Jocelyn blir kidnappad, kastas Clary in i en värld av demonjägarna med den mystiske skuggjägaren Jace och hennes bästa vän Simon. Medan hon nu lever bland féer, magiker, vampyrer och varulvar, börjar Clary en resa av sjävinsikt samtidigt som hon lär sig mer om hennes förflutna och vad hennes framtid kan innebära.
Postat av: helena

Åååhh va roligt!!! Den ska jag självklart följa :D

Svar: Ja, eller hur! Jag längtar verkligen! Hoppas att vi får ett datum snart! ;)
Micaela Sundberg

2015-04-06 @ 08:30:07
Postat av: sofia - En blogg om tv-serier

Vad glad jag blir!! :)

Svar: Ja! :D har du också läst böckerna eller har du bara sett filmen?
Micaela Sundberg

2015-04-06 @ 16:05:54
URL: http://seriebloggen.com
Postat av: Sofia

Jag har bara sett filmn

2015-04-07 @ 19:50:57
URL: http://seriebloggen.om

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: