DATUM: 2015-04-19 / TID: 00:26:00
KATEGORI: iZombie

iZombie.

Igår kunde jag inte vänta längre tills beskedet om en säsong 2 eller ej, så nu har jag sett de första fem avsnitten som finns ute. Och jag är helt fast! Jag fastnade nästan direkt i piloten!
Rob Thomas, som satt bakom serien Veronica Mars, sitter bakom denna serien. Just det är anledningen till att jag började se iZombie och en annan anledning är så klart Robert Buckley mest känd som Clay i One Tree Hill. Och den är så otroligt bra, smart, rolig, kickass och spännande - precis som Veronica Mars! Den blir till och med bara bättre och bättre för varje avsnitt! Ett stort plus för det!
Jag älskar även alla karaktärer, särskilt huvudkaraktären Olivia 'Liv' Moore. Förutom Blaine då som jag avskyr som pest pga vad han gör med barnen. Och Lowell!? Snälla, snälla, snälla låt honom stanna och bli en series regular! För jag shippar Liv med honom så hårt!!! Liv behöver ett spännande kärleksintresse! Så snälla, låt det bli honom och snälla ännu en gång, låt honom stanna!
Och gode gud, snälla låt den förnyas till säsong 2! Den är ju så bra och har så mycket potential! Eller annars blir jag så arg! ;)
 
Handlingen kretsar kring Olivia 'Liv' Moore som har blivit en zombie, men genom att konstant äta hjärnor behåller hon sin mänsklighet och hindrar att hon helt förvandlas till en själlös zombie. Hon börjar jobba på ett bårhus där hon då har tillgång till färska hjärnor. Men varje gång hon äter en hjärna så får hon den personens minnen vilket leder till att hon försöker lösa hur de dog.
 

Postat av: ebba

Vart tittar du på Izombie någonstans? Förresten, din blogg är min favorit inom tv-serie bloggar!

Svar: Åh vad kul att höra! :D jag laddar ned och kollar med engelsk text. Om jag läste rätt, så kommer den ha premiär på kanal11 i sommar.
Micaela Sundberg

2015-04-22 @ 15:34:48

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: