DATUM: 2014-09-15 / TID: 22:32:05
KATEGORI: Film

Veckans filmer (v 37.)

Taken såg jag sist för många år sedan när den var som ny och då älskade jag den verkligen. Men då det var så längesen sist, så hade jag glömt en hel del. Så jag såg filmen denna veckan bara för att och ju mer jag såg den desto mer mindes jag. Den är så otroligt bra! Så mycket hände och det var bara fullt av action och spänning i princip nästan hela tiden. Inte endast en stund var tråkig! Jag älskade den! Liam Neeson gjorde ett riktigt bra jobb som CIA-agenten och till och med Maggie Grace var briljant i sin roll som den rädda dottern och jag ser verkligen fram emot att se tvåan snart som jag faktiskt inte har sett ännu! Jag kan varmt rekommendera filmen om ni älskar såna filmer! Trailern kan ni se här ;)
Handlingen: En före detta säkerhetsagent blir tvungen att använda all sin yrkeskicklighet för att rädda sin kidnappade dotter.
 
The Butterfly Effect har jag bara sett scener av när den var på tv många gånger, så denna veckan tog jag mig äntligen tid att verkligen se hela filmen - och jag älskade den fullständigt! Jag satt så stilla under hela filmen för att den var så jäkla spännande! Jag kunde inte ens slita blicken ifrån tvn, för jag ville bara inte missa någonting. Den var så bra att jag utan tvekan kommer att se den igen snart! Sorgligt slut men ändå perfekt på sätt och vis efter vad han har gjort igenom hela filmen. Det var ett välförtjänat slut! Ashton Kutcher är grymt bra på komedier om ni flesta ju vet, men han är faktiskt så bra på seriösa roller också. Som den här till exempel. Han var fullkomligt jäkla briljant! Han överraskade mig verkligen. Bra jobbat! Jag rekommenderar den verkligen om ni älskar sci-fi, thriller bl.a! Trailern kan ni se här ;)
Handlingen: En ung man kämpar med att komma över jobbiga minnen från sin barndom. Han upptäcker en teknik som gör det möjligt att resa i tiden och han börjar ändra sin historia för att bli av med sina obehagliga barndomsminnen. Vad han inte räknat med är att varje förändring i det förflutna också förändrar hans framtid.
 
Transendence såg jag äntligen och den var en rätt intressant film! Den var ganska bra, men ändå inte en av världens bästa filmer tyvärr. Jag förväntade mig faktiskt lite mer. Jag vet inte, jag har lite blandade åsikter om filmen. Jag tycker att den var bra, men å andra sidan tycker jag att den också saknade nåt som jag inte kan sätta fingret på vad. Dessutom kunde den vara rätt så seg också ibland, men annars var den en ganska bra rulle, men inte mer än så. Dock är det ändå ingen film jag kommer att se igen, en gång räcker gott och väl. Men effekterna därefter var väldigt fantastiskt gjort och skådisarna gjorde riktigt bra ifrån sig, framför allt Johnny Depp (alltid en favorit!) och Morgan Freeman. Ni avgör om ni vill se filmen eller inte, men älskar ni Johnny Depp så ge filmen en chans. Ni kanske tycker annorlunda än mig? Vem vet? Trailern kan ni se här ;)
Handlingen: Två ledande vetenskapsmän jobbar för att nå sitt mål, teknologisk singularitet. En radikal anti-teknologi-organisation kämpar för att förhindra dem från att skapa en värld där maskiner kan överträffa den mänskliga hjärnans förmågor.

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: