DATUM: 2014-09-25 / TID: 14:46:27
KATEGORI: Sammanfattningar, Under the Dome

Under the Dome 2x12 Turn.

I förra veckan såg jag Under The Dome 2x12 Turn som var så bra! Ledsen för ett försenat inlägg, men här är den! Bättre sent än aldrig, eller hur? Markera texten för att läsa vad jag tyckte ;)
 
Först och främst, vad jobbigt det var att se hur Barbies ilska bara växte och växte. Det märks verkligen direkt att han verkligen är trött på allt. Jag klandrar honom inte direkt, för vore jag honom så skulle jag också reagera likadant. Som förväntat fick han veta varför Hunter följde med honom till Chester's Mill och som förväntat blev han så arg att stackars Hunter fick drabbas av ilskan. Jag tyckte så synd om honom, haha. Barbie var ju så elak, men han hade sina skäl så jag förstod honom. Men jag önskar ändå att han kunde sluta vara så elak mot stackars Hunter.
Men bra att Barbies plan fungerade iallafall! Hans pappa Don kom på stört. Efter många om och men, lyckades Barbie till slut övertyga Don om att skicka tillbaka ägget till kupolen genom att bevisa att Melanie lever. Men det var ändå inte bra på sätt och vis för jag reagerade verkligen på en sak. Innan Barbie lyckades bevisa om Melanie, så gick Don inte med på att skicka tillbaka ägget. Men när han lyckades bevisa att hon lever, så gick Don plötsligt med på det. Bryr han sig mer om hans dotter än hans son? Är Melanie hans favorit? Så hemskt! Det spelar ingen roll att Don sa "var försiktig" till Barbie. Det faktum är ändå att Don gick med på att skicka ägget EFTER att han fick se att Melanie verkligen lever via Joes surfplatta. Wtf?
Och hur fan lyckades Don röra ägget!? Det är ju bara de fyra händerna och Julia som kan det. Men nu kan Don det också? Vad betyder det? Det måste självklart inte betyda nåt, ägget kanske lät honom för att det visste att han verkligen skulle skicka tillbaka det till kupolen. Men ändå! Och jag blev väldigt överraskad när det visade sig att det inte är Don som är boss och att han tydligen bara tar order av nån annan. Jag trodde ju verkligen att det var han som var boss, men nej. Blev väldigt överraskad! Vem är denna någon som ger order?
 
Jag älskade denna lilla scenen i början med Barbie och Julia när hon tog fram fotot på sig och Peter tillsammans. Barbie såg det och sa bara att hon borde ta med det då han var ju hennes man. Ett tag var jag faktiskt lite rädd att det skulle skapa nåt problem mellan de två. Men nej. De hade hur som helst inga problem alls med att prata om Peter. Skönt! Därför älskade jag scenen. Det visade att Julia verkligen har gått vidare och är redo för ett liv med Barbie. Det är jag glad för! Barbie och Julia är så meant to be! <3
På tal om Julia. Vad arg jag blev på henne för första gången när hon hade ett hjärta-till-hjärta samtal med kupolen där hon bad den att ta hennes liv istället för Melanies. För bara timmar sedan riskerade ju Barbie fan sitt liv för att rädda Julias liv. Om kupolen skulle ta hennes liv, så skulle hans räddning ha varit helt i onödan och för ingenting. Därför blev jag arg på Julia. Hade hon inte tänkt på hur det skulle påverka Barbie om hon plötsligt dog senare? Hon betyder ju så jäkla mycket för honom.
 
Usch, vad ledsen jag blev när kupolen sög ner Melanie i kratern! Jag trodde verkligen att hon skulle klara sig undan på nåt sätt, men nej. Jag som också nyss verkligen började gilla Junior och Melanie ihop. Jag tycker så synd om Junior. Han har gått igenom så mycket. Han förlorade Angie och nu förlorade han Melanie också. Detsamma med Barbie. Det är inte bara Junior som förlorade Melanie, utan Barbie också då det är hans syster.
Och slutet! Jag blev så chockad. När Big Jim hade blod i sin mun efter att ha kysst Pauline, då jag bara "Va! Vad hände just? Varför blod?" och så plötsligt var Lyle bakom Pauline med en blödig kniv och var helt galen! Han knivhögg henne i ryggen och bara mumlade om att hon skulle vara med honom och inte med Big Jim. Självklart dödade Big Jim honom. Jag gillade faktiskt Lyle men efter att han knivhögg Pauline, förlorade han det! Nu är jag bara glad att Jim dödade honom. Farväl, Lyle! Och åh, på tal om Big Jims och Paulines kyss... haha bara jag som tyckte det var så äckligt att se på? Usch! xD

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: