DATUM: 2014-09-15 / TID: 23:00:00
KATEGORI: Sammanfattningar, Under the Dome

Under the Dome 2x11 Black Ice.

Som vanligt såg jag Under the Dome 2x11 Black Ice om och om igen sen tisdags! Kan aldrig få nog av serien, jag håller verkligen tummarna stenhårt på att serien kommer få säsong 3! Jag kommer personligen att sätta CBS på eld om de inte förnyar serien! Markera texten för att läsa ;)
 
Först och främst börjar jag med Barbie och Julia! Herregud, de fortsätter bara att få flera och flera underbara moments! Hur kan det vara möjligt att de är så jäkla fina ihop att det inte finns ord för det? Särskilt de två sista scenerna, herregud! När Julia höll på att dö i ambulansen och bad Barbie att fortsätta prata med henne, så pratade han om att de skulle ha ett liv tillsammans, ha kärlek, ha barn och allt som hon vill ha. "You're just gonna to sleep... And then you're gonna wake up. Then we're gonna have a life together. We're gonna have love. And kids... Everything. We're gonna have. Anything that you want."
Han pratade för fan om att ha barn med henne och att ha ett liv tillsammans med henne, jag var så glad! Han vill ha barn med henne och han vill leva resten av livet med henne! So many feels! Hur kan han vara så jäkla fin? Och då sa Julia äntligen det som jag hade väntat länge på - hon sa "I love you" tillbaka! Det var på tiden för det! Och så den sista scenen, jösses! Även om jag visste att Julia skulle klara sig, så var jag seriöst orolig som fan ändå. Man vet ju aldrig med serien för det händer ju ibland att serien tar oväntade vändningar. Så jag bara satt där och typ bara "nej, nej!" när hon inte vaknade upp. Barbie sa "Come back for me! I came back for you, come back for me now!" Jag till och med grät. Men så andades hon. Puuh, jag blev så lättad! Och åh ja, jag älskade också hur Barbie bara fortsatte att säga "baby" om och om igen! :')
 
Jag blev jättearg när det visade sig att Hunter bara följde med till Chester's Mill i hemlighet för Barbies pappas skull. Jag trodde ju verkligen att han var en av de goda. Jag misstänkte honom inte ens, så snacka om hur överraskad jag blev när Joe hittade vad Hunter hade i sin ryggsäck. Men tack och lov efter hans lilla stund med Norrie på trappan, som för övrigt blev en av mina favoritscener i serien, bad han militärkillen att sluta göra experiment på ägget för att det tydligen skadar Melanie. Så han är visst god, trots allt. Tur för dig, så förlåter jag dig, Hunter. Lova bara att inte göra mig besviken igen.
 
På tal om Melanie. Jag hade rätt. Hon är verkligen ansluten till ägget. Gör de på utsidan nåt med ägget, då händer det henne också nåt. Men frågan är fortfarande, varför och vad för koppling har de till varandra egentligen? Tex varför tog kupolen henne tillbaka till livet? Varför är hon så obsessed med ägget? Varför är det så viktigt för henne? Vad är det meningen att hon ska göra med ägget om det nu är orsaken till att kupolen tog henne tillbaka till livet? Så många frågor som man längtar att få svar på!
Jag hoppas verkligen att hon inte dör! Främst för att hon är Barbies syster och för att hon har blivit en av mina favoriter. Och också för att jag faktiskt börjar gilla Junior och Melanie ihop mer och mer. Kalla mig gärna galen som börjar shippa dem, särskilt efter vad han gjorde med Angie i säsong 1. Men man kan inte missa det faktum att Junior har blivit en bättre karaktär nu denna säsongen och vad kan man göra då, fortsätta hata honom? Nej. Han gjorde helt enkelt ett misstag. Självklart försvarar det inte vad han gjorde i säsong 1, men det viktiga är ändå att han har förändrats nu denna säsongen. Det räcker för mig. Nu är han en av mina absolut favoritkaraktärer! Jag hoppas att det fortsätter så och att han inte faller tillbaka till gamla vanor :)
 
Big Jim är verkligen konstig! I förra avsnittet var han självisk och elak och pistolhotade Joe och Norrie till att kasta ägget över klippan - och nu plötsligt i detta avsnittet försökte han gottgöra allt genom att leta efter mer bränsle och sedan rädda Lyle ur sjön när han hittade honom där bara för att kunna fjäska för Pauline. Han bara byter sida hela tiden så att det börjar bli tröttsamt och förvirrat nu. Snäll, elak, snäll, elak, snäll igen, sen elak igen och så vidare. Bestäm dig nån gång för fan, Big Jim!
Ledsen, men hur mycket du än försöker gottgöra allt varje gång du har gjort nåt dumt, så kommer jag aldrig nånsin att tycka om dig igen som jag gjorde i början av säsong 1 innan det med Angie. Men trots att jag tycker väldigt illa om Big Jim, så måste jag ändå medge att Dean Norris gör ett jättebra jobb med rollen och att karaktären är en fantastisk skurk! Vore det inte för honom, så skulle serien nog vara tråkig. Alla serier behöver ju minst en skurk och en hjälte, eller hur? :)
 
På tal om Lyle. Han är tillbaka! Snacka om hur chockad jag blev när Big Jim hittade Lyle i sjön! Hur fan kom det sig att han inte kom upp tillsammans med Barbie, Sam, Pauline och Hunter? Hur kom det sig att han stannade kvar i sjön? Varför och för vad? Och det han sa till Big Jim i bilen var intressant! Kommer det verkligen att hända? Lyle är ju så stensäker på det. Det är en person som kom upp med en intressant teori på tumblr som faktiskt kan vara vettigt!
Jag citerar: "Lyle pratar inte om att världen brinner UNDER kupolen men UTANFÖR kupolen. Hela världen kommer att brinna och kupolen kommer att skydda den lilla gruppen i Chester's Mill. Det var alltid sagt att kupolen är där för att skydda dem, okej? Och orsaken till att den har satt dem på så många tester är för att de starkaste överlever eftersom de kommer att behövas för att befolka världen igen. Det är min galna teori."
Vad tror ni? Jag tror att det kanske kan vara så. Kupolen sa ju till Julia, Norrie, Angie och Joe i första säsongsfinalen att den är där för att skydda dem i Chester's Mill. Så varför då gör kupolen så här annars, alltså det med testerna? Så kanske, kanske inte. Men vi får helt enkelt vänta och se om det stämmer eller inte eller om det är nån annan orsak. Jag hoppas nästan på det, för det vore intressant om det faktiskt händer! Man kan få se hur de kommer att hantera det och hur de kommer att försöka överleva och så kan man ju få en massa Jarbie barn som springer runt under kupolen också ;)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: