DATUM: 2014-09-08 / TID: 16:25:12
KATEGORI: Sammanfattningar, Övriga tvserier

Pan Am säsong 1 sammanfattning.

Jag köpte Pan Am boxen i förra veckan och såg klart den för ett par dagar sedan - och jag älskade den! Så, så, så grymt synd att den inte fick säsong 2 för den hade mycket potential. Trist att det inte blev så. Men den slutade åtminstone inte med så stora cliffhangers som tur är! ;)
 
Handling:
Jetåldern tar sin början år 1963 då ett nytt lyxflygplan lanseras och dess färgstarka passagerare och personal får uppleva en helt ny värld av internationella intriger, romantik och spänning.
 
Favoritavsnitt:
1x01 Pilot, 1x02 We'll always have Paris, 1x08 Unscheduled Departure, 1x09 Kiss Kiss Bang Bang, 1x11 Diplomatic Relations, 1x12 New Frontiers och säsongsfinalen 1x14 1964.
 
Favoritkaraktär:
Dean, Colette och Laura! :)
 
Värsta karaktär:
I början var jag väldigt irriterad på Lauras syster Kate. Men efter några avsnitt, släpptes det. Annars fanns det ingen karaktär som jag hatade, som tur var ;)
 
Favoritship:
Dean/Colette och Ted/Laura! Särskilt det första! Major shipping moment var när de dansade i slutet av 1x02 i Paris. "You smell like Paris." Aaaw! Och äntligen blev Ted och Laura tillsammans till slut i säsongsfinalen, så som jag hade väntat! ;)
 
Bäst i säsongen:
Dean/Colette, Ted/Laura, draman, och allt! Och att Dean och Colette verkade bli tillsammans igen i slutet av säsongsfinalen. Gudskelov för det! Och att Colette fick reda på att hon har en bror! Vad kul! ;)
 
Värst i säsongen:
Dean/Ginny. Äsch, jag gillade dem inte alls. Ginny var också galen! Jäklar vad rädd jag blev när hon plötsligt slog sitt huvud i ett fönster för att Dean inte ville ta tillbaka henne! Jag bara WTF? Hon var ju galen! Skönt att det tog slut snabbt iallafall. Och sedan blev jag också sååååå arg på Dean när han låg med Bridgett. Varför? Varför? Vore det inte för det, så skulle det aldrig ha tagit slut mellan honom och Colette.
 
Övriga kommentarer:
Som tur är, slutade det ju inte med så stora cliffhangers. Men den borde ha fått säsong 2 ändå för den hade mycket potential! Verkligen trist att det inte blev så. Det vore ju kul att se Dean och Colette arbeta tillsammans för att hitta hennes bror sen han blev avstängd i sex månader. För jag kan ju tänka mig att det skulle bli massor av fantastiska moments för dem om serien bara hade fått säsong 2 - som tex att de äntligen blir tillsammans på riktigt och sånt. Och också att få se Ted och Laura vara tillsammans. Så, så synd! Men ja, jag får bita ihop och acceptera det! :)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: