DATUM: 2014-09-29 / TID: 17:50:04
KATEGORI: Övriga tvserier

Första titt: Gotham.

Igår spanade jag in pilotavsnittet av Gotham - som jag sen längesen bestämde att jag skulle göra när jag först hörde talas om den. Om jag ska vara ärlig, även om jag faktiskt älskar superhjältar så var det faktiskt mest för Ben McKenzies skull att jag ens kollade in serien. Jag tror nog inte att jag ens skulle ha kollat in serien om det inte vore för honom. Vad längesen det var att se McKenzie på teven, senast jag såg honom var i hans roll som Ryan Atwood i The OC. Det var dock kul att se honom igen!
 
Och ja, vad tyckte jag om pilotavsnittet? Ja, det var ganska bra och spännande! Jag gillade allt som jag fick se. Jag gillade karaktärerna (många intressanta karaktärer), jag gillade storyn som byggdes upp och ja allt. Ben McKenzie är så jäkla perfekt i rollen som polisen James Gordon, må jag säga. Det finns en hel del folk, som såg pilotavsnittet, som ändå fortfarande förknippar honom lite/mycket med Ryan Atwood. Men inte jag. Här i pilotavsnittet såg man nästan direkt att det inte alls är Ryan, utan en annan helt ny karaktär vid namn James Gordon som bara råkas spela av samma skådis som spelade Ryan Atwood. Jag är imponerad! Bra jobbat, McKenzie.
 
Många frågor uppstods dock under avsnittet. Som vem är egentligen James fästmö Barbara? Hon är lite skum, särskilt sen den där polistjejen vars namn jag glömt dök upp och frågade om James visste vem Barbara egentligen var. Och vem är den där flickan som så ofta smyger runt, nästan likt en katt? Är det Catwoman? Och vem mördade egentligen Bruces föräldrar? Och vad fan har James partner i kikaren egentligen? Han är ju lite skum. Och mer. Allt där var tillräckligt för att jag skulle vilja fortsätta titta vidare! Så det blir att följa Gotham. Förhoppningsvis håller den kvar mig som tittare! Spännande! Jag ser fram emot det ;)
 
En thrillerserie som utspelar sig i Gotham City innan Bruce Wayne förvandlades till den förklädde brottsbekämparen Batman. Vi får följa den unge polisen James Gordon vars första fall som kriminalinspektör blir mordet på lille Bruces föräldrar. Vi kommer också att få träffa unga versioner av ökända figurer som Pingvinen, Catwoman och Jokern. I rollerna: Ben McKenzie, Camren Bicondova, David Mazouz, Donal Logue, Jada Pinkett Smith.
 


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: