DATUM: 2014-09-21 / TID: 01:04:00
KATEGORI: Arrow, Sammanfattningar

Arrow säsong 2 sammanfattning.

Handling:
Rättvisan träffar mitt i prick! I Arrow, baserad på en serie från DC Comics, möter vi miljardären Oliver Queen i ny skepnad – en bågskytt som återvänder från en fjärran ö, redo att ta lagen i egna händer och att både ställa det som hans far gjort fel till rätta och bekämpa dem som fördärvar Starling City. De hjältemodiga äventyren avfyras det ena efter det andra – alltifrån ohyggliga vedermödor på ön till spännande krigsscener i staden!
 
Favoritavsnitt:
Så många bra avsnitt! 2x01 City of Heroes, 2x04 Broken Dolls, 2x06 Keep Your Enemies Closer, 2x07 State vs Queen, 2x08 The Scientist, 2x09 Three Ghosts, 2x12 Tremors, 2x13 Heir to the Demon, 2x14 Time of Death, 2x15 The Promise, 2x17 Birds of Prey, 2x18 Deathstroke, 2x20 Seeing Red, 2x22 Streets of Fire och säsongsfinalen 2x23 Unthinkable. Men mest säsongsfinalen som bara var så fucking spännande att jag såg det två gånger i rad! ;)
 
Favoritkaraktär:
Fortfarande Team Arrow! Oliver, Diggle, Felicity - och så förstås Roy som nu blivit en i gänget! Och även Thea, hon har verkligen växt i mina ögon denna säsongen :)
 
Värsta karaktär:
Slade tar helt klart priset! Lauren tyckte jag inte om heller, men när hon började på AA möten så började jag tycka mer och mer om henne. Nu tycker jag om henne. Men Slade hatar jag fortfarande, så han tar priset! Han är ju bara hemsk!
 
Favoritship:
Fortfarande Roy/Thea och Olicity! Självklart blev det inte nåt mellan det sistnämnda som jag hoppades, men vi har som tur är säsong 3 att se fram emot (ja, jag såg trailern, spännande)! Äsch vad jag blev ledsen över det här med Roy och Thea i säsongsfinalen. Jag som hurrade när de äntligen blev ihop igen och Roy sa "I love you" första gången. Men då hittade Thea nåt som hon inte borde ha hittat, och så är det slut mellan dem igen nu. Ååååh! Usch, vad jobbigt det var att se Roy sitta där och läsa brevet medan han fällde tårar. Det märks verkligen att han verkligen älskar henne. Hur ska det gå för dem i säsong 3 nu!!? Åh, hoppas att de blir tillsammans igen, det är bäst det eller annars jävlar! Och så mitt ship för Olicity bara växte och växte också under denna säsongen. Nu shippar jag dem som fan! Så spännande det ska bli med säsong 3 nu när de två äntligen ska hända ;)
 
Bäst i säsongen:
Att denna säsongen bjöd på så många överraskningar att jag blev chockad varenda gång! Några exemplar är att Malcolm är Theas biologiska pappa, och så det med Slade och Sara. Blev väldigt överraskad alla gånger! Sedan så hade ön också blivit mycket spännande denna säsongen än vad den var i säsong 1. För denna gången spolade jag inte förbi ön-scener överhuvudtaget som jag gjorde i säsong 1. Det säger allt, inte sant? Och att Arrow och Lance samarbetade så mycket denna säsongen. Många tummar upp för det! Och att det visade sig att Sara var vid liv. Först var det inte alls logiskt och det bara kom från ingenstans, men ju längre andra säsongen gick desto mer blev det logiskt. Nu är jag bara glad för Lances och Laurels skull att Sara lever. Kul för dem! Sen så är jag också glad att Laurel äntligen vet om att Oliver är Arrow. Detta hade jag ju bara väntat på sen säsong 1, främst för att se hur hennes reaktion skulle bli. Nu väntar jag bara på att Lance och Thea också ska få veta! Kul också att Diggle ska bli pappa. Och jag älskade att säsongen slutade med att Thea ska följa med Malcolm nånstans. Undra vart de ska? Det ska bli riktigt intressant att se hur deras relation kommer att utvecklas i säsong 3. Och sedan så älskade jag också att Oliver dumpade Slade i fängelset på ön, haha bara så bäst! ;)
 
Värst i säsongen:
Att Moira dog! Jag blev så chockad när Slade bara satte in sitt svärd i henne. Det var bara så, så, sååå fruktansvärt att han dödade henne mitt framför näsan på hennes barn! Jag visste redan innan att hon skulle dö, men inte att hon skulle dö på det sättet och att hon skulle dö framför Oliver och Thea! Bara så obeskrivligt hemskt att man finns inga ord! Och att det inte hände nåt mellan Oliver och Felicity som jag hoppades på, grrr! Och så det där med Roy/Thea också förstås!
 
Övriga kommentarer:
Nu är jag äntligen ikapp med Arrow! Och wow, denna säsongen har ju varit riktigt spännande! Vissa som sa att säsong 2 var lite tråkig och seg efter ett tag och att den blivit bättre igen mot slutet hade verkligen fel! Visst, allas smak är som bak, men whatever! Denna säsongen var så jäkla spännande hela tiden och bara på topp hela tiden, till och med ön har blivit mycket spännande än den var i säsong 1. Jag bara slukade avsnitt efter avsnitt. När jag skulle ta paus, så tänkte jag bara varje gång "Nej, ett avsnitt till!" och sen "Ett till!" om och om igen. Jag var som uppslukad av denna säsongen och då plötsligt när jag väl var ikapp, tänkte jag bara "Men va? Har jag sett hela säsong 2 nu? Inga flera avsnitt?" Det gick så fort! Och den är helt klart mycket bättre än säsong 1. Den saken är klar! Jag ser så fram emot att se säsong 3! Som sagt, det ska bli intressant att se hur Theas relation med Malcolm kommer att utvecklas. Och så det med Olicity också förstås! Och man håller också tummarna för att Roy och Thea ska bli tillsammans igen i säsong 3, de är ju så meant to be, okej! Spännande, åh jag längtar som en galning tills säsong 3 nu! ;D
Postat av: Susanna Maria J

Åååå så himla bra serie! ;D

Svar: Japp ;) jag längtar som fan tills säsong 3! ;D
Micaela Sundberg

2014-09-21 @ 07:55:52
URL: http://oslofru.com/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: