DATUM: 2014-09-18 / TID: 15:46:00
KATEGORI: Arrow, Sammanfattningar

Arrow säsong 1 sammanfattning.

Arrow är en av serierna som jag bestämde mig att komma ikapp också! Jag halkade efter nån gång i den andra halvan av säsong 1, och det var meningen att jag skulle se klart den innan säsong 2 när säsongsfinalen hade visats. Men sedan blev det så att det blev aldrig av. Men nu plötsligt ville jag se den igen för nån vecka sedan, så det var därför hög tid att komma ikapp innan säsong 3. Jag valde att se serien från allra början för att jag hade glömt lite. Så där, nu är jag färdig. Vad spännande det ska bli att se säsong 2 som jag aldrig har sett ;) 
 
Handling:
Rättvisan träffar mitt i prick! I Arrow, baserad på en serie från DC Comics, möter vi miljardären Oliver Queen i ny skepnad – en bågskytt som återvänder från en fjärran ö, redo att ta lagen i egna händer och att både ställa det som hans far gjort fel till rätta och bekämpa dem som fördärvar Starling City. De hjältemodiga äventyren avfyras det ena efter det andra – alltifrån ohyggliga vedermödor på ön till spännande krigsscener i staden!
 
Favoritavsnitt:
Det är många bra avsnitt, men för guds skull kommer jag bara att välja ett den här gången och det är de två sista avsnitten 1x22 Darkness on the Edge of Town och 1x23 Sacrifice. För gud vilka spännande avsnitt det var! För spännande! ;)
 
Favoritkaraktär:
Oliver, Diggle, Felicity och Thea. Men framför allt team Arrow, alltså Oliver, Diggle och Felicity! Vilket team, helt solklart en favorit ;)
 
Värsta karaktär:
Laurel. Jag vet inte, men det är bara nåt med henne som irriterar mig ibland. Hoppas att det blir bättre i säsong 2!
 
Favoritship:
Roy och Thea! Jag älskar de två! Så fina ihop. Sedan så förstår jag också nu äntligen vad alla pratar om när det gäller Oliver och Felicity. När jag först såg serien förut när den var på säsong 1, så hade jag faktiskt aldrig tänkt på dem som mer än bara vänner. Jag vet inte varför, jag tänkte bara inte på det. Men nu när jag har sett hela säsong 1 nyss, så kan jag inte tänka på dem som bara vänner. Vilken kemi! Nu hejar jag på dem också, hoppas att det blir något i säsong 2! ;)
 
Bäst i säsongen:
Många saker! Allt, kan man nog säga. Att Diggle och Felicity kom med i team Arrow. Att Roy kom. Och mer!
 
Värst i säsongen:
Ön kan vara lite tråkig ibland. Men mot slutet av säsongen har det blivit riktigt spännande nu! Hoppas att det fortsätter så i säsong 2. Och sedan så ogillar jag Oliver och Laurel ihop. Jag förstår inte hur en del kan shippa dem? Ingen kemi alls. Det är mer som vänner-kemi. Men mer än vänner? Nej! De är bättre som vänner, punkt slut, för jag kan bara inte se kemin. Och att Tommy dog! Jag blev så ledsen, jag som gillade honom. Jag tycker så synd om Laurel, hur kommer hon (och Oliver) att hantera det i säsong 2? Ska bli intressant att se.
 
Övriga kommentarer:
Jag har inget mer att kommentera. Jag ser fram emot att se säsong 2! ;)
Postat av: TVseries-Hennie

Kul att du ser ikapp! :D Arrow är definitivt en av mina favoritserier!

Svar: Ja, tummen upp för det ;) Jag har saknat serien, jag kan inte fatta hur jag kunde halka efter. Jag är på den andra halva av säsong 2 nu och den har ju verkligen varit spännande! Och det bästa är också att när jag började med säsong 2, så visste jag ingenting om vad som skulle hända under säsongen, jag brukar ju alltid råka på spoilers för att jag bara inte kan låta bli ;) tack vare att jag visste/vet ingenting, så har jag verkligen blivit rejält överraskad över många saker som tex Slade och vem Theas pappa var. Ser fram emot att se resten ;)
Micaela Sundberg

2014-09-18 @ 16:50:31
URL: http://www.tvseries.webblogg.se
Postat av: Susanna Maria J

Så kul!!

Svar: Tummen upp, har verkligen saknat serien! ;)
Micaela Sundberg

2014-09-18 @ 18:01:39
URL: http://oslofru.com/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: