DATUM: 2014-10-14 / TID: 23:45:53
KATEGORI: Once Upon a Time, Sammanfattningar

Once Upon a Time 4x03 Rocky Road.

Igår såg jag Once Upon a Time 4x03 Rocky Road och det var jättebra som alltid! Än så länge älskar jag verkligen säsong 4! Även om det bara har gått tre avsnitt nu så kan jag nog redan med all säkerhet ändå säga att säsong 4 är min favorit! Jag älskar verkligen Frost temat! Markera för att läsa mina tankar ;)
 
Jag gillade flashbacks med Kristoff, Elsa, Hans och Snow Queen. De var ganska spännande. Jag gillade Kristoffs och Elsas vänskap, det var kul att se dem umgås. Och Hans hatade jag som förväntat, han var lika hemsk som i Frost. Bra skådis av att döma av det jag sett, men självaste karaktären? En idiot, äsch. Jag bara skrattade när han blev fryst till is, det förtjänade han. Och jag älskade också hur sarkastisk Kristoff var mot Hans, haha! Sen så måste jag också kommentera hur söt Sven var! :')
 
Jag älskade scenen på Granny's med Regina och Henry. Det var så trevligt att se dem att bara umgås ihop för en gångs skull. Och som jag förväntade mig, så berättade hon om hennes plan att hitta författaren av boken och ge henne ett lyckligt slut. Och till min överraskning tyckte Henry att det var en kanon idé. Jag trodde faktiskt nästan för en sekund att han skulle vägra eller nåt för att det är ju Henry vi snackar om. Hur som helst ska det bli så kul att se dem på en tripp tillsammans! Det kan bli bra! Operation Mongoose, jag gillar det! ;)
 
Om jag ska vara ärlig, så gillade jag inte att Robin kom för att be Regina om hjälp med Marian. Det var inte rätt mot henne. Visst, hon accepterade att hjälpa honom, men ändå? Det var lite dumt.
Och gode gud, jag ville seriöst bara blunda när Robin skulle ge Marian en true love's kiss i publik av Charming, Snövit, Regina (inte snällt, Robin!), Emma, Killian, Elsa och Henry. Det var så pinsamt att se på, för att ja jag visste redan innan i fredags att det inte skulle fungera pga en spoiler. Men inte vad anledningen var. Så när Robin berättade för Regina att anledningen till att det inte fungerade var för att han är kär i henne, blev jag så glad! Det värmde mitt hjärta att höra det. Jag reagerade likadant som Regina. Jag shippar dem ju, om ni har glömt det. Men då återgick han till "Men jag kan inte, min fru lever ju, jag har gett henne ett löfte, blabla" och där blev jag ännu en gång besviken på Robin för att han ännu en gång drog in Regina i det här igen. Stackars henne! Jag hoppas verkligen att det blir de två igen! Det är ju bekräftat nu att de är true love och inte Robin & Marian.
Och apropå TLK. Varför tänkte de inte på Roland!? Han skulle ju kunna ge hans mamma en true love's kiss? För han älskar väl hans egen mamma? Vilka idioter som inte ens tänkte på detta. Och åh på tal om honom. Herregud, vad adorable den här pojken är! I början när han fick glass av Snow Queen, hans ansikte bara ljusnade upp och han sa "Tack!" Oh my god! Han var så himla söt! Också precis innan när han sa "Please, mom? Regina let me"! Så söt! :')
 
Rumple börjar seriöst gå mig på nerverna nu med hans jävla lögner! Jag börjar bli så trött på att han måste ljuga, ljuga och ljuga för stackars Belle. Jag mår bara illa av att se på honom nu. Hur kan han våga se Belle i ögonen och ljuga rakt upp i hennes ansikte? Stackars henne som inte ens fattar vad det är som pågår nu. Jag hoppas att hon får reda på det snart och att hon blir förbannad för det skulle jag bli om jag vore henne! Till och med Killian fattade direkt att the dagger var falsk. Smart man!
 
Will Scarlet från spinoffen Once Upon a Time in Wonderland har äntligen dykt upp till sist! Så som jag hade längtat och väntat som en galning! Jag älskade honom i spinoffen och det gör jag än. Han är underbar och så sjukt härlig! Jag visste redan långt innan säsong 3 tog slut att han skulle dyka upp i säsong 4, men inte i vilket avsnitt. Så jag blev glatt överraskad när det var han som kom ut från Robins tält. Och som jag förväntade mig, så sa han "bloody hell!" ett par gånger, haha! På det viset är han så lik Killian. Det är ju en av anledningarna till att jag gillar Will. Åh, det ska bli så kul att ha honom i serien. Jag ser fram emot att se mer av honom ;)
 
Jag älskade scenerna med Killian och Elsa. Det var kul att se dem umgås en stund och jag älskade att de hade heart to heart om Emma och att hon gav honom råd. Det var fint! Och oh my god, vad jag skrattade och skrattade när Killian tog upp hans mobil och Elsa frågade vad det var. "I don't know, it's a device...for talking. I don't bloody know! I press the Emma button and she answers usually." Hahahahaha! Emma buttom? Så söt! Jag blev dock glatt överraskad att han har en mobil. Jag älskar verkligen Killian VS modern värld, det är bäst och så rolig! Och när Emma inte svarade? Så hilarious. "Why should I carry this ridiculous thing if you're never there when I use it!?" Haha! Så underhållande!
 
Och det sättet som Snow Queen sa "Emma?" och så som hon såg på henne! Det blev jag verkligen överraskad över att se! Hur fan känner de varandra? Min bästa gissning nu är att Snow Queen kanske var fostermamman som gav upp Emma efter några år? Som Emma berättade om nån gång i säsong 1, det minns jag väldigt vagt. Om så var fallet, då måste Snow Queen ha raderat Emmas minnen. För Emma minns henne tydligen inte även om hon säger att hon verkligen låter bekant. Det ska bli så spännande att få veta vad för koppling de har till varandra. Jag hoppas att vi får reda på det i avsnitt 5 med tanke på att det är då vi få se Emmas backstory. Spännande!
 
Och så det bästa: Captain Swan! AFGLFHGHLGIFJI!!!! MANY FEELS! Äääääntligen erkände Emma för en gångs skull om den verkliga anledningen till att hon alltid undvek Killian! Hon ÄR RÄDD att förlora honom! Yeah! Som hon var så nära att genomgå när Snow Queen nästan dödade honom innan. "Then why do you keep pulling away from me?" "Because everyone I've ever been with is dead! Neal, Graham and even Walsh. I lost everyone. I... I can't lose you too." Killians ansikte när hon sa det där, ååh!
Äntligen, det var ju på tiden att hon berättade varför! Det hade man väntat på i evigheter att hon skulle göra och nu var det gjort! Även hon såg överraskad ut när hon sa att alla som hon nånsin varit med är döda. Som om hon inte kunde tro att hon just erkände det. Men för sent, hon kunde inte ta tillbaka de orden, så hon bara fortsatte. Men hur som helst...
Hon är verkligen rädd att förlora honom, hon kan och vill inte förlora honom. Many feels! I can't handle it! Nu är det 100% bekräftat att hon har känslor för honom och kanske till och med älskar honom också, yeah! Det hade jag alltid vetat, men att få det bekräftat kändes så jäkla bra ändå! Och kyssen! Oh my god! Den var vacker, passionerad, perfekt och episk! Den bästa kyssen hittills! Vill du veta en hemlis? Jag spelade upp scenen om och om igen säkert 50 gånger! Den var ju bara så perfekt på alla sätt! Hur de smälte in i varandra, hur de kysste, bakgrunden osv!
Och jag kan väl också inte vara den enda som märkte den lilla "regnbågen" mellan Killian och Emma under denna scenen? När de filmade kyssen så hade de green screen vid sig, så det kan väl inte vara en tillfällighet att regnbågen bara råkar vara i just denna scenen. Så Adam och Eddy måste planera nåt, men vad? Och vet ni också vad jag tänkte på när jag märkte regnbågen? När alla true love's kisses sker, så brukar det dyka upp en stor ring av regnbåge-färger om jag inte minns fel. Så kan regnbågen vara en hint på att Killian och Emma definitivt är endgame och true love? Eller så fantasierar jag bara, haha! Men i vilket fall som helst, så är de utan tvekan endgame och true love! Hur kan de inte vara det efter allt de har gått igenom? Captain Swan always and forever!

Nästa vecka är det äntligen dags för Captain Swan date! Åh, ni anar inte hur mycket jag längtar och hur taggad jag är! Spännande! Jag behöver måndag NUUUU!

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: