DATUM: 2014-11-02 / TID: 15:54:09
KATEGORI: Once Upon a Time, Sammanfattningar

Once Upon a Time 4x05 Breaking Glass.

I måndags såg jag det senaste av Once Upon a Time och jag älskade varenda sekund! Det är ett av mina absolut favoritavsnitt hittills nu och av de aktuella tvserier som pågår nu, så är den här serien också min största favorit nu. Markera texten för att läsa ;)
 
Jag älskade Emmas backstory! Äntligen fick vi en efter en lång tid, för senaste gången vi fick se hennes backstory var i samma avsnitt som hon hade sitt första äventyr med Killian i Den förtrollande skogen vilket var i säsong 2, om jag inte minns helt fel. Det var kul att äntligen få se mer av Emmas barndom och även vänskapen med Lily. Äsch, jag tyckte så otroligt synd om båda när Lily skrek "Emma!" om och om igen och Emma gick iväg utan att ens vända sig om. Men samtidigt var det ju också förståeligt! Hon kände sig sviken. Och nu förstår man ju också varför Emma har så svårt att lita på eller släppa in någon. Jag hade alltid trott att det bara var pga Neal som lämnade henne gravid i fängelse och sånt som hon hade problem med tillit. Men nej, det var på grund av Lily också. Nu förstår man Emma ännu mer om varför hon är som hon är. Jag hoppas att få se mer av hennes backstory snart!
 
Jag älskade att Regina och Emma hade så många scener ihop. Det var ett bra tag sedan sist. Det har ju varit så kyligt mellan dem sen det som hände med Robin Hood och allt. Så det var trevligt för en gångs skull att se dem ha så många scener ihop även om många av dom bestod i att de bara bråkade eller att Regina bara var taskig mot Emma. Flera gånger ville jag bara skrika på Regina för att hon var så elak mot Emma. Det var självklart förståeligt om varför hon var sån, men hon hade ändå inte rätt att vara elak. Det är ju inte Emmas fel att hon inte är sån som bara lämnar folk att dö. Klart att hon valde att rädda Marion, för det är ju sån hon är. Därför hände det ibland att jag var lite irriterad på Regina under det här avsnittet. Hon borde komma över det snart, tycker jag, och bli vän med Emma igen. Min favoritscen med dem är utan tvekan den i slutet. Den var bara så rörande. Jag hoppas att det betyder att allt kan bli förlåtet snart och att de blir vänner igen snart!
 
Jag älskade också alla scener med Charming och Snövit. Det var längesen vi hade såna romantiska scener med dem, så det var trevligt att se det igen. Jag som saknade det! Den sista scenen var så otroligt fin och söt! Och var det bara jag som tyckte att Snövit var så löjlig som var rädd att lämna Neal? Jag förstår, hon missade ju Emmas barndom och allt, men hon borde ändå sluta vara så klängig. Hon är alldeles för beroende och det kan hon ju inte må bra av. Hon behöver ta det lite lugnt och andas. Neal går ingenstans, lita på mig, Snövit. Hur som helst... Det roligaste var helt klart scenen med Will och Snövit vid stranden. Jäklar, vad jag dog av skratt när han sa "Married to the blonde?" Han totalt trodde att Snövit var gift med Emma, haha! Det var så kul!
 
Killian och Emma fortsätter bara att bli finare och finare tillsammans! Jag totalt älskade den lilla kind-kyssen, det var så bedårande. Kan man äntligen säga att de är verkligen ett par nu? Men i vilket fall som helst, så är de det i mina ögon.
Och jag älskade även den sista scenen när hon äntligen släppte in honom och visade hennes barndoms saker och video. Och deras flätade händer och hur hon lutade sig mot hans axel och bara blundade, hur de satt där tillsammans. Det var så otroligt fint och så förbannat vackert. Det visar hur långt de verkligen har gått nu i deras relation. Men det var inte allt som jag älskade. Jag älskade också att Killian först såg på Emma för att försäkra sig om hon verkligen var redo att släppa in honom eller ej när hon lämnade över boxen till honom. Att han inte hade bråttom och öppnade den direkt, utan att han först såg på henne en stund innan han öppnade den. Han går verkligen väldigt försiktig fram när det gäller henne för han vet hur sårbar hon kan vara och det älskar jag. Hon går alltid först före honom själv. Det är en av många anledningar till att jag shippar dem.
Och videon! Det bekräftade mina misstankar om snödrottningen, jag visste det!!! Jag visste sen avsnitt tre att hon på nåt sätt kunde ha varit Emmas fostermamma så fort hon sa "Emma?" när de först sågs i skogen och jag hade rätt! Men även om jag redan visste just då, så var det ändå en jäkla bra och spännande twist att se snödrottningen på videon! Jag ser fram emot att få veta mer. Kan det vara därför som hon är i Storybrooke? För att hon vill ta tillbaka Emma och vara en familj igen eller är det nån annan anledning till att hon vill ha henne? Spännande!

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: