DATUM: 2014-11-09 / TID: 18:42:10
KATEGORI: Film

If I Stay (2014).

If I Stay såg jag äääääntligen igår och jag älskade den fullständigt! Så jäkla vacker men tragisk film! Jag grät väldigt mycket särskilt den sista halvtimmen, tårarna bara rann och rann helt okontrollerat! Jag är mållös, jag finner inga ord om hur vacker och tragisk filmen var. Och tänk dig att förlora HELA familjen!? Fyfan, bara så jäkla tragiskt. Det kan jag inte ens föreställa mig. Händer det nånsin mig, så skulle jag utan tvekan vilja dö också! Chloë Grace Moretz var så fullkomligt fantastisk i sin roll som Mia Hall, hon var helt fenomenal. Det har hon alltid varit, därför är hon en av mina absolut favoritskådisar genom tiderna. Killen som gjorde rollen som Adam var också jättebra. Filmen kommer jag garanterat att se tusen gånger till och jag kommer också garanterat att läsa boken så fort den finns tillgänglig igen på svenska! Filmen får en stark 4 av mig, men den skulle egentligen lätt ha fått full pott - om det inte vore för slutet! Apropå det, så hoppas jag verkligen att tvåan också ska bli film för slutet är verkligen inte okej! Annars så rekommenderar jag den verkligen varmt! Lätt en av de bästa filmerna jag sett! Och ha gärna näsdukar till hands, för inte ett öga är torrt!
 
17-åriga Mia Hall står inför vad hon tror är sitt livs viktigaste beslut. Ska hon följa sina musikaliska drömmar och ta sin plats på Juilliard eller ska hon följa sitt hjärta och stanna hos sitt livs kärlek? Alla valmöjligheter kastas dock omkull när hon och hennes familj hamnar i en allvarlig bilolycka, och nu hänger Mias liv på en skör tråd.
 
 
 

Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

den måste jag också se!

Svar: Ja, det måste du absolut! ;)
Micaela Sundberg

2014-11-15 @ 10:47:56
URL: http://efji.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: