DATUM: 2014-05-03 / TID: 13:17:00
KATEGORI: Serienyheter, Övriga tvserier

H20 Just Add Water.

Igår började jag ett nytt maratonprojekt; H20 Just Add Water och jag blev helt fast! Jag är redan halvvägs i säsong 1 nu som har 24 avsnitt. Grymt bra serie, verkligen! En förbannat mysig serie om vänskap, kärlek och bekymmer. Med tre härliga tjejer i huvudrollerna, två av dem känner ni redan; Claire Holt och Phoebe Tonkin som vi känner igen som Rebekah och Hayley i The Vampire Diaries och The Originals. Och så Cariba Heine förstås som är helt ny för mig. Jag kan varmt rekommendera den för jag är verkligen helt fast! Alla tre säsonger finns på Netflix :)
 
Serien handlar om tre tonårstjejer som delar en hemlighet; de blir sjöjungfrur med magiska krafter så fort de vidrör vatten. Emma kan frysa vatten, Cleo kan dirigera vatten och Rikki kan värma vatten. Det är inget lätt liv och de kämpar dagligen för att undgå upptäckt. Till sin hjälp har de sin vän Lewis, den rationellt tänkande och det naturvetenskapliga geniet i serien som gör att det hela inte går fullständigt överbord för tjejerna, när de desperat försöker undvika kontakt med vatten i vardagslivet på land. Serien följer deras liv, kantat av vardagliga tonårsbekymmer samt livet som sjöjungfrur med magiska krafter, som både kan hjälpa till och vara till besvär...
 

Postat av: Maja

Är inte det den som gick på disney channel förut?

Svar: Ja jag tror den gick på DC förut :)
Micaela Sundberg

2014-05-03 @ 16:50:13
Postat av: Sofia

Var kan jag hitta serien?

Svar: Jag skrev det; den finns på Netflix ;p alla tre säsonger och svensk text.
Micaela Sundberg

2014-05-03 @ 22:38:44
URL: http://sakaek.blogg.se/
Postat av: Majken

Vet du om den finns kvar på Netflix? Jag hittar inte den

Svar: Ja den finns kvar tror jag! :)
Micaela Sundberg

2015-08-06 @ 19:55:20

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: