DATUM: 2014-05-04 / TID: 18:18:12
KATEGORI: Sammanfattningar, Övriga tvserier

'H20 Just Add Water' säsong 1 sammanfattning.

Jag såg säsong 1 klart på bara en dag - från fredags kväll tills lördag eftermiddag. Hur galet var det? Haha! Men det var för att den var så grymt bra! Jag kunde bara inte slita mig ifrån den, jag bara måste se avsnitt efter avsnitt hela tiden. Självklart tog jag paus flera gånger då jag har en hund att gå ut med också. Nu tillbaka till serien. Ja, vad ska jag säga mer? Den är fantastisk! Kanske en lite töntig handling, men vem bryr sig? För jag gillar serien verkligen! Så glad att jag gav den en chans, tack vare Ida. VARNING FÖR MYCKET SPOILERS!
 
Jag älskar alla karaktärer - Cleo, Emma, Rikki och Lewis - på olika sätt. Men måste jag välja EN favorit, så säger jag nog Rikki. Hon är tuff, cool och väldigt rebell som ändå har ett gott hjärta. Jag älskade hur de alla träffades och hur de blev sjöjungfrur och hur de sakta men säkert byggde upp en stark vänskap igenom hela säsongen. Hade det inte varit för att de blev sjöjungfrur, så hade de aldrig varit verkligen vänner. Snarare bara bekanta. Att bli sjöjungfrur förde ihop dem och de byggde upp en riktigt stark vänskap. Jag älskade det! ;)
 
Och när det gäller den romantiska fronten? Jag hoppades först på Zane och Cleo, men sedan vände det när det visade sig att Zane och Rikki hade mer kemi. Så jag började heja på dem och ja mycket riktigt blev de ihop senare. Herregud vad de var så fina och söta ihop! Zane var riktigt arrogant och populär-elak men trots det så såg Rikki det goda i honom ändå och när de blev ihop började Zane bli bättre som person. Bara för att han var rik och hade pengar, betydde det inte att han verkligen var en bortskrämd rik och elak unge; han var egentligen god innerst och Rikki såg det. Hon förändrade honom till det bättre och jag älskade det! Jag älskade också när han stod upp mot hans pappa om Rikki på hotellet. Så fint gjort av honom!
Och jag älskade när han fick äntligen veta i säsongsfinalen om Rikki - att hon var sjöjungfru - och räddade henne och hennes vänner från att bli experimenter av hans pappa och den galet jobbiga kvinnliga doktorn. Tack gode Gud för det. Jag var så rädd när de blev fångna. Tur att de också lyckades lura doktorn senare, när hon ville fånga dem igen, att de inte längre var sjöjungfrur tack vare måndammen när hon stod och såg på hur de förlorade deras stjätar ;)
 
Och det finns så många roliga moments också. Det hände alltid nåt galet vid varje fullmåne. Alltså när det är fullmåne, så är det farligt för dem. Blir de bländad av själva månen eller ser de månen i spegeln eller i spegeln av vatten, så är de inte längre sig själva tills månen går ner. Och då kan det hända galna eller konstiga saker under tiden månen är uppe, ibland bra och ibland dålig och ibland både och. Och jag skrattade alltid väldigt mycket varje gång det var fullmåne.
Första gången blev Emma drabbad ensam och då tvingades Cleo, Rikki och Lewis göra allt de kunde för att tjejernas hemlighet inte skulle bli avslöjad av Emmas familj då de befann sig hemma hos henne och hade en överraskningsfest för hennes pappa. Sen nästa var det Cleos tur, och sen Rikki. Och sen alla tre samtidigt och då måste Lewis hantera allt själv. Bäst var så klart när det var Cleo som blev drabbad. Hon var egentligen tondöv men när hon blev bländad av månen, så kunde hon plötsligt sjunga vackert och så förföriskt att en massa killar flockades utanför hennes hus och hennes föräldrar var bara så frustrerande, haha! ;)
Och när det plötsligt började ösregna en dag och tjejerna skulle ha prov, så kunde de verkligen inte åka till skolan. Råkar de få en droppe vatten på sig, förvandlas de till sjöjungfrur. Emmas mamma envisades med att skjutsa tjejerna när de sa att det regnade ute. Då slutade det med att Cleo spelade sjuk, sen Rikki och sen Emma och då använde Rikki hennes kraft att få upp febern på sig själv och på Cleo och Emma. Emmas lillebror Elliott var även en av dom som påstods vara sjuk. Men sedan gick det bara FÖR långt och så galet att alla slutligen trodde att vad tjejerna hade var farlig virus och då sattes de och hela huset i karatän, haha! Fan vad jag bara skrattade och skrattade! xD
 
Som sagt, grymt bra och rolig serie som jag lätt kommer att se igen! ;)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: