DATUM: 2014-05-30 / TID: 22:48:31
KATEGORI: Böcker, Divergent, Film

Bio: Divergent.

I onsdags gick jag ensam på bio och såg den efterlängtade filmen Divergent - och jag ääääälskade det fullkomligt! Så otroligt jäkla bra film som jag lätt kommer att se om och om igen! Jag kunde inte ens röra mig, jag bara satt helt stilla rakt igenom hela filmen och glömde äta upp popcorn för att den var så otroligt spännande och så bra! 

Och även om det saknas en hel del saker som jag hade velat ha med i filmen, så hade regissören Neil Burger verkligen lyckats få med sig det mesta viktigt från boken ändå! Jag är jättenöjd! Nöjdare än nöjdast! Det enda som jag bara är missnöjd med är att det inte är så mycket romantik i filmen som det är i boken - men annars i sin helhet är filmen verkligen helt grym! Miljoner gånger miljoner bättre än The Hunger Games! Älskade varenda minut, verkligen varenda minut! Och att filmen är 2 timmar och 19 minuter märktes inte alls, jag ville seriöst bara ha mer när den väl var slut! 

Och på tal om romantik, Theo James och Shailene Woodley som spelar Four och Tris hade finfin kemi! Jag är skitnöjd med denna castingen av de två och så de andra som tex Christina och Eric också förstås! Jag kan knappt bärga mig tills tvåan som kommer nästa år! Jag längtar redan!
 
 
En särskild dag varje år måste alla sextonåringar välja vilken grupp de vill tillhöra för resten av livet. För Beatrice Prior står valet mellan att stanna kvar med sin familj eller att vara den hon innerst inne är. Hon gör ett val som överraskar alla, inklusive henne själv. Under extrema fysiska och psykiska prövningar måste Beatrice försöka avgöra vilka som är hennes verkliga vänner. Vågar hon lita på sin karismatiska, men mycket hemlige instruktör Four? Hon bär också på en farlig hemlighet. När samhället hotas av våldsamma konflikter inser hon att den skulle kunna rädda de människor hon älskar. Om den inte förgör henne först.
 

Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

men åh <3

Svar: Haha ;D har du sett den!? Jag kan knappt bärga mig tills resten! ;D
Micaela Sundberg

2014-06-10 @ 12:16:53
URL: http://efji.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: