DATUM: 2014-03-16 / TID: 15:51:00
KATEGORI: Film

Veckans filmer (v. 10).

The Wedding Planner (2001) är en av mina absolut favoritfilmer, och det var längesen sist så jag fick plötsligt lust att se den. Och precis som sist var den lika underbar, lika mysig och lika bra! Om möjligt, ännu bättre! Den är en av de finaste kärleksfilmerna som jag aldrig tröttnar på att se om och om igen. En fin story och många bra karaktärer. Matthew McConaughey och Jennifer Lopez har en fantastiskt fin kemi här och så är de begåvade skådisar också. Och så får man inte missa att Justin Chambers också har en av rollerna. Han är så töntigt söt och så otroligt rolig här. Inte alls lik hans roll Alex i Greys Anatomy. Jag rekommenderar den varmt om ni älskar romantiska filmer! (5 av 5)
 
Mary är en mycket framgångsrik bröllopsfixare men är själv ensam. Hon träffar Steve, men han är förstås en brudgum på ett bröllop som hon skall arrangera. Marys okomplicerade liv vänds upp och ner.
 
Ännu en av mina favoritfilmer, 24 Dresses (2008), såg jag också med Katherine Heigl och James Marsden i huvudrollerna. Och den är fortfarande lika underbar! Lätt en av de bästa filmerna som jag nånsin har sett. Jag tröttnar aldrig hur många gånger jag än ser om den. Jag har helt tappat räkningen på hur många gånger jag har sett filmen nu, haha. Och så är jag ju dessutom rätt svag för bröllop också, så det är väl inte så konstigt egentligen att jag totalt älskar denna filmen. En fin lovestory, bra story, underbara karaktärer och fina bröllop med ett jäkla häftig slut! Heigl och Marsden har en helt fantastisk kemi här och helt underbara skådisar är de också! Och så är vår svenska Malin Åkerman med också. Om ni inte har sett den, gå och gör det nu på en gång! (5+ av 5)
 
Jane är en romantisk och totalt osjälvisk kvinna som varit brudtärna inte mindre än 27 gånger och hennes egen lycka tycks inte finnas inom räckhåll. När hennes lillasyster Tess börjar förbereda sitt bröllop med Janes chef börjar dock Jane omvärdera sitt "alltid-brudtärna-liv"...
 
Jag såg även The Holiday (2006). Behöver jag ens säga något om filmen?!! En så fucking underbar och så förbannat mysig film som jag ALDRIG får nog av! Jag har inga ord att beskriva om hur bra den är. Det går bara inte. Den är en av mina favoritfilmer genom tiderna! En vacker lovestory, mysig story och underbara karaktärer med ett av de bästa slut jag har sett. Och Jude Law, Cameron Diaz, Jack Black och Kate Winslet i en och samma film, behöver jag säga något mer? Se den, se den, se den! (5+ av 5)
 
En ung amerikanska och en ung engelska bestämmer sig, efter att ha blivit brända av relationer, att byta liv tillfälligt. Det blir en omställning som ingen av dem riktigt kunnat förstå innan. Men framför allt får de båda möjligheten att träffa betydligt trevligare och charmigare män i sina nya respektive länder.
 
 
(Det finns en film till som jag också såg i förra veckan,
men den förtjänar ett eget inlägg! Se nästa inlägg!)
Postat av: Emma

27 dresses heter den, inte 24. :)

Svar: Oj, tack för att du sa det här! xD
Micaela Sundberg

2014-09-26 @ 14:12:35

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: