DATUM: 2014-03-16 / TID: 16:06:51
KATEGORI: Film

The Book Thief (2013).

I förra veckan såg jag äntligen The Book Thief - och herreguuuud! Vilken jäkla bra film! Jag kände mig helt lamslagen efteråt! Makalös film som fan på alla sätt och vis! Jag grät sjukt mycket, särskilt den sista timmen. Och slutet krossade mitt hjärta fullkomligt! Det var så jäkla sorgligt och så otroligt ofattbart! En förbannat fin och trovärdig story rakt igenom, fantastiska karaktärer, fina relationer - och så begåvade skådisar som fan särskilt Geoffrey Rush och Sophie Nélisse. Den är en av de bästa filmerna jag nånsin har sett i år! Och som jag lätt kommer att se igen inom snar framtid! Jag rekommenderar den verkligen starkt!
 
Medan hon utsätts för andra världskrigets fasor finner unga Liesel tröst genom att stjäla böcker och dela dem med andra. Under trappan där hemma gömmer hennes adoptivföräldrar en judisk flykting.
 
 
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: