DATUM: 2014-03-30 / TID: 18:10:42
KATEGORI: Sammanfattningar, Teen Wolf

Teen Wolf 3x24 The Divine Move (säsongsfinal).

I onsdags såg jag säsongsfinalen av Teen Wolf 3x24 The Divine Move och jag älskade det! Det var ett jäkla bra, galet och spännande avsnitt med en jobbig cliffhanger! Markera texten för att läsa vad jag tyckte om säsongsfinalen! ;)
 
Till att börja med; då den stora dödscenen inträffade i förra avsnitt så kände jag mig mycket lugn den här gången. Vilket var skönt. Men samtidigt satt jag och saknade Allison hela tiden. Jag vet att Crystal Reed valde att lämna serien men jag satt ändå hela tiden och hoppades på att hon skulle visa sig egentligen leva. Men det gjorde hon aldrig. Hon är verkligen död. Jag har fortfarande så svårt att smälta det här. Jag kommer verkligen att sakna henne - och Scallison!
 
På tal om Allison... jag var rädd att alla bara skulle gå vidare direkt och inte hade tid att sörja henne i detta avsnittet. Men tack och lov var det inte alls så. Alla sörjde henne igenom hela avsnittet. Chris/Isaac, Scott/Melissa, Stiles osv. Det är bara en sak som jag blev besviken på; de tog inte sig tid med en begravning för henne i slutet. För när säsong 4 börjar så kommer de att hoppa fram ett par månader. Så därför önskar jag att vi hade åtminstone kunnat få en liten begravning med henne, men nej det fick vi sorgligt nog inte. Men man kan inte göra något åt det. Det som jag tog mest hårt på när det gäller att sörja Allison var alla scener med Chris och Isaac - och så slutet med Scott och hans mamma förstås. Det var så oerhört jobbigt att titta på! Jag bara grät, grät och grät. Och inte blev det bättre av att Aiden också dog! Jag blev så chockad för det var så oväntat. Jag trodde att bara en skulle dö i 3B, men nej de dödade Aiden också. Stackars Ethan! När han höll om Aiden tills han somnade in, var SÅ jobbigt att se på! Jag kan tänka mig att det var ännu jobbigare för dem att spela in denna scenen. För tänk om det liksom hände på riktigt? Därför kunde man se tydligt att Charlies skådespel (som spelar Ethan) var väldigt äkta och välgjort. Det var så ledsamt! :(
 
Alla Oni är äntligen döda! Tack vare Allison! Hon försökte berätta hur för Scott men hon dog innan hon hann berätta. Men som tur var, listade Isaac ut det. Så nu är alla döda. Tack vare Allison, hon är en hjälte även i döden! Och så lyckades Scott, Stiles, Lydia och Kira också äntligen döda den onda Stiles! Jag älskade verkligen honom men det var dags för honom att försvinna. Han var min favoritskurk så jag kommer att sakna honom. Dylan O'Brien har varit fullkomligt fantastisk i 3B! Ännu en gång häpnade jag över hur fantastisk han var som skådis under scenen "Divine move? Divine move? Do you think you have any moves at all? You can kill the Oni but me? Me? I'm thousand years old! YOU CAN'T KILL ME!" Så otroligt begåvat!
 
Scenen med Stiles, Scott och Malia var så otroligt söt! När Malia av misstag skrämde Stiles med klorna, satt jag och skrattade så att jag grät! Så jäkla söt! Jag börjar faktiskt shippa dem eller det gör jag redan nu. Så jag har inte något emot om de blir tillsammans i säsong 4. Jag vill gärna se mer av dem! MEN SÅ LÄNGE det blir Stiles och Lydia i slutändan, okej!? Och så hoppas jag på en fin vänskap mellan Lydia, Kira och Malia i säsong 4! Det ska bli så spännande! ;)
 
Och så cliffhangern, wow! Det var SÅÅÅ oväntat! Jag var verkligen inte alls beredd på detta! Allisons faster Kate är tillbaka! Livs levande! Jag liksom bara VAAAAAA? Så otroligt oväntat men också en grymt bra cliffhanger! Jag älskar det! Och vad fan är hon för något förresten!? Avatar och varulv? Avatar-varulv? Men vad hon än är, så känner jag på mig att hon kommer att medföra så jäkla mycket trubbel i säsong 4! Spännande! ;D
 
Det kommer att kännas konstigt att se säsong 4. Allison är död, Aiden är död, Ethan lämnar Beacon Hills och Isaac lämnar Beacon Hills. Så sorgligt! Men jag ser fram emot att se säsong 4 ändå, för jag vet det kommer bli en jättebra säsong ändå! Och åh ja, jag får inte glömma nämna en sak till innan jag avslutar inlägget; Danny vet om varulvar! Han har vetat hela tiden! Jag bara VA!? Hur?! Hur visste han om varulvar? Nu när han vet, så hoppas jag att han kommer börja hänga med gänget i säsong 4! Snälla snälla låt det hända, Jeff Davis! Jag håller tummarna för det ;)
 
Wow, säsong 3 har varit en fantastisk säsong! Den är tusen gånger bättre än säsong 1 och 2! Säsong 3 är så mycket mer spännande, mer påkostat och effekterna är så mycket bättre än nånsin! Många fantastiska storylines! Så ja, jag är jättenöjd med hur säsong 3 har varit! Förutom dessa dödfallen då förstås. Nu ser jag fram emot med spänning att se säsong 4! ;D
Postat av: Pea

WHAT?! Ska Daniel/Isaac lämna serien också eller?! :(

Svar: Åh tittar du också på Teen Wolf!? ;D ja precis som Crystal Reed (Allison) vill också Daniel satsa på annat. Dock bad han Jeff Davis, skaparen till serien, att inte döda Isaac så att han skulle kunna få gästspela i framtiden. Han ville faktiskt lämna serien redan efter 3A men Jeff bad honom att stanna i 3B för att han behövde Isaac till ett par storylines. Max & Charlie Carver (tvillingarna) bad honom också att inte döda dom. Men tyvärr dödade han ändå Aiden (Max). Daniel har tur. Jag hoppas han kommer och gästspelar i säsong 4! Jag hoppas också på Colton Haynes (Jackson)! ;)
Micaela Sundberg

2014-03-31 @ 12:04:03
URL: http://www.nattstad.se/petramariesoderberg
Postat av: Anonym

ja, så otroligt bra! Grät när Stiles frågade Scott (då Stiles vaknkade efter ha svimmat) om alla levde, plötsligt blev Scott tyst pga Allison dog ju. Dylan Obrien... vad kan man säga om honom? Briljant skådis än så!

Svar: Åh ja jag håller med dig! Så himla tragiskt att Allison (och Aiden) dog! Grät floder! Åh ja herregud Dylan är så jäkla bra skådis! Jag är imponerad! ;)
Micaela Sundberg

2014-03-31 @ 23:53:19

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: