DATUM: 2014-03-05 / TID: 17:41:02
KATEGORI: Sammanfattningar, Övriga tvserier

Star-Crossed 1x02 These Violent Delights Have Violent Ends.

I förra veckan såg jag Star-Crossed 1x02 These Violent Delights Have Violent Ends (längsta titel!) som var riktigt bra! Det var bättre än pilot-avsnittet! Jag gillar att serien börjar bygga upp historien sakta men säkert nu. Markera för att läsa vad jag tyckte ;)
 
Jag gillar Roman och Emery mer och mer! De har fantastisk kemi och har en känsla av Max/Liz, Edward/Bella och Stefan/Elena och det älskar jag då jag shippar alla tre som fan! Det var bara jobbigt att se hur Roman försökte undvika Emery hela avsnittet. Hon ville ju inget illa. Men det verkade bli bra till sist mellan dem i slutet. Hoppas jag! Och kan de inte bara kyssa nu!? Det märks ju tydligt att de vill ;)
 
Jag gillar att serien hintar på många möjliga ships nu i detta avsnittet! Är det bara jag eller gillar ni också tanken på Drake och den där populära tjejen vars namn jag inte har lärt mig ännu? De har riktigt fin kemi och kan bli rätt bra och roliga tillsammans! De påminner faktiskt om Michael och Maria i Roswell precis som Roman och Emery påminner om Max och Liz! Varför inte liksom? Eller vad tror ni? Jag hoppas på de två nu iallafall precis som jag håller på Romery! Och så är Emerys kompis och Romans syster ett möjligt ship också och det gillar jag! ;)
 
Är det bara jag som inte riktigt litar på Romans farbror? Han är skum. Jag vet inte varför, men jag känner mig lite illa till mods när det gäller honom. Det känns som han har ett dubbelliv. Om min dåliga magkänsla nu har rätt efter vad vi fick se i slutet när farbrodern pratade med en man från Tariq gruppen (stavas det så? Tariq?), så hoppas jag att Roman upptäcker det snart. Eller så är jag bara paranoid om farbrodern. Men för Romans skull hoppas jag verkligen att han är nån att lita på med tanke att han nu har tagit över ledarrollen, som kallas Ikuen tror jag, tillfälligt - en ledarroll som Roman skulle ta över efter att hans pappa dog i piloten. Men då han är för ung så är farbrodern därför ledaren nu tillfälligt.
 
Och slutet!? Jag visste det väl! Jag visste att Grayson var skum på nåt sätt, det har jag trott sen första gången jag såg honom. Fråga mig inte hur, för jag vet verkligen inte. Jag bara inte litar på honom helt enkelt. Han känns helt enkelt bara inte som nån som man ska kunna lita på precis såsom jag känner om Romans farbror. Eller så är jag bara paranoid, som sagt. För är det nåt som jag har lärt mig så är det att nya människor inte alltid är vad de utger sig för att vara. Vad fan är gruppen Röda hättor för nåt? Som Grayson och den där gubben som kidnappade Drake tidigare i avsnittet tydligen är med i. Men den viktigaste frågan är väl, är gruppen ond eller god? Jag gissar på det förstnämnda. Och också då det nämndes tidigare att atrianerna tydligen kan ta bort märken, så misstänker jag därför att Grayson kan vara en atrian och kanske gubben och dom andra i Röda hättor också. Tänk om? Eller så fantasierar jag bara. Det återstår att se! ;)
 
Och en sak till... vad fan var det som hände när Julie tog tag i Romans arm och då plötsligt hennes arm blev blåa? Är hon också en atrian nu? Så många frågor!
 
Jag ser fram emot att se nästa avsnitt! ;)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: