DATUM: 2014-03-19 / TID: 17:36:04
KATEGORI: Once Upon a Time, Sammanfattningar

Once Upon a Time 3x12 New York City Serenade.

Först och främst, YEEEAH att OUAT kom äntligen tillbaka igen i förra veckan efter tre jobbiga månader av uppehåll sedan sista avsnittet som slutade med en spännande cliffhanger! Självklart såg jag det direkt! Och vad tyckte jag? Jag älskade varje sekund! Det var så otroligt bra! Jag är säker på att 3B kommer att bli ännu bättre! Och ledsen för en väldigt försenad sammanfattning, men här är den nu! Markera texten för att läsa vad jag tyckte :)

Jag älskade varenda scen med Hook och Emma. Bara herregud, de är ju bara så jäkla fina ihop och har en helt galet fantastisk kemi. Hur kan man shippa Swanfire framför dem? Hur? De är ju ingenting i jämförelse med Captain Swan. Missförstå mig inte nu, jag gillar Neal men bara inte med Emma.
Han förtjänar henne inte, särskilt inte efter vad han gjorde mot henne och grejen med Tamara. Visst han gjorde det för att Emma skulle kunna bryta förbannelsen. Men kom igen? När hon bröt förbannelsen, kunde han då ha kommit och letat efter henne. Men det gjorde han inte. För att han var så jäkla feg över hur Emma skulle reagera på honom. Istället träffade han Tamara, blev kär och förlovade sig med henne. Och när han väl träffade Emma igen, så ville han ändå fortfarande gifta sig med Tamara. Och då när han plötsligt fick reda på att Tamara inte var den han trodde att hon var, var han plötsligt galet kär i Emma och ville vara ihop med henne. Det är bara inte rimligt! Och så har de heller ingen kemi. Deras kemi är mer vänskapligt än romantiskt. Det gör det så mycket svårare att ens shippa dem lite.
Men Hook därefter? Han kom hela vägen till New York bara för att hitta Emma så att hon skulle kunna rädda hennes familj. Så mycket bryr han sig om hennes lycka. Och oavsett hur mycket han än vill så gärna vara med henne, så är han ändå inte lika självisk med henne som Neal är. Jag menar, när han försöke få henne att drycka memory potion, så KUNDE han ha hällt det i en drink eller nåt utan Emmas medvetande. Men det gjorde han inte. Istället lät han henne att själv göra ett val. Det tror jag ärligt inte att Neal skulle ha gjort.
Och restaurangen-scenen? När Hook bad Emma att använda hennes superkraft om lögner? Han tror på hennes superkraft så mycket som inte Neal gör. Han tror inte ett skit på hennes superkraft, det sa han själv i säsong 2. Hook och Emma förstår varandra och Hook känner Emma bättre än någon annan. "I know you better than you know yourself." Det finns massor, massor mer om varför jag shippar dem, men de sakerna som jag just skrev är några av dem. Ledsen att jag gick överstyr om Captain Swan, men så mycket älskar jag dem för att bli sån! De är ju för tusan tvåa efter Klaroline för mig när det gäller besattheten ;)

Och sedan så älskade jag scenen med Charming och Hook också. Mitt brotp! Flera scener till av dem och deras bromance framöver i 3B, tack! Och ja, på tal om Hook! Hahaha, hur underbara var inte han VS vår värld!? "Swan. I knew you wouldn't let me rot in that cage. I've been in my fair share of brigs but  none as barbaric as that. They force-fed me something called 'bologna.'" "Photoshopped?" Hur kan man inte älska Hook? Han är ju bäst och helt jäkla underbar!

Och hur söta var inte Robin Hood och Regina!? Jag shippar dem som fan redan! Deras första möte var ju bara för söt! "Milady. You're injured." "It's 'Your Majesty' and I'm fine." "A simple 'thank you' would suffice." Och sedan älskade jag Snövits och Reginas lilla prat om honom. "He's kind of cute, huh?" "He smells like forest." Haha :')

På tal om Snövit och Regina... hur fin var inte scenen med dem när Snövit försökte trösta Regina efter förlusten av Henry och övertyga henne att inte bli av med hjärtat för att slippa känna sig ledsen? De kanske inte är vänner i Reginas ögon, men för mig börjar de sakta men säkert att bli det. Och så hoppas jag verkligen att det håller! Jag är rädd att de ska hamna tillbaka på ruta ett igen. Det hoppas jag verkligen inte att de gör, för jag gillar utvecklingen mellan de två! Mer av det, tack! ;D

Jag tyckte så otroligt synd om Emma när Walsh visade sig vara en flygande apa. Jag blev inte direkt överraskad för jag misstänkte det redan innan. Alltså att han var en flygande apa. Så när det väl visade sig blev jag därför inte överraskad! Men jag tyckte ändå så synd om Emma. Hon blev sårad ännu en gång av en kille som hon blev sårad av Neal. Stackars henne. Och på tal om flygande apor, bara jag som tycker de är läskiga!? Jag såg avsnittet fem gånger samma dag och jag drömde nästan mardrömmar! Haha ;)

Och sist men inte minst... vad tycker jag om Wicked Witch? Hon är cool och jag ser fram emot att se mer av henne i resten av 3B! Men varför behöver hon Reginas blod? Vad tänker hon göra? Och vad betyder Regina för henne?

Och sen det absolut bästa citatet i hela avsnittet är det här, haha I love it as hell!
Henry: "Why are you dressed like that?"
Hook: "Why are YOU dressed like THAT!?"

Jag skrattade så mycket! Kanske kommer Henry att försöka få Hook att använda moderna kläder nån gång snart? Det hoppas jag att han gör! För jag skulle ge vad som helst för att få se Hook i andra kläder än hans pirat klädsel ;)

Jag ser fram emot nästa avsnitt som jag ska se nu och då ska sammanfattningen komma efteråt. Spännande! Ännu en gång, jag är så glad att serien är tillbaka igen! ;D

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: