DATUM: 2014-06-29 / TID: 16:05:54
KATEGORI: Sammanfattningar, Övriga tvserier

Make it or Break it; säsong 3 sammanfattning.

Make it or Break it | Netflix | 2009-2012 | Säsong 3 | 10 avsnitt | Medverkande: Ayla Kell, Josie Loren, Cassandra Scerbo, Chelsea Hobbs bl.a.
 
Självklart fortsatte serien att bli bättre och bättre även denna säsongen! Mer drama, karaktärerna växte och sånt. Jag älskade det!
 
Efter det som hände sist hade Kaylie nu hamnat på en klinik för att bli frisk från sin anorexi. Där träffade hon Maeve, en modell som också hade anorexi. Ganska snabbt gillade jag inte henne. Mycket för att hon inte ens var frisk ännu då hon ljög bara för att få komma ut och för att hon påverkade Kaylie till att göra samma sak. Det ledde till att hon också ljög i början och då lyckades hon komma ut och låtsades vara frisk. Inte okej. Jag som trodde att Kaylie var bättre än så. Men tack och lov varade det inte så länge. Maeve dog av hjärtstillestånd på grund av anorexi och då insåg Kaylie plötsligt att hon inte ville dö av det. Då accepterade hon det äntligen och började satsa på riktigt att bli bättre. Jag var så otroligt stolt över henne att hon lyckades för en gångs skull vara ärlig mot sig själv!
Tyvärr fick hon inte komma tillbaka till gymnastik ännu. Då började hon tillfälligt med musiken med Damon. De sjöng ihop och sånt och det ena ledde tyvärr till det andra. Jag gillade det INTE! Visst, det var slut mellan Damon och Emily när han och Kaylie kysstes, men jag gillade det ändå inte. Mycket för att jag älskar Damon och Emily ihop så mycket och för att jag bara inte kan se nåt mellan honom och Kaylie. Visst, de hade kemi. Det såg jag. Men de var ingenting i jämförelse med Demily som hör ihop. Så de var bättre som vänner. Tack och lov visste Kaylie bättre än så och avbröt snabbt kyssen. Tack, Kaylie! Hon kunde bara inte såra Emily då hon var ju hennes vän. Bra tjejen. Självklart gick hon till Emily och berättade om kyssen för att hon ville vara ärlig. Fast det gjorde tyvärr mer skada än nytta; Emily stack till sin gudmor i Vegas utan att meddela Damon. Men jag var ändå glad att Kaylie berättade. Det vore ju inte kul om det blev ännu en triangel. Triangeln med Carter, Kaylie och Lauren var nog :)
 
På tal om Demily... de fortsatte att vara så fina ihop. Ja, iallafall tills de gjorde slut. Och då var det bara så oerhört jobbigt att se Damon "gå vidare" till Kaylie även om han fortfarande veeerkligen älskade Emily. Tack gode gud att det inte gick långt med Kaylie. Och apropå Emily; jag visste redan innan jag började se serien att hon senare skulle bli gravid, då skådespelerskan blev gravid på riktigt när denna säsongen inspelades. Så det kom därför inte som en överraskning när det visade sig att Emily var gravid. Efteråt var allt bara känslosamt och jobbigt för henne och jag grät mycket för att ja jag är så blödig. Det var så sorgligt att se hennes dröm att gå till OS bara krossades så där. Stackaren. Självklart gick hon och berättade för Damon. Jag tyckte så synd om honom när hon bara överröste honom med nyheten, betedde sig galet och skrek om att de äntligen kunde vara lyckliga tillsammans. Hon gav inte ens honom en chans att säga nåt, hon bara stack direkt hem för att packa. Och då kom Kaylie och berättade om kyssen. Emily blev förkrossad och bara stack till Vegas utan att säga nåt till Damon eller adjö till Payson, Lauren och Kaylie.
 
Och nej, jag gillar inte hur manusförfattarna hanterade det här med Emily. Jag tycker att grejen med att hon bara stack iväg utan att säga adjö var ett så abrupt slut. Vi fick inte ens en chans att säga adjö till henne ordentligt och de andra fick inte heller ens chansen att säga adjö. Taskigt. Hon var för dramatisk i sitt sista avsnitt. Trist att det måste sluta så för Emily då hon är ju en av mina favoriter. Och jag hatar att vi inte fick se hur det slutade för Damon och Emily heller. Deras sista scen ihop var ju när hon berättade för Damon. Trist. MEN vi fick åtminstone se Damon säga till Kaylie att han skulle åka och finnas för Emily och barnet. Så jag blev ändå rätt nöjd även om vi inte fick se hur det gick sedan. Men man kan ju alltid föreställa sig ett eget slut. Jag föreställer mig iallafall att Damon och Emily lyckas gå igenom det och att de blir tillsammans igen och att de faktiskt lever lyckliga i alla sina dar medan han fortsätter att leva ut sin dröm ;)
 
Lite övrigt: Så stolt över Lauren i säsongsfinalen. Hon berättade sanningen för Sasha att det var hon som skickade videon med hans och Paysons kyss. Jag var så glad att hon för en gångs skull var ärlig. Bra gjort, Lauren!
Jag gillade inte Max. Jag hatade att han velade fram och tillbaka med Lauren och Payson hela tiden då han inte visste vad han ville. Att han behandlade båda så på det sättet. Inte okej att göra så! Och det kom som en total överraskning när han bara kysste Austin! Jag liksom bara VAAAAD!? Haha! Det visade sig att han tydligen var bisexuell. Intressant! Men hur som helst, så gillade jag honom tyvärr inte.
Jag blev fullkomligt överlycklig när Austin och Kaylie äntligen blev ihop i slutet. Det var ju fan på tiden! Jag älskar dem så mycket! De är mitt ship nummer två efter Damon och Emily! Och jag blev så glad att USA vann guld i slutet också! Jag visste att de skulle klara det till slut! ;)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: