DATUM: 2014-07-16 / TID: 16:39:48
KATEGORI: Sammanfattningar, Under the Dome

Under the Dome 2x02 Infestation.

I söndags när jag kom hem, det första jag gjorde var att se Under the Dome 2x02 Infestation! Och jag älskade det! Serien blir bara bättre och bättre! Markera texten för att läsa mina tankar ;)
 
Åh vad jag dog under Barbie och Julia första scenen på sängen! Herregud, de var så bedårande! De skrattade, kurade ihop och busade och kysstes under täcket. Trodde aldrig vi skulle få en sån scen! Det var bara så, så, så jävla bedårande! Jag älskade även scenen hos Big Jim också; den bedårande näsa-kyssen och att de höll händerna, hur Barbie försökte trösta henne genom fysiska beröringar osv. Hur Julia kan tvivla på hans känslor för henne när han ger såna fysiska beröringar får mig att vilja skrika: "Ser du inte? Han älskar ju dig, din idiot!" Vi visar kärlek på många sätt som tex gåvor, kvalitetstid, de tre orden, bekräftelse, fysiska beröringar. Så jag önskar bara att Julia kunde sluta vara så osäker. För att inte tala om deras "bråk" i köket! Jag dog ännu mer när jag såg det, för jag gillar inte att se mina OTPs bråka! Barbie tycker samma sak om Big Jim som Julia gör, som vi ju redan vet om - men hon verkar tro att pga hans brist på hat mot Big Jim betyder att han håller med Big Jim eller är på hans sida. Det gillar jag inte. Att hon ens tänker så. Jag själv är säker på att Barbie bara står på en sida - att säkerställa stadens säkerhet och därmed hans och Julias. Det är ju bara en tillfällighet att Big Jim också råkar vara där. Så Julia, snälla var inte osäker och alla par kan inte alltid komma överens heller och snälla, vad som än händer, gör inte slut heller pga det i framtiden. Hur som helst, så blev jag glad att de verkade vara okej senare efter "bråket" för de fortsatte att gå till begravningen tillsammans ändå. En sak vet jag helt hundra procent: om de skulle göra slut senare, eller bråka ännu mer eller nåt, så kommer de att klara sig igenom det till slut sen. De är ju så meant to be! Ingen diskussion om det :)
 
Apropå Julia. Hon behöver lugna sig lite ang två saker; hon försöker för hårt att lista ut vad kupolen vill att hon ska göra och hennes hat mot Big Jim som har gått lite för långt nu. Jag förstår henne självklart för jag hatar honom också, men hon behöver ändå lugna sig lite när det gäller saken. Och hennes instiktiva motvilja mot Rebecca därefter? Det är bara perfekt, haha. Hon är ju praktiskt taget galen! Henne skriver jag mer om snart. Nu tillbaka till Julia igen. Att hon vågade hantera ett lik! Det skulle jag aldrig i mitt liv våga göra. Jag skulle ligga benen på ryggen om jag ens står i närheten av ett lik. Hon är modig och tuff, den där Julia. En av många anledningar till att jag avgudar henne. Hon och Sam hittade en viktig ledtråd på Angies arm: fingertopparna av en mans hand. Så mördaren är en man. Jag lägger fortfarande mina pengar på att det är Sam. Big Jim utesluter jag nu som misstänkt, det skulle ju vara alldeles för uppenbart om det var han. Så den teorin släpper jag nu.
 
I förra avsnittet sa jag att jag inte visste vad jag skulle tycka om Rebecca. Nu vet jag. Den kvinnan avskyr jag seriöst. Hon är ju galen, som jag sa. Och hon är också plötsligt så konstig, jag får dåliga vibbar från henne nu. Och vad fan är det med henne förresten!? Hon har två olika ansikten, ett med Big Jim och ett med Barbie. Först är hon som en hundvalp som fjäskar vid Big Jims fötter och sen står hon på Barbies sida bakom Jims rygg och sen plötsligt gör hon en vändning igen och börjar tjafsa om Barbie med Big Jim? "Jag hatar att han får vara hjälten." Åh verkligen!? Har du glömt att han faktiskt räddade alla grödor och därmed många liv? Vilken bitch! Och hon är ju alldeles för extrem i sin vetenskap vilket gör henne bara så förbannat jobbig och irriterande! Har du inte tänkt på att du kanske har fel? Och vad sägs om att kontakta andra först innan du börjar bränna ner hela kupolen och därmed riskera allas liv? Nånsin hört talas om samarbete? Idiot! Hon är för självisk! Jag kan inte vänta på att Julia ska krossa henne senare i säsongen, det väntar jag ännu på!
 
Och Big Jim? Har han verkligen förändrats som han säger? "Meet the new Big Jim." Ledsen, Big Jim, men det köper jag tyvärr inte. Han gjorde mig så irriterad när han pratade om hur allt var ett prov, ett meddelande eller ett kärleksbrev för honom själv. Han har bara ett uppblåst ego. Allt handlar för fan inte bara om dig! Han är så otrolig konstig. Först var han snäll, sen elak, snäll, elak, mordisk, sen snäll igen. Jag kan gärna hålla på i all evighet. Han älskar bara makt och han bryr sig bara om sin status. Även om jag uppskattade att han räddade Barbie senare. Eller inte dödade, rättare sagt. Han borde ha berättat om reservtanken, vilket han ju inte gjorde. Och hur kunde Big Jim använda begravningen till ett tal, utnyttja det till HANS fördel? Stryka hans ego och göra några värdelösa skämt? Inte okej! Vilken skitstövel. Som sagt, så köper jag inte att han har förändrats. Det tror jag tyvärr inte på.
 
Och Phil? WOW! Inte visste jag i första säsongen att jag skulle hata dig så mycket nu! Och att be Joe och Norrie slappna av och inte dra förhastade slutsatser om vem Angies mördare var? Så jäkla hycklande när det var precis vad han gjorde med Dodees död! Han drog ju en förhastade slutsats direkt att det var Barbie som dödade henne. Vilken jävla dubbelmoral! Så trött på honom nu! Jag hatar att han var så oförskrämd mot Julia på stationen. Och det är en sak som jag bara INTE fattar överhuvudtaget! Efter att Phil fick veta att det var Barbie som förmodligen sköt Julia, varför ifrågasatte han inte när hon befriade Barbie från cellen? Borde han inte ha fattat redan vid det laget att Barbie var oskyldig? Jag fattar det bara inte. Jag fattar inte hur han kan vara så jäkla trög! Din dumma, förbannade idiot! Och låt Barbie vara ifred, tack!
 
Apropå Barbie. Bara jag som njöt så av honom som detektiv? Han passar i jobbet! Och skinnjackan!? Inte trodde jag att han skulle kunna bli ännu mer attraktivare än han redan var! Han blir ju seriöst bara attraktivare och attraktivare för varje avsnitt! Hur är det ens möjligt? Hur som helst. Jag älskar när han är en hjälte. Verkligen, det gör jag. Men jag önskar ändå att han kunde vara lite mer försiktigare och sluta riskera hans liv hela tiden! Jag gillade inte hans attityd när han flög för nära kupolen. För sjutton, du har ju en kvinna hemma som bokstavligen sa bara timmar sedan hur mycket hon behöver dig. Glöm inte det. Och all credit till honom för hans sass ansikte när Big Jim pratade om sig själv och för att han stal planet från Jim, haha!
 
Och så den mystiska tjejen. Hon är verkligen skum, men jag tror fortfarande att hon inte är mördaren heller. Nu är det ju typ bekräftat att det är en man och inte en tjej som är mördaren. Så jag hade rätt. Bara jag som blev väldigt överraskad att Barbie fann henne välbekant? Det var ju riktigt intressant nu plötsligt! Hur har de en koppling till varandra och varför? Det är en galen teori som går runt på tumblr; kan hon möjligen vara Barbies och Julias framtida barn? Jag gillar den teorin! Men tråkigt nog, tror jag det inte. En Jarbie baby? Åh, det är ju alldeles för bra för att vara sant. Men jag ser fram emot att få veta vad fan det är som händer egentligen med den här tjejen! En riktigt intressant storyline!
 
Och så det bästa i hela avsnittet: scenen med Barbie och Joe på restaurangen. Åh, vad jag grät och grät! Stackars Joe! Nu har han ingen familj kvar, fast inte ensam tack vare Barbie och co. Jag älskade att Barbie gick för att hitta honom innan begravningen. Jag älskar verkligen den dynamiken som de har - som typ Barbie har slags storebror eller pappa vibbar med Joe. Det älskar jag! När de grät tillsammans och kramades dödade mig verkligen! Vilken stark scen! Jag älskade också när Barbie berättade att han också hade förlorat någon. Så nyfiken på vem, jag hoppas få veta det snart. Jag tycker att det är så otroligt fantastiskt att Barbie finns där för Joe - som han själv helt klart aldrig hade nån när han gick igenom sin egen förlust. Barbie/Joe och Julia/Joe är mina favoritrelationer i serien när det gäller en relation mellan en vuxen och ett barn!
 
Åh Junior. Jag tyckte så synd om honom under hela avsnittet. Att förlora en som man älskar? Det är aldrig roligt! Jag grät när han hittade Angie på skolan och när han pratade med Sam på bårhuset (är det ett bårhus?). Stackars honom! Och så det chockerande slutet! Jag bara VAAAAD!? Nej, jag vägrar tro på det! Junior älskade ju Angie, så varför skulle han mörda henne? Dessutom tror jag ändå ärligt inte att det var han som dödade henne. Det är nåt som bara inte stämmer. Jag därefter är mycket nyfiken på hur Junior fick armbandet! Men bara för att han har Angies armband betyder inte att han dödade henne. Mördaren kan ha placerat det för att sätta dit Junior. Den teorin kör jag på. Jag lägger fortfarande mina pengar på att det är Sam som är mördaren. Ledsen, Sam, men det är bara nåt med dig som inte biter på mig!
 
Jag kan inte vänta att se nästa avsnitt för det slutade så spännande! ;)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: