DATUM: 2014-07-01 / TID: 17:40:00
KATEGORI: Sammanfattningar, Under the Dome

Under the Dome 2x01 Heads Will Roll.

Under the Dome är ääääääääääntligen tillbaka nu efter nio långa månader! Vad jag hade längtat och längtat som en galning! Förlåt, men jag är bara så fullkomligt överlycklig att serien äntligen är tillbaka igen! Ni anar inte hur jobbigt det har varit att vänta i 9 månader efter en sån cliffhanger som säsong 1 slutade med! Men vet ni vad? Även om jag säger att det har varit väldigt jobbigt att vänta, så kan jag också säga att det faktiskt absolut var värt att vänta i 9 månader på säsong 2! För JÄKLAR vad bra avsnittet var och det var skrivet av självaste Stephen King! Markera texten för att läsa mina tankar ;)
 
Barbie överlevde! Barbie överlevde! Barbie överlevde! Jag upprepar, Barbie överlevde! Jag blev så lättad. Jag visste att han skulle klara sig, men jag kunde inte hjälpa att oroa mig lite ändå. Man vet ju aldrig med Stephen King. Men att jag visste han skulle klara sig var inte tack vare stillbilderna eller trailers som kom innan, utan för att jag faktiskt visste att han ändå skulle klara sig på nåt sätt. Han är ju duktig på att ta sig ur knipor och så känns han också alldeles för viktig för att dö! Ännu en gång fick han vara den han alltid har varit - att hjälpa och rädda folk. Han är en hjälte och det är en av anledningarna till att han är min 1a favorit i serien.
Vad jag dog när han sa "To find Julia". Jag bara, "Ja hitta henne nu! Skynda dig och hitta henne! Hon tror du är död. Ni måste återförenas!" Och då såg de varandra senare och bara sprang till varandra och kramades. De såg så lättade och fullkomligt lyckliga ut i varandras famn! Då dog jag ännu mer! Deras återförening hade inte kunnat bli bättre än så här! Varenda sekund av den var perfekt som fan! Jag hoppades faktiskt på att de skulle säga "I love you" också. Men samtidigt så behövdes de tre orden egentligen inte sägas högt, för deras ansikte när de såg varandra, kramades och kysstes sa allt! "I thought you were dead." "Come on. You're not gonna get rid of me that easy." Åååh så fint! Och han kallade henne "Babe"! Ursäkta mig, men jag bara shippar dem så hårt! :')
 
Vi fick träffa tre nya karaktärer. Big Jims bror eller svärbror Sam, vetenskapsläraren Rebecca och den mystiska tjejen. Det ska bli kul att se vad för roller de kommer att ha i denna andra säsongen. Det ska verkligen bli så jättespännande att se! Apropå Sam... visst, han är kanske verkligen en bra kille och sånt, men om jag ska vara ärlig så ger han mig faktiskt dåliga vibbar. Jag vet inte varför, men det är bara nåt som inte stämmer. Det kanske beror på att jag är rädd att han ska skapa trubbel mellan Barbie och Julia som det ryktas om? Men nej, nu ska jag vara seriös. Han ger mig iallafall dåliga vibbar och han känns skum. Till och med Big Jim och Junior verkar inte gilla heller att Sam är tillbaka. Undra varför? Och så den mystiska tjejen som Julia räddade. Hon är så skum! Vart fan kom hon ifrån egentligen? Hon bara kom från ingenstans i sjön! Och dessutom höll hon på att drunkna på exakt samma ställe i sjön där Julia kastade ägget. Så min gissning? Att hon bara kom från ingenstans så plötsligt måste bara betyda en sak; hon är ägget. Ägget har blivit en människa. Om jag har rätt då är frågan, varför? Och det skriker trubbel om henne! Och så har Sams bok, eller rättare sagt Big Jims fru Paulines bok, en ritning av just henne!? Hur? Varför? Det är en riktigt intressant storyline, jag ser fram emot att få veta mer om det!
 
Slutet!!!!??? Vad....!? Vad hände Angie nu!? Mer om det kommer i nästa stycke. Och Juniors mamma lever!? Och hon är utanför kupolen!? Hur fan är det möjligt? Big Jim och Junior är ju SÅ säkra på att hon är död. Så hur kan hon då leva och varför? Vilken jäkla spännande cliffhanger!
 
Och så de två karaktärerna som dog. Det har varit bekräftat länge att det skulle vara två dödsfall. Jag gissade på Angie och Linda - och gissa vad? De dog! Jag trodde aldrig att jag skulle gissa rätt! Jag blev båda överraskad och inte överraskad. Jag hoppades faktiskt på att Linda var en av dem när jag fick veta att två karaktärer skulle dö i premiären för jag var så arg på henne för att hon lät sig manipuleras av Big Jim och inte gav Barbie en chans att försvara sig. MEN då räddade Linda faktiskt Barbie! Jag blev väldigt överraskad att hon offrade sig för honom och då ångrade jag i samma stund som hon dog att jag hoppades på döden för henne innan. För Linda förtjänade det så inte! Det var aldrig hennes fel att hon blev manipulerad och hon var faktiskt en bra människa. Men hon räddade åtminstone Barbie vars liv jag var mest rädd om! Hon dog som en sorts hjälte. Välsigne henne!
Och Angie? Jäklar vad fan rädd jag blev i slutet när nån mördade henne med en yxa och blod spred sig överallt! Det kom ju så plötsligt och det var så hemskt och läskigt! Men vilket spännande och scary slut! Jag blev också förkrossad att hon dog, hon som var en av mina favoriter. Och så var hon ju också den enda familjen som Joe hade kvar. Åååh! Jag kan inte ens föreställa mig hur han kommer att reagera när han väl får veta att hon är död! Men å andra sidan så kan jag heller inte tro på att Angie verkligen är död. Hon kan ju kanske ha klarat sig. Man vet aldrig för man fick ju aldrig se hennes kropp! Så jag vägrar att tro hon är död FÖRRÄN vi får se hennes kropp. Och om hon nu verkligen mördades, så tror jag inte att det var den mystiska tjejen, som Julia räddade, som gjorde det. Det vore ju för uppenbart med tanke på att hon var den sista som såg Angie innan hon sprang ut. Än så länge kan jag inte komma på vem som kan ha mördat Angie, jag kan inte komma på nån som har motiv för det! Spännande slut, som sagt!
 
Och höjdpunkten i avsnittet? När Angie serverade kaffe till självaste Stephen King! xD

Det värsta är att när nästa avsnitt har kommit ut, så är jag i Halmstad på en veckas semester med Ida och våra andra vänner! Vilket betyder att jag inte kan se det förrän avsnitt tre har kommit ut, ååh! Det som ju slutade så spännande! Hur ska jag kunna vänta i två veckor!? :(
Postat av: Elsa

Älskade verkligen detta avsnittet! Så värt det att vänta nästan ett helt år :)

Svar: Ja, så värt som fan! Jag kan inte vänta att få se nästa avsnitt när jag är hemma från Halmstad den 13:e! Åh, det som ju slutade så spännande, grr!
Micaela Sundberg

2014-07-04 @ 22:56:09
URL: http://www.gillafilm.devote.se
Postat av: sofia

Vart ser ni det? för det har väl bara kommit ut i USA?

Svar: Jag ser alltid de flesta serier med engelsk text ;)
Micaela Sundberg

2014-07-05 @ 19:02:18
Postat av: Sofia

Okej men vilken sida tittar ni på? :)

Svar: Piratebay och sedan undertexten från podinapsis ngt :)
Micaela Sundberg

2014-07-07 @ 10:10:05

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: