DATUM: 2014-07-19 / TID: 19:09:00
KATEGORI: Sammanfattningar, The Walking Dead

The Walking Dead; säsong 4 sammanfattning.

Wow, på bara en vecka och två dagar har jag hunnit kolla ikapp serien nu! Jag blev klar med säsong 4 i torsdags och den har för övrigt varit riktigt, riktigt bra som slutade med så många frågor! ♦
 
Handling:
Det har gått flera månader sen Woodbury folket flyttade in i fängelset och Rick har avstått från sitt ledarskap för att ta det lugnt. Men just när man trodde att fängelset hade blivit en säker plats sker det märkliga saker som sätter allas liv på spel. Ovanligt många zombies dyker upp och tränger sig igenom stängslena och ett dödligt virus drabbar de flesta i fängelset. Rick och de andra gör vad de kan för att hjälpa alla och rädda fängelset men när Guvernören återvänder för att ta fängelset ifrån dom slutar det med ett våldsamt krig som förstör stora delar av fängelset och gör det fullständigt osäkert. Gruppen splittras ifrån varandra och de måste hitta varandra och återigen hitta en ny säker plats.
 
Favoritavsnitt:
Jag får säga säsongsfinalen 4x16 A. För att gruppen återförenades igen - utom Tyreese, Carol och Judith förstås som inte har kommit till Termius ännu. Missförstå mig inte, jag gillade att gruppen splittrades från varandra för ett tag men jag föredrar att de är tillsammans än isär. Därför blev jag fullkomligt lycklig att de återförenades igen i slutet. Och så hände det också mycket och slutade med många frågor.
 
Favoritkaraktär:
Behöver jag ens säga det här igen? Fortfarande Daryl! Även Glenn, Maggie, Rick, Michonne, Tyreese, Beth, Sasha, Carol, Hershel, Carl, ja nästan alla! Det är alltid trevligt med så många favoriter :)
 
Värsta karaktär:
Guvernören självklart! Blev sååå jättechockad när han bara högg huvudet av stackars Hershel! Det var bara så fullkomligt fruktansvärt och ofattbart att han skulle göra nåt sådant! Jag bara satt där och grät, det brast i mitt hjärta att se stackars Hershel dö så där! Och för att inte tala om när han bara sköt flickans huvud framför mamman! Äsch, jag finner inga ord att beskriva om hur mycket jag avskydde den mannen! Så jag är bara så, så, så glad att han nu är död! Karma is a bitch! Och sedan så avskydde jag också Lizzie! Blev också jättechockad när hon dödade stackars Mica! Hennes egen syster! Och så var hon på väg att döda Judith! Tack och lov att Carol och Tyreese hann komma fram innan det hände, för jag drar gränsen vid barn (och djur och gamlingar). Skönt att hon också är död nu. Som sagt; karma is a bitch!
 
Favoritship:
Fortfarande Glenn och Maggie! Så otroligt fina ihop! Jag dog inombords när de splittrades och dog ännu mer när de äntligen hittade varandra igen efter många avsnitt! Deras återförening var bättre än jag föreställde mig! Jag grät av lycka! De är så fina ihop! :')
 
Bäst i säsongen:
Behöver jag ens säga det här? Svaret är ju självklart; jag älskade allt i denna säsongen precis som jag älskade allt i de tre första säsongerna! Serien gör mig ju aldrig besviken! Jag förstår nu varför serien är så otroligt populär! Förutom i två eller tre avsnitt när det bara var all fokus på guvernören! Behöver jag ens förklara varför? Anledningen är enkel: jag vill inte och vill aldrig nånsin veta av den mannen. Så är det bara. Ännu en gång; skönt att han nu är död. Hans död är en av de sakerna som jag älskade i denna säsongen. Och sedan så älskade jag också Carls karaktärutveckling, hur kall han än är. Han lever ju i en värld med zombier, så det är klart att han är tvungen att sluta vara en liten, försvarslös pojke och börja lära sig att överleva. Han är en tuff grabb. Och sedan så är vänskapen mellan honom och Michonne också en stor favorit i serien! Jag älskar att de har en slags mamma och son relation, de har såna starka vibbar - som vi fick se mer av i denna säsongen vilket jag fullkomligt älskade! Därför hoppas jag nu på Rick och Michonne tillsammans. De kan ju bli en fin familj, varför inte liksom? Och jag älskade också att det fanns många bra moments mellan Rick och Carl denna säsongen, jag älskade att de fick umgås på egen hand för ett tag när gruppen splittrades :)
 
Värst i säsongen:
När gruppen splittrades ifrån varandra efter kriget som guvernören orsakade! Som jag sa, så gillade jag faktiskt det! Men bara för ett tag. För ju flera avsnitt det gick, desto mer jobbigare blev det och jag saknade gruppen. Skönt iallafall att de nu är tillsammans igen i slutet - förutom Tyreese, Carol och Judith som inte har kommit dit ännu. Och sedan så var Hershels död och att Lizzie dödade sin egen syster, som inte ens hade blivit biten av en zombie, också det värsta! Jag grät mycket när stackars Hershel dog, han förtjänade det så inte. Screw you, guvernören! Jag kommer alltid att sakna honom! Alltså Hershel, inte guvernören! För han kommer jag inte att sakna! -_-
 
Övriga kommentarer:
Serien blir bara bättre och bättre för varje säsong som går! Nu längtar jag verkligen som en galning tills säsong 5 kommer i höst! Säsong 4 slutade ju med många frågor! Varför satte Terminus in gruppen i tågvagnen? Vad vill de den gruppen? Är de goda eller onda? Var är Tyreese, Carol och Judith? Är de okej? Var är Beth? Är hon död? Eller vem tog henne? Så många frågor! Ska bli spännande med säsong 5! Blir seriöst tokig nu av att vänta!

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: