DATUM: 2014-07-16 / TID: 17:13:05
KATEGORI: Sammanfattningar, Teen Wolf

Teen Wolf 4x01-03.

Teen Wolf kom ju tillbaka för några veckor sedan med säsong 4! Äntligen, säger jag bara! Självklart har jag sett avsnitten när den först kom tillbaka, men jag glömde att skriva om mina tankar. Så här kommer det nu! ;)
 
Det var en fantastisk start på säsong 4 som inledde med en scen med Stiles och Lydia som tjafsade lite, hehe. Gänget var i Mexico för att leta efter Derek som spårlöst försvann. Så mycket hände och i slutet hittade de äntligen Derek. Men inte den Derek som vi alltid har känt. Istället hittade de en ung Derek! Jäklar, vad chockad jag blev haha. Vilken twist! Självklart tänkte jag direkt på att Kate måste ha gjort nåt så att han blev ung igen. Men varför kunde jag inte gissa. Och sedan så måste jag prata om den nya intron också! Så otroligt galet snyggt och jag blev så glad att Malia och Kira nu är med i intron. Men samtidigt kändes det också så tomt och konstigt utan Allison. Hon har alltid funnits med och nu är hon borta. Jag kommer alltid att sakna Allison.
 
Det var en massa roliga scener med Stiles och unga Derek. Vad jag skrattade och skrattade! Kusin Miguel? Haha, Stiles är ju bara för underbar! Deja vu som fan! Undra varför? ;) ja i första säsongen gömde Derek sig i Stiles rum och när Danny frågade vem han var, så presenterade Stiles honom som hans kusin Miguel. Och nu hände det igen med den unga Derek när Scotts pappa frågade Stiles vem han var. Exakt samma ord "Min kusin Miguel". Stiles tvekade ju inte ens att säga det! Haha bara så jäkla bäst! xD
 
Jag gillar inte att Kate är tillbaka. Jag har aldrig gillat henne. Nu fick vi också reda på varför Kate förvandlade Derek till en tonårig. Det visade sig att hon förvandlade Derek tillbaka till en tonårig när han kände henne OCH litade på henne. Efter det som hände med Paige. Anledningen? Kate behövde nåt från Dereks familjs gömma. Det är just det som jag inte riktigt fattar. Kan nån upplysa mig vad hon var ute efter? Och skönt att vi har fått tillbaka vår Derek nu. Jag var rädd ett tag att de skulle köra med unga Derek i flera avsnitt till. Men nej. Nu är den seriösa Derek tillbaka ;)
 
Vi fick också träffa en annan ny karaktär vid namn Liam! Och honom gillar jag! Älskar att han är så tuff och sarkastisk. Och att han också är snygg är bara en bonus! Skit, vilket spännande slut när Scott bet Liam! Vad kommer att hända nu? Det är ju tydligt att Scott ångrar sig. Men det är för sent för det nu. Ska bli jätteintressant att se Liam som en varulv och som en del av Scotts flock bestående av Stiles, Lydia, Malia och Kira. Spännande! ;)
 
Som ni tidigare redan vet, så shippar jag Scott och Kira! Så jag måste säga: ÄÄÄÄNTLIGEN! Äntligen blev de ihop till slut. Det var ju på tiden! Vad jag dog av skratt när Scott bara kysste Kira och gick till lektionen och då plötsligt insåg han vad han just gjorde och bara sa "Oh my god!" Och Kiras ansikte? Haha helt jävla oslagbart! Så när Scott sa senare "You know what? I'm not sorry." och de kysstes, då dog jag bara av lycka! De är så fina ihop! Om jag ska vara ärlig, så inser jag också mer och mer för varje avsnitt att jag älskar dem mer än jag älskade Scott och Allison. Sorry not sorry! Och sedan så har vi Stiles och Malia. Nu shippar jag dem som fan. Jag orkar inte vänta mer på Stydia nu längre. Missförstå mig inte nu, jag kommer alltid att shippa dem på sätt och vis. Men jag kan inte vänta forever. Och så älskar jag ju dessutom Stalia ändå mer nu. Jag tycker att de har en intressant och fin relation. Jag kan inte vänta att få se deras relation utvecklas mer. Ska bli riktigt intressant! Vad jag smälte som fan när Stiles förstod att de två använder exakt samma färgpennor. Hans sätt att se på Malia efteråt och då kysste han henne, shit vad jag dog. Så fina ihop! Dock kan jag inte förstå varför så många TW-tittarna har nåt emot Malia? Hon är ju helt underbar och rolig! Och sedan så finns det nu två möjliga ships; Derek/Braeden och Parrish/Lydia! Hoppas det händer nåt på båda fronterna! ;)
 
Jag kan inte vänta att se nästa avsnitt som jag ska se senare! ;)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: