DATUM: 2014-07-15 / TID: 04:04:00
KATEGORI: Allmänt

Halmstad.

Jag ska berätta lite nu om vad jag har gjort i Halmstad på min semester 6-13 juli. Vi har hunnit med väldigt mycket under bara en vecka! Innan vi åkte, så sades det att det skulle bli dåligt väder hela veckan. Men snacka om hur fel de, som sa det, hade! Samma dag vi kom dit, var det sol och väldigt varmt. Så fort vi hade checkat in, gick vi till östra stranden direkt och solade/badade. Vi trodde ju att det skulle regna hela veckan, så vi kunde därför bara inte ta risken att missa chansen att sola och bada. Därför gick vi dit så fort vi hade checkat in i en stuga som vi hyrde - som låg bara ca etthundra meter från östra stranden :)
 
På måndag var det sol hela dagen, på tisdag var det sol bara halva dagen och sen regn resten av dagen, på onsdag var det bara sol hela dagen liksom torsdag, fredag och lördag - och sedan så i söndags när vi åkte hem regnade det bara hela dagen. Så vi hade väldigt tur med vädret ändå hela veckan, tack och lov! ;)
 
Vi solade och badade varje dag på östra stranden tills lördags. Jag har blivit ordentligt solbränd och nu idag har jag blivit brun, härligt. Vi spelade till och med minigolf två gånger och tog långpromenerad med vovvarna. Vi har inte bara varit på östra stranden utan även på västra stranden tre gånger också då där det var tillåtet med hundbad - så vi tog med vovvarna så att de skulle kunna bada och det var jätteroligt! Vi har också grillat tre eller fyra gånger också under veckan, oops! Men det var ju semester, så man kan väl få ha det FÖR bra? I fredags gick vi på en fin men svindyr restaurang, Wild West Steakhouse, men det var absolut värt det! Det var så otroligt fint där och maten var så god! Det blev 269 spänn för bara mig. Efteråt gick vi på bio och såg Deliver us from Devil som för övrigt var så jäkla bra! Recensionen kommer inom kort! Det var nog allt ;)
 
Nej, en sak till. Jag måste berätta nåt som hände på östra stranden i fredags! Jag hade inte varit så här livrädd på länge, haha! Jag blev bränd i ansiktet och högra lår av en röd manet för allra första gången - för att jag inte såg den. Jag bara dök i havet för att svalka mig och började simma ett par meter med mitt huvud kvar under vattnet och då helt plötsligt kraschade jag med en röd manet i ansiktet. Den var så äcklig och slemmig! Det hela hände bara så fort! Jag blev så jäkla livrädd att jag började röra på mig snabbt och då slutade det med att jag även blev bränd i högra lår också. Jag var så rädd att jag inte kunde sluta skaka och gråta. Och det sved verkligen! Det kändes som nässlor, men några gånger ondare än vanliga nässlor! Jag läste senare att de har nässelcellerna, så ja mycket riktigt anade jag rätt. Men enligt mig gjorde det några gånger ondare att bli bränd av en röd manet än vad vanliga nässlor skulle göra. Det sved verkligen i ansiktet och högra lår resten av dagen. Jag badade inte nån gång mer den dagen, jag tappade helt enkelt lusten efter att ha blivit bränd. Ju längre dagen gick, desto mindre sved det och till slut blev det så mycket bättre. Äsch, det var ingen trevlig upplevelse! Snacka om vilken mardröm jag hade senare i natt om tusen röda maneter! x)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: