DATUM: 2014-01-23 / TID: 14:54:15
KATEGORI: Sammanfattningar, The Originals

The Originals 1x11 Apres Moi, Le Deluge.

Veckans avsnitt av The Originals 1x11 Apres Moi, Le Deluge såg jag igår och vilket intensivt avsnitt! Jag älskade det fullständigt! Vilket fantastiskt avsnitt, det är säsongens bästa avsnitt hittills! Och det är också säsongens mest heartbreaking avsnitt! Markera för att läsa mina tankar :)
 
Är det bara jag som tyckte att det var lite skönt att inte Cami var med? Även om jag faktiskt gillar henne och tycker att hon är en tuff tjej. Men ibland tycker jag att det faktiskt är rätt poänglös att ha henne i serien. Hon är ju inget annat än bara en tjej som Klaus gärna utnyttjar. Men hur som helst, det var ändå härligt med ett avsnitt utan henne.
 
Jag trodde inte att de skulle genomföra Harvest ritualen redan nu! Och det resultade i att Davina dog! Åh varför!!!? Hon som var en av mina stora favoriter! Jävlar vad jag grät mycket under alla hennes scener med Marcel! Det var bara så ledsamt! Vilket otroligt skådespel av Danielle som spelar Davina! Väldigt begåvad! Men jag vägrar tro på att hon är död! Hon måste komma tillbaka! Varför inte göra som dom i Mystic Falls med Jeremy & Bonnie och fuska med döden? Det måste de göra! För som sagt så vägrar jag tro att Davina är död! Men jag tror att hon kommer tillbaka, jag har en känsla av det. Hoppas det blir det också!
 
Elijah blev arg som jag förväntade mig när Hayley berättade sanningen om Celeste. Och han hade all rätt att vara arg på henne, men det värkte i mitt hjärta att se dom vara osams för det! Och åh, så nära de var på att kyssas i slutet! Så så så jävla nära! Jag blir galen snart, kan de inte få ihop det nu!? Det bara skriker sexuell stämning om dem! ;)
 
Och så det bästa; Klaus! Hur fin var inte han i detta avsnittet!? Man såg så mycket mänskligt hos honom! Åh, den mannen tar seriöst snart kål på mig! Och när han kramade och tröstade Marcel i slutet? Åh, det var så fint! Jag grät floder som fan under den scenen! Det var en väldigt heartbreaking scen!
Och också när Klaus gav Hayley ett råd om Elijah? Så fint gjort av honom! Det trodde jag aldrig att Klaus skulle göra med tanke på att han har gjort det klart förut på att han inte gillar tanken på Haylijah tillsammans då Hayley bär hans barn. Att han gav ett råd måste självklart inte betyda att han nu är okej med dem tillsammans, men ändå! Det är själva tanken som räknas! Så det var fint gjort av honom. Och att skydda hans släktningar aka varulvar var också fint! Han bryr sig verkligen innerst inne! När han vill visa det, vill säga!
Efter allt gott han har visat i detta avsnittet, så förtjänar han verkligen en kyss av Caroline som vi 99% säkert ska få i veckans avsnitt av The Vampire Diaries imorgon. Åh jag är såååååå excited! Och på tal om Klaus, hur sexig var inte han i detta avsnittet?! Skinnjackan ser verkligen sexig ut på honom och han såg så gudomligt sexig ut i regnet!
 
Och slutet!!!? Vilken intressant och spännande twist! Sabine visade sig vara Celeste! Vad i helvete! Jag blev så chockad för detta hade jag verkligen inte förväntat mig! Jag är verkligen mållös! Och har jag förstått det här rätt? Att Celeste har all magi nu och att nu när Davina och de andra tre tjejerna är döda så måste magin ha hamnat någonstans? Som Rebekah sa till Klaus. De såg lite oroliga ut, så nu är jag nervös för vad det kan betyda. Spännande! ;D
 
Jag behöver nästa veckas avsnitt NUUU efter att ha sett promon! Det ser ju riktigt spännande ut!

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: