DATUM: 2014-01-27 / TID: 23:59:00
KATEGORI: Bloggutmaning 365

27 av 365; Sociala medier.

VECKA 5 - SOCIALA MEDIER 
027. ÄR DU NOGA MED VAD FÖR SLAGS BILDER OCH INFORMATION DU DELAR MED DIG AV (OCH INTE) PÅ SOCIALA MEDIER?
028. Finns du på några andra ställen än bloggen som du vill göra lite reklam för?
029. Vilken Facebooktyp är du, och hur många av de 12 typerna finns bland dina facebookvänner?
030. Om du bara fick välja ett socialt medium att vara på, vilket skulle det bli?
031. Länka till en person / företag som du tycker sköter sig bra i sociala medier
032. Hiss & Diss - Sociala medier
033. 5 slags statusuppdateringar / inlägg du stör dig på på sociala medier
 
Det här är en mycket bra fråga. Ja, jag är noga med vad jag delar ut och inte delar ut. Men jag tänjer oftast på gränsen, det beror egentligen på om vad det handlar om. En sak är iallafall säker; jag ger ALDRIG ut min adress och mitt personnummer, aldrig nånsin.
Men bilder på mig eller mina nära och kära visar jag gärna. Tyvärr är jag väldigt dålig på att fråga mina nära först om jag får publicera bilder som de finns med på - MEN om det skulle hända att jag publicerar en bild de är med i som de inte vill ska visas offentligt och de ber mig att radera, så gör jag det absolut. Säger man bara till mig, så gör jag som de önskar. Det är det viktiga.
Allt som handlar om mig, tänker jag till lite först innan jag lägger upp nåt. Alltså är det nåt som inte är så privat, då berättar jag gärna utan problem. Men är det nåt som är på vis och sätt privat, så tänker jag extra noga på om jag verkligen vill berätta eller inte. Detsamma gäller för mina vänner men då tänker jag mycket, mycket, mycket mer extra noga på i deras fall om vad jag får och inte får berätta. Tex när en mycket god vän till mig fick diagnosen att hon hade elakartat cancer bara veckor innan vi tog studenten, så var jag skitledsen och förtvivlad och ville verkligen explodera mina känslor här. Men ändå i samma stund som hon berättade om diagnosen för mig och vår klass, visste jag att även om jag ville berätta hur arg jag var på att denna finaste människan i världen fick cancer så skulle jag ändå inte berätta om det - av respekt för henne och för att det inte var rätt att göra det heller då det inte handlade om mig.
Så ja, jag tänker noga på vad jag delar ut och inte delar ut. Men samtidigt tänjer jag lite på gränsen ibland, det beror som sagt på om vad. Anser jag det privat, då berättar jag inte. Anser jag det inte privat, då berättar jag. Nåt sånt!
Postat av: Anonym

Skriv om vad du tycker om Tvd 100:e avsnitt!!!:D

Svar: Hej! Ja, det kommer imorgon! ;)
Micaela Sundberg

2014-01-28 @ 20:57:17
Postat av: Sofia - En blogg om tv-serier

Hejsan! Nu är jag som vanligt sen med att svara/komentera på min kommentarer du skrev något om ett Stiles och Malia? Nej den köper jag inte. Isac och Allison, ja helt klart ett bra par. Scott bryr jag mig inte jätte mycket om. Men Styles och Lydia är perfekta och jag shippar dom bara mer och mer för varje avsnitt! haha

Jag har också skrivit under klaroline petitonen som du hade twittrat om och skrivet ett långt inlägg och ber alla mina läsare att skriva under det!

btw.
JAG TRODDE INTE ATT JAG KUNDE SHIPPA KLAROLINE MER ÄN VAD JAG GJORDE INNAN. MEN DET GÅR OCH DET ÄR NÄSTAN PLÅGSAMT!!! Hahah

Jag tror att du är en av de få personerna som förstår mig haha!

Svar: Ja, jag håller med om att Stiles och Lydia är helt perfekta tillsammans! Jag har kommit över min fixering med Aiden och Lydia nu som jag var i 3A. Jag vet inte ens varför jag shippade dem från början. Visst, de var gulliga tillsammans. Men de slår inte Stydia, punkt slut! Glad att Lydia typ sa ifrån och nämnde Boyd för Aiden. Fast jag önskade att hon också lade till "Jag vill vara med Stiles" efter att hon sa "Du är inte bara en badboy. Du är en dålig pojke. Jag vill inte vara med dåliga pojkar" xD
Inte jag heller! Trodde inte att jag kunde shippa Klaroline ännu mer än vad jag gjorde eter 100:e avsnittet. Trodde Plec verkligen att nu när de äntligen kysstes, så skulle vi Klaroliners komma över det? Så fan heller! Istället vill vi bara ha mer och se mer! Åh, det är bara så jobbigt att bry sig så mycket om ett par eller om en karaktär, haha :( :P
Micaela Sundberg

2014-01-29 @ 15:46:05
URL: http://seriebloggen.com

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: