DATUM: 2014-01-12 / TID: 00:24:00
KATEGORI: Bloggutmaning 365

11 av 365; Barndomen.

VECKA 2 - BARNDOMEN
006. Vad var populärt när du var barn?
007. Hur var du som barn?
008. Var det något du gillade som barn som räknades "höra till det andra könet"?
009. Om du fick chansen att gå tillbaka till att vara barn igen, skulle du ta den?
010. Tipsa om en lek du lekte som du tycker barn idag borde testa på också.
011. HISS & DISS - HÄNDELSER FRÅN BARNDOMEN.
012. 5 leksaker du tyckte extra mycket om som barn.
 
Hiss: Vänerskolan! Det var ett underbart äventyr under min tid på Vänerskolan! Det hände så mycket roligt där! Jag kan nämna en händelse på rasterna. Det var så här att klass 1 till 6 måste vara ute på rasterna medan klass 7-10 fick bestämma om de ville vara ute eller inne. När jag gick i klass 1 till 6 hände det rätt ofta att jag och mina kompisar inte alls ville vara ute. Då brukade vi alltid springa runt på hela skolan och gömde oss medan våra rastvakter jagade och letade efter oss. Haha! Åh, jag saknar den tiden på Vänerskolan ibland! Och så blev jag dessutom storasyster tre gånger under 1993-2000. Varje gång jag var sjuk, tog min mamma hand om mig och hon gav mig allt som jag ville ha, hehe. Disneyfilmer. Bekymmerfri. Och mycket, mycket mer ;)
Diss: Att min familjs underbara hund, en leonberger, Axess dog i sommar 2007. Vi hade haft honom sen 1998. Jag blev väldigt förkrossad så att jag grät från ca kl sju på morgonen tills efter tolv på natten utan några avbrott. Och också en av våra katter, Smulan, försvann plötsligt helt spårlöst i juni 2004. Än idag vet vi fortfarande inte vad som hände med henne. Om hon blev påkörd, eller om hon blivit uppäten av nåt vilt djur, eller om nån tog henne eller nåt. Ingen aning! Och så hade jag fruktansvärt fula kläder ibland eller hade helt fel kombination av färger på kläderna. Ett exempel är att jag ibland hade på mig en röd t-shirt och lila byxor! Wtf? Pinsamt! Det finns mer, men det är allt som jag kom på nu.

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: