DATUM: 2014-02-02 / TID: 21:18:00
KATEGORI: Film

Thor; The Dark World (2013).

Igår såg jag äntligen den efterlängtade filmen Thor The Dark World som jag väntat länge på! Och jag älskade den! Den var bättre än vad jag förväntade mig och den var till och med mycket bättre än ettan! Jag såg den två gånger på raken om ni måste veta! ;)
Chris Hemsworth rockade som alltid i rollen som Thor och så även Tom Hiddleston var brilliant i rollen som Loke också som alltid. Natalie Portman, Stellan Skarsgård, Anthony Hopkins och Kat Dennings var lysande också!
Och jag älskade kärlekshistorien mellan Thor och Jane denna gången också även om jag tyckte att det tyvärr var lite för snålt med romantik precis som det var i ettan. Jag som faktiskt hoppades på att få se mer av dom i tvåan! Men nej, det fick vi inte. Men som jag alltid säger; man kan inte få allt man önskar sig. Så de scenerna med Fosterson som vi fick var bättre än ingenting ändå. Några av mina favoritscener med Fosterson var när Jane örfilade Thor haha och när Thor förklarade saker för Jane i Asgård. De var bara så himla fina! Chris Hemsworth och Natalie Portman hade också fin kemi här precis som i ettan.
Jag rekommenderar den verkligen om ni älskar superhjältar! Har ni sett den första Thor filmen? Och The Avengers? Då måste ni se denna! Först Thor, sen The Avengers och sen den här om ni vill hänga med till 100% i storyn. Och åh, en sak till! Den största höjdpunkten i filmen är att vi får se Chris muskulösa barkropp ;)
 
Ett urgammalt hot, äldre än själva kosmos, hotar att störta hela världen i mörker. För att rädda mänskligheten och sin älskade Jane Foster måste den mäktige Thor forma en allians med sin värsta fiende. Men det som är värt att slåss för kräver ibland de yttersta offren.
 


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: