DATUM: 2014-02-03 / TID: 19:11:25
KATEGORI: Sammanfattningar, The Originals

The Originals 1x12 Dance back from the Grave.

Jag såg precis det senaste av The Originals 1x12 Dance back from the Grave som var sjukt bra! Vilket avsnitt! Det hände rätt mycket saker! Och också alltid ett plus när man får flashbacks! Markera för att läsa vad jag tyckte! ;)
 
Efter att ha varit på besök i Mystic Falls i det 100:e avsnittet av The Vampire Diaries är nu Klaus tillbaka i New Orleans igen och han var gladare än vanligt. Haha, jag älskade det! Åh, jag dog när Marcel sa "Du är på gott humör" då log Klaus bara stort! Han var verkligen lycklig! Så härligt att se honom så här glad. Jag håller med Marcel om att Klaus borde besöka Mystic Falls oftare, haha! ;)
 
Vi fick även träffa en ny karaktär som kallades Papa Tunde. Och jag gillade honom inte. Alls. Han var väldigt creepy, obehaglig och vidrig. Han försökte döda några av mina favoriter; Rebekah, Marcel och Klaus. Därför gillade jag honom inte alls. Jävlas man med nån av dem eller Elijah eller Hayley, då är denna helt enkelt inte populär hos mig. Så jag var bara glad att Papa Tunde inte lyckades med vad han försökte att göra. Tack gode Gud för det. Och han dog i slutet för att ge Celeste ännu mer kraft. Undra vad hon kommer att hitta på nu när hon har ännu mer kraft än tidigare? Och apropå att inte gilla, så gillar jag henne inte heller!
 
Jag älskade alla flashbacks. Flashbacks är ju alltid ett stort plus! Vilken chock när det visade sig i en av flashbacks att det var Rebekah som tipsade Mikael om Klaus. Hans egen syster! Även om jag faktiskt förstår varför hon gjorde det, men att förråda sin egen bror? Inte okej ändå. Undra hur Klaus kommer att reagera om/när han får reda på det? Och vilken chock också att det var Marcel som tog dit Papa Thunde. Inte nu alltså, men då. Det hade jag aldrig kunnat gissa. Och vilken jävla tur att Klaus verkar ha så många kvar på sin sida trots allt. Jag var så rädd ett tag att flera till skulle sticka än dom insklusive Thierry som stack därifrån när Klaus bad dom att välja - att alliera med honom eller sticka. Han har verkligen tur!
 
Min första tanke när det visade sig att det finns hopp trots allt om att kunna rädda Davina? "JAAAA!" Jag hoppas verkligen att de ska hämta tillbaka henne! För jag saknar henne verkligen! Hon är ju, var, en av mina favoriter! Så bäst för dom att de tar tillbaka henne på nåt sätt! ;)
 
Haha, bara jag som verkligen skrattade när Cami skulle ge Marcel hennes blod? Hon bara sträckte sig över Marcel och fick honom att dricka ur hennes hals. Jag upprepar; hennes hals. Förstår hon inte att hon kunde ha sträckt ut sin handled? Bara för att det är en vampyr så betyder det inte att man måste dricka ur ens hals. På teckenspråk tecknar vi med två fingrar mot vår hals. Och Klaus min därefter? Haha, så kul!
 
Och så sist men inte minst; jag älskade alla scener med Elijah och Hayley. Särskilt scenen när han drack ur Hayleys handled. Så hot. Creepy att jag ens tycker det? ;) och så oväntat att babyn även har häxblod också. En vampyr, en varulv och en häxa? Intressant. Det gör ju nog honom/henne till världens mäktigaste. Det ska bli så spännande att se! Och ääääääntligen att Rebekah sa ifrån till Elijah i slutet. Han säger ju jämt att familjen måste gå före kärleken. Det är bara ren dubbelmoral för vad gör han själv? Jo, han är inte så försiktig med sina känslor för Hayley. Så Rebekah har rätt för en gångs skull. Och på tal om Haylijah; det är verkligen dags att det händer nåt där! Hoppas bara inte att de blir en ny Klaroline med tanke på att vi fick vänta i två säsonger och en halvsäsong på att Klaroline ens skulle få en utdelning ;)
 
Jag ser fram emot att se veckans avsnitt! Det ska bli så spännande med tanke på hur det slutade! ;)
Postat av: leila

Ja, Papa Tunde är sjukt läskig å jag hoppas att han dör snart!

Svar: Men han dog ju i slutet :)
Micaela Sundberg

2014-02-04 @ 18:55:10

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: