DATUM: 2014-02-02 / TID: 22:14:10
KATEGORI: Film

The Hunger Game: Catching Fire (2013).

The Hunger Games; Catching Fire såg jag precis nyss och jag äääälskade den! Så grym och brutal film med en intensiv berättelse! Tusen gånger och hästlängder bättre än ettan och så mycket mer spännande jämfört med ettan! Jag satt helspänt och jag kunde knappt slita mina ögon från tvn - bara för att den var så spännande och bra! Den kändes inte alls som 146 minuter! Den gick så himla fort, den bara rullade på och var i full fart hela tiden och då helt plötsligt var den bara slut!
En makalös film med en fantastisk story, en gymt bra manus, många intressanta karaktärer och otroliga skådisar som Liam Hemsworth (Gale), Jennifer Lawrence (Katniss), Josh Hutcherson (Peeta), Sam Claflin (Finnick), Jenna Dewan (Johanna), Elizabeth Banks (Effie), Woody Harrelson (Haymitch) och Donald Sutherland (Snow) bland annat.
Bara jag som kärade ner mig i Finnick förresten!? Han var så himla charmig! Och en riktigt snygging också som en bonus! Och Finnick och Mags!? Så ledsamt! Och jag älskade Peeta och Katniss, de var så himla fina! Och slutet!!!?? WHAAAAT?! Ett så himla abrupt slut att man nu tvingas att vänta helt jävla otåligt på att få se nästa uppföljare! Hur fasen ska jag klara mig till dess? Jag rekommenderar den verkligen! ;D
Spoilers: Oh my god, hoppas fan att Cinna klarar sig! Blev så rädd när han helt plötsligt blev slagen i bakhuvudet när Katniss just skulle åka upp för att börja spelet! Jag älskar att de verkligen bryr sig om varandra! En fin vänskap helt enkelt som jag vill se mer av i nästa del! Om nu Cinna klarar sig ja och det hoppas jag att han gör! Och det var så himla ledsamt att se när Mags offrade sig för att slippa att sinka på dom andra och hur Finnick reagerade på det! Så ledsamt att se! Jag älskade det lilla man fick se av vänskapen med dom två. Jag gillade att Mags var Finnicks svaghet. Och på tal om Peeta och Katniss... jag shippar dem verkligen och de hör ihop, men jag kan inte låta bli att gilla Gale och Katniss ihop också ändå. Men jag störde mig lite på att Katniss bara hånglade med Peeta, sen Gale, sen Peeta, sen Gale, sen Peeta och så vidare. Jag liksom bara "Bestäm dig nån gång!" Jag vet vem hon väljer i slutändan, men det vill jag se i filmen. Så bestäm dig nu, tack. Och vilken hyllning av Rue! Det fick mig också genast att tänka på när hon dog i ettan. Så jag grät floder!
 
Katniss Everdeen och Peeta Mellark har återvänt hem efter deras gemensamma vinst av Hungerspelens 74:e upplaga. Segern innebär att de återigen måste lämna sin familj och sina vänner för att ge sig ut på en segerturné runt Panems distrikt. Längs vägen märker Katniss att ett uppror ligger i luften, men huvudstaden har fortfarande god kontroll samtidigt som president Snow förbereder för den 75:e upplagan av spelen, en tävling som kan komma att förändra Panem för alltid.
 

Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

känns som jag är den ända som gillade första filmen mer.

Svar: Haha :D alla tycker olika! Jag tycker oftast bäst om uppföljarna. Tex Twilight som jag tycker är jättebra. Men jag tycker att New Moon är bättre och sen att Eclipse är bättre och sen att Breaking Dawn del är bättre och sen att Breaking Dawn del 2 är bättre. Det händer mycket, mycket sällan att jag tycker ettan är bättre :)
Micaela Sundberg

2014-02-03 @ 12:58:16
URL: http://efji.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: