DATUM: 2014-12-28 / TID: 23:26:00
KATEGORI: Tidsfördriv, listor

Årets.

Årets bästa TV-serie: Vad svårt! Det är ju omöjligt. Nä, jag nämner alla som jag verkligen har tyckt varit guld i detta året: The 100, Once Upon a Time, Arrow, The Walking Dead och The Flash.

Bästa skådespelare: Colin O'Donoghue som spelar Killian Jones aka kapten Krok i Once Upon a Time. Jag slutar aldrig att imponeras av hans acting skills. Han utvecklas verkligen bra som skådis. Jag blev särskilt glatt överraskad under en scen i 4x11 när Rumplestiltskin pratade genom Killian med Emma på Granny's. Jag bara oh shit vilken jäkla bra skådis Colin var där! För man såg direkt och tydligt att det inte var Killian som stod där och pratade med Emma utan att det var Rumple som pratade genom honom. Killians sätt att prata och hans sätt att bete sig var sååå Rumple och inte Killian. Väldigt imponerande att Colin lyckades spela Rumple så som Robert Carlyle spelar honom! Bravo! ;)

Bästa cliffhanger: Once Upon a Time säsong 3 finalen. När Frozens Elsa dök upp i slutet, då blev jag bara så överraskad och glad. Fan vad underbart att Frozen kom till OUAT! Världens bästa cliffhanger detta året! ;)

Årets bästa nykomling: The Flash (hösten 2014) och The 100 (våren 2014) lätt!

Årets säsongsavslutning: Once Upon a Time säsong 3 lätt! Det var dubbelavsnitt och jag älskade varenda minut och det var bara en massa Captain Swan (som hade råkat resa tillbaka i tiden till Den förtrollande skogen och kämpade därför nu tillsammans på att ta sig tillbaka igen till deras nutid. Precis som i "Tillbaka till framtiden") och sen så kom Frozen i slutet. Perfekt säsongsavslutning helt enkelt! ;)

Årets besvikelse: Inget jag kan komma på just nu. Eller jo, att Frozen är över nu efter 11 avsnitt. Kommer verkligen att sakna Elsa, Anna, Kristoff, Sven osv! Jag hoppas att vi får se dem igen nån gång i framtiden, man ska aldrig säga aldrig! (Once Upon a Time säsong 4)

Årets bästa svenska serie: Jag kollar inte på nån svenska serie och har aldrig gjort det och det kommer jag aldrig att göra heller. Jag avskyr svenska filmer och tvserier.

Årets elaking: Big Jim Rennie (Under the Dome)! Han är så äckligt elak, hemsk, galen och sjuk i huvudet att orden inte räcker till! Vänta bara och se finalen av säsong 2, så förstår du varför! Han har totalt förlorat det nu! Efter vad han gjorde i finalen mot några människor, så kommer jag aldrig nånsin att tycka om honom igen. Undra hur det kommer att gå i säsong 3?

Årets sämsta nedläggning: Revolution. Jag blev så besviken att den blev nedlagd och inte fick säsong 3. Säsong 2 slutade ju med en cliffhanger! Åh varför? Det är som med Kyle XY som jag ännu idag inte har kommit över. Inte okej!

Årets "What?!": Att Beth dog! Jag blev så jättechockad. Visst, folk dör som flugor i serien, det vet jag. Men ändå! Det kom bara så plötsligt och det blev totalt kaos. Stackars Maggie! Jag kommer verkligen att sakna henne, hon som var en av mina favoriter! (The Walking Dead)

Årets roligaste: Att Killian var svartsjuk på sig själv. När Emma och dåtidens Killian hånglade, så var nutidens Killian så svartsjuk att han slog dåtidens Killian eller sig själv eller hur man nu ska säga det. Haha bara så oslagbart! Om ni inte förstår vad jag menar, jag är ju dålig på att förklara, så då kolla här mellan 0:50-1:48! (Once Upon a Time 3x21-22)

Årets bästa par: Captain Swan (Killian och Emma)!!!!! De är äntligen ett par och de växer bara mer och mer tillsammans. De är bara så otroligt fina ihop och äkta själsfränder. Det har bara gått 11 avsnitt i säsong 4 nu men de har redan fått så många, många bästa och vackra moments som jag alltid kollar på om och om igen. De är helt enkelt mitt största besatthet, jag kollar dagligen på deras tagg på tumblr och instagram (a)

Årets snyggaste: Killian Jones aka kapten Krok! Så sjukt snygg och så jävla charmig! Yummy! Varje gång jag ser på Once Upon a Time så längtar jag bara hela tiden tills man får se honom om så bara för en sekund ;)

Årets bästa säsong: The 100 säsong 1 och Once Upon a Time säsong 3.

Årets överraskning: Ingen aning!

Årets besatthet: Once Upon a Time, Under the Dome, Captain Swan och Jarbie! ;)

Serier jag ser fram emot: Jag ser fram emot att se iZombie som kommer i vår 2015 som jag så klart tänker kolla in! ;)
Postat av: Elsa

Åh Emma & Killian! Hjärtat värms varje gång de nämns ♥

Svar: Detsamma! Jag bara älskar dem så mycket! :')
Micaela Sundberg

2015-01-02 @ 00:11:17
URL: http://www.gillafilm.devote.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: