DATUM: 2014-08-09 / TID: 00:58:37
KATEGORI: Sammanfattningar, Under the Dome

Under the Dome 2x06 In the Dark.

Under the Dome 2x06 In the Dark har jag sett sju gånger sen i tisdags! Det var ett helt galet bra, spännande och intensiv avsnitt! Det hände så mycket och man fick klara svar på några frågor! Bästa avsnitt hittills än så länge i säsong 2! Markera texten för att läsa mina tankar ;)
 
Mina favoritscener i hela avsnittet är scenerna med Sam och Barbie! De alla var väldigt intensiva och spännande! Jag bokstavligen bara satt och råglodde på tvrutan utan att ens röra mig. Jag rörde mig bara av rädsla när Barbie var i fara två gånger - när han nästan blev fast av jordras och när han nästan ramlade ner över klippan. Båda gångerna räddade Sam honom. Om jag ska vara ärlig, så undrade jag faktiskt varför. Jag menar, han dödade ju Angie och försökte döda Junior när han sov och så. Men isåfall, tack Sam för att du räddade Barbie! Välsigne dig!
Och på tal om Angie! Äntligen fick Barbie syn på rivsåren på Sams bröst och då slutade de i ett stort gräl (en väldigt intensiv scen!) där Sam äntligen erkände: Han dödade Angie och anledningen till att han gjorde det var för att om de fyra händerna dör, så skulle kupolen komma ner. Han såg bokstavligen sinnessjuk ut när han berättade allt det och sa att han skulle ta livet av sig efteråt. Så fucking bra skådespel av Eddie Cahill här! Sedan hoppade han över klippan. Nu är frågan, är han död eller inte? Det är ju djupt som fan. Min gissning? Nej. Att han kan vara död är alldeles för bra för att vara sant. Sam är en av series regulars, så varför döda honom redan efter sex avsnitt? Så nej, jag har svårt att tro det. Jag tror att han lever och att han bara har hamnat i nån slags portal. Och om det är en portal, så leder det utan tvekan till Zenith. Det är min gissning tills vidare och nej, jag gillar honom fortfarande inte. Han är en skummis och han dödade Angie och tänkte till och med döda sin egen systerson. Det gör det bara svårt att gilla honom.
 
Självklart utnyttjade Big Jim Julias frånvaro till sin fördel! Det där blev jag fan inte förvånad över! Jag visste att det skulle hända. Medan Julia och Rebecca var på skolan för att rädda Sam och Barbie, försökte Big Jim att få henne att se dålig ut. Inte okej! Det märks ju verkligen att Big Jim inte passar att ha makt, för han blir ju som galen när han har makt. Jag tycker att det är synd att hälften av staden inte har insett det än. Jag hoppas att staden inte utger Big Jim till ledaren igen efter sandstormen bara för att Julia var på skolan för att rädda Sam och Barbie. Jag är lite orolig för det nu, helt ärligt talat.
 
Även om jag verkligen tycker om Joe och Norrie ihop, så tyckte jag att deras drama med Melanie var lite löjlig i detta avsnittet. För bara timmar sedan kysste Joe Melanie mitt framför näsan på Norrie och nu plötsligt är de sams igen och säger "I love you". Plötsligt är dramat över nu. Okej? Men ja... De är iallafall sams nu. Skönt! Och bara jag som tror att det som plötsligt hände mellan Junior och Melanie i köket kan nog bli en sak snart? Jag såg verkligen kemin där! Jag kan till och med faktiskt tänka mig dom ihop. Jag hoppas nästan på att det ska hända nåt mellan dem. Men inte direkt då Angie dog just och Junior har inte kommit över hennes död. Han är ju ute efter hämnd för tusan. Jag hoppas att det tar lite tid innan det kan bli nåt mellan Junior och Melanie ;)
 
Zenith nu igen! De fyra händerna - Junior, Joe, Norrie och Melanie - tog upp ägget från sjön där Julia kastade det och lade händerna på det. Obelisken som Junior såg i hans dröm dök upp i luften. Obelisken ligger tydligen i Zenith. Men varför obelisken? Vad finns där och vad är det med den? Och varför Zenith? Vad för koppling har Zenith och kupolen till varandra? Så många frågor att det bara är så frustrerande på ett bra sätt!
 
Barbie och Julia fortsätter att vara så fina tillsammans! Hur är det möjligt att de blir finare tillsammans för varje avsnitt som går? Jag älskade när Big Jim snackade skit om Julia och Barbie försvarade henne. Bra pojkvän den där. Och jag älskade ännu mer när Barbie pratade om Julia med Sam. Jag smälte som smör när han sa "Yeah, but I deal with it. You look for what makes... What makes going on worth it. Take Julia... Being with her. That's... It's a chance for me to be good." Så jäkla fint! Jag smälte också när han sa att han inte stod ut med henne att vara nära Sam för att han tyckte att han var skum som fan. Barbie älskar verkligen Julia och han skulle göra allt för henne. Det märks! Och i slutet... ååååh! När Julia var så lättad att han var okej och de kramades. Såååå fint att jag dör! Hur kan man inte älska dem liksom? ;)
 
Jag ser såååå fram emot att se nästa avsnitt på tisdag!

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: