DATUM: 2014-08-04 / TID: 22:41:47
KATEGORI: Böcker, Divergent, Film, Mina köp

Två nya köp.

Jag beställde just två nya böcker! Den första är The Maze Runner: I dödens labyrint. Har länge velat läsa den sedan filmtrailern kom och när jag såg att den äntligen finns på svenska nyss, kunde jag knappt bärga mig och då beställde jag den direkt! Tyvärr måste jag vänta ett par veckor innan den släpps! Dylan O'Brien, som ni känner igen som Stiles Stilinski från Teen Wolf, har huvudrollen som Thomas. Det är tack vare hans roll som jag ens fick veta om denna bokserien. Den är ju precis helt min smak inom film/tv/böcker! Så jag ser fram emot att läsa hela serien!
Den andra är Allegiant som är den tredje och sista delen av Veronica Roths berömda Divergent-serien! Är helt galen i de två första böckerna, så ni anar inte hur mycket jag längtar att läsa tredje delen nu! Den har kommit ut i förra veckan, så jag lär få den i den här veckan. Spännande! ;)
 
"The Maze Runner: I dödens labyrint" handlingen:
När Thomas vaknar upp i en hiss minns han ingenting, bara sitt eget namn. När hissdörrarna öppnas möter Thomas en stor grupp tonårskillar, som liksom han själv har fått sina minnen raderade. De är inlåsta i ett stort område som omges av höga stenmurar. Allt de vet är att dörrarna till en enorm labyrint som omger dem öppnas varje morgon, och varje kväll stängs de. Labyrinten myllrar av dödliga faror och väggarna i den flyttas dessutom varje natt. På något sätt måste de försöka hitta ut, men hur? Då händer något oväntat - Teresa skickas dit. Hon är den första tjejen någonsin som kommit. Det verkar som om hon och Thomas känner varandra sedan tidigare. Vad betyder det? Kan hon vara till hjälp när de ska försöka ta sig därifrån levande? Och vem vet vilka svar som väntar där ute...
 
"Allegiant" handlingen:
Tänk om hela din värld var en lögn. Tänk om ett enda avslöjande eller ett enda val förändrade allt. Tänk om kärlek och lojalitet fick dig att göra saker som du inte trodde var möjliga. Det falangbaserade samhälle som Tris Prior en gång trodde på är splittrat av våld och maktkamper, ärrat av svek och förluster. Så när hon får chansen att utforska en värld bortom den hon hittills känt, är Tris redo. Kanske kan hon och Tobias bygga ett nytt och enklare liv tillsammans bortom stängslet, ett liv fritt från komplicerade lögner, hoptrasslade lojaliteter och plågsamma minnen. Men Tris nya verklighet är ännu mer skrämmande än den hon lämnat bakom sig. Gamla sanningar förlorar snart sin mening, och nya omskakande insikter förändrar människorna hon älskar. Och än en gång måste Tris kämpa med att försöka förstå den mänskliga naturens komplexitet och sin egen samtidigt som hon ställs inför svåra val i fråga om mod, lojalitet, uppoffring och kärlek.
Postat av: Hanna

Blev själv lite besviken på Allegiant, men hoppas att du kommer gilla den mer. The Maze Runner har köpt på min önskelista jättelänge, borde nog ta och köpa den snart!

Svar: Okej, hoppas inte att jag blir besviken på Allegiant. Men det är väldigt mycket sällan att jag blir besviken på böcker, så det är nog en chans på miljoner att jag blir besviken på Allegiant ;) jag älskar ju de två första böckerna fullkomligt!
Micaela Sundberg

2014-08-05 @ 15:46:47
URL: http://bokregn.blogg.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: