DATUM: 2014-08-15 / TID: 14:35:34
KATEGORI: Film

The Amazing Spider-man 2 (2014).

Igår såg jag ääääntligen den efterlängtade The Amazing Spider-man 2 och jag älskade varenda minut! Den var så bra, bättre än ettan än vad jag förväntade mig. Fast jag blev bara besviken på en sak - det var lite för lite spider-man i filmen. Det gillade jag inte. Jag gillar ju actionscener, och det var inte mycket av det i den här tvåan. Men annars älskade jag den!
Och slutet...!? Gud vad jag grät, grät och grät. Det var så ledsamt! Jag kan inte tro att Gwen dog. Jag som älskade Peter och Gwen, de var så fina och perfekta ihop. Tanken på att man aldrig mer får se dem ihop i nästa film gör mig bara ledsen! Men all credit till båda Andrew Garfield och Emma Stone i denna scenen! Det var så trovärdigt och kändes så äkta. De båda slet verkligen sönder mitt hjärta. RIP Gwen Stacy! Som vanligt hade Garfield och Stone grym kemi! Och åh, jag bara måste tala om Harry särskilt när han blev ond där i slutet. Jäklar, vad rädd jag faktiskt blev av att se honom så där. Han såg så otroligt äcklig och hemsk ut, jag kunde nästan knappt se på honom! Så nej, jag föredrar att se honom som vanlig än så där vidrig! xD
Grym film, bra story, bra manus, coolt slut och talangfulla skådisar såsom Andrew Garfield, Emma Stone, Jamie Foxx, Sally Field bland annat. Jag rekommenderar den varmt! Jag kan knappt bärga mig tills trean som tyvärr inte kommer förrän 2018! Min första tanke när jag insåg det: VARFÖR!? ;)
 
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: