DATUM: 2014-04-23 / TID: 09:49:27
KATEGORI: The Vampire Diaries

The Vampire Diaries.

Efter många men och om, har jag slutligen bestämt mig nu. Jag lägger ner The Vampire Diaries. Inte för gott. Men tills vidare. Jag har inte sett sen avsnitt 12 och jag har tyvärr fortfarande ingen lust. Så jag har därför bestämt mig att jag inte ska se nåt avsnitt alls för resten av säsong 5 och kanske säsong 6 också. Eller jag vet inte hur länge min paus kommer att ta. Men jag tar upp serien så fort jag återfår min lust vilket kan dröja ett tag.
 
Anledningen till att jag slutar titta nu tills vidare? Eller egentligen rättare sagt, det är många anledningar.
 
1) Kärlekstriangeln har gått för långt nu och den börjar bara förstöra serien. Den är ju nonstop! När ska det ta slut egentligen?
2) Delena tråkar ut mig som fan. De var ju som allra bäst i säsong 1-3 när allt de bara hade var attraktion.
3) Jag saknar Stelena så mycket att det finns inga ord!
4) Karaktären Elena är helt fuckad up. Var är den rara Elena i säsong 1-3? Saknar denna tjejen!
5) Damon är väldigt förutsägbar att det bara är tråkigt i slutändan. Alltid samma mönster. Blir han sårad, blir han mordisk direkt. Så tröttsamt. Till skillnad från Stefan som faktiskt utvecklas bra.
6) Klaroline är över, verkar det som enligt Joseph Morgan. Så jäkla besviken.
7) De hittar bara på nya saker jämt nu för tiden att det bara saknar logik. Allt som är omöjligt borde inte alltid få kunna hända.
8) Ja, det finns en massa saker mer som jag inte kan komma på nu.
 
Det här känns sorgligt att skriva. Jag har ju trots allt följt den ändå sen den hade premiär. Men sanningen är att ju mer TVD fortsätter i den banan (anledningarna jag just skrev), desto mer tappar jag lusten att titta. Jag planerar dock att ha maraton snart, kanske efter att jag är klar med Chuck vilket är bara en tidsfråga, och då hoppas jag att det kanske hjälper mig att få tillbaka min lust. Annars tills vidare säger jag hejdå :)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: