DATUM: 2014-04-20 / TID: 20:47:00
KATEGORI: The 100

The 100.

Jag bestämde mig först att jag inte skulle se The 100 förrän man får veta om den får säsong 2. Men efter att ha hört så mycket bra om serien, kunde jag bara inte hålla mig längre. Så jag såg de första fyra avsnitten nyss (ska se avsnitt 5 sen) och jag är kär! Jag blev helt fängslad redan i piloten!
 
Den är så sjukt bra och väldigt spännande serie som handlar om överlevnad. Den har många liknelser med Lost, så den är min nya Lost! Jag hoppas verkligen att den får säsong 2 för den har så mycket potential så att det bara skulle vara grymt mot oss om CW nedlägger den! Den är också väldigt väldigt brutal, bokstavligt talat, för att vara en CW serie men jag älskar det! Jag blev inte ett dugg uttråkad under de fyra avsnitten, för spänningen var på topp hela tiden! Den är också väldigt scary, jag hoppade till som fan i slutet av piloten med Jasper. Jäklar vad rädd jag blev, haha. Och man kommer in i serien rätt så snabbt ;)
 
Jag har redan några favoritkaraktärer; Bellamy, Clarke, Octavia, Jasper osv är några av dem. Och har jag fått några ships? JA! Jag shippar Bellarke so hardcore och Jasper/Octavia! Jag ser fram emot att följa den i fortsättningen! ;)
 
För 97 år sedan förstördes jorden av en kärnkraftsexplosion som utplånade allt liv. De enda överlevande blev de 400 personer som var stationerade på internationella rymdstationer vid tillfället. De 12 stationerna slog sig samman och började kallas ”The Ark”. Tre generationer senare har invånarna tiodubblats och resurserna på deras tillfälliga hem är nära att ta slut. I ett försök att rädda människorasen skickar de ner en testpatrull på 100 stycken ungdomsbrottslingar för att se om se om jorden är säker nog att kunna leva på igen.
 


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: