DATUM: 2014-04-27 / TID: 01:07:00
KATEGORI: Gifs, Sammanfattningar, Övriga tvserier

Chuck säsong 5 sammanfattning.

Jag inser precis nu att jag har glömt skriva en sammanfattning om Chuck säsong 5 som jag blev klar med i onsdags - så här är den nu! Bättre sent än aldrig! Det var en helt grym säsong, men tyvärr lämnade den oss med ett öppet slut. Jag blev verkligen överraskad att de valde att avsluta det på det sättet när de visste långt innan att säsong 5 skulle bli den sista. Inte så snällt dock att det slutar på det sättet, särskilt för alla som är Charah-fans inklusive mig.
 
Jag håller tummarna hårt på att de fixar en kickstarter med Chuck som de gjorde med Veronica Mars! Så vitt jag vet nu, så försöker Zachary Levi (som spelade Chuck Bartowski) fixa så att det också händer med Chuck och om det nu stämmer så hoppas jag att han lyckas! Och nu till vad jag tycker om säsong 5; sluta läsa vidare om du inte vill veta vad som händer i den femte och sista säsongen. Som sagt, så tycker jag att den har varit en grymt bra säsong precis som de fyra första säsongerna! ;)
 
Vad roligt att Morgan och Alex flyttade ihop. De var så himla söta tillsammans, tack gode Gud att de blev ihop igen till slut. Jag var rädd ett tag där att de inte skulle återförenas efter att han dumpade henne via SMS när han hade Intersect i huvudet som gjorde honom hemsk, galen och ego. Tack och lov fick han ut Intersect med hjälp av generalen och blev sig själv igen. För jag hatade verkligen den nya Morgan, han var ju verkligen hemsk, galen och ego som fan! Äsch x)
Och Casey och Gertrude? Fan vad jag älskade dem! De var så himla underhållande att se på. Deras sexuella men lekfulla spänning och allt det! Jag skrattade så mycket under nästan varenda scen med dem, de var så himla söta ihop verkligen! Det var dessutom också kul att äntligen se Casey ha ett kärleksintresse till sist då han knappt hade några under hela serien. Jag hoppades faktiskt först på honom och Alexs mamma ihop. Men då kom Gertrude och ja de vann mitt hjärta! ;)
 
Och sist men inte minst; det var så härligt och underbart att se Chuck och Sarah i äktenskap. Tyvärr så blev saker i de sista två avsnitten inte så bra för Charah. Sarah förlorade alla sina minnen av fem år från när hon träffade Chuck för första gången fram tills det sista som hände i avsnitt 11. Det var som ett slag i mitt ansikte, särskilt då jag är ett Charah fan. Jag blev så chockad när hon stod där helt kallblodig och beredd på att döda hennes make på order av en ond och vidrig man som också var samma man som tog hennes minnen. Det var som en helt annan Sarah. Äsch vad hemskt och jobbigt det var! Framför allt för Chuck som blev förkrossad av att hans fru inte minns dessa fem åren. Det var inte roligt att se alls! Och det värsta var att de äntligen började bli redo att sluta som spioner och bilda en familj men så då hände det här! Verkligen inte okej!
 
Och för att inte tala om slutet... det bara slutade så där utan vidare, grrr! Hade gärna velat se om Sarahs minnen faktiskt kom tillbaka efter den magiska kyssen som de testade på precis innan slutet. MEN, och det är ett stort men, om man ser det från den ljusa sidan så började Sarah faktiskt väldigt långsamt att få tillbaka ett efter ett minne innan slutet - och då det är ett öppet slut, så kan jag därför lika gärna låtsas att hennes minnen kom tillbaka efter den magiska kyssen. Så får det väl bli så här. Än så länge funkar det faktiskt jättebra att låtsas. Åtminstone tills vi får en Chuck film! :)
 
Trots slutet så ångrar jag mig inte att jag hade maraton. Jag är så glad att jag gav den en chans. Den är en av mina absolut favoriter nu och den kommer jag tveklöst att se om igen snart! Det är en helt galet fantastisk och rolig serie med så många underbara karaktärer som jag rekommenderar varmt! Tack för två underbara veckor och fyra dagar! ♥
 
 
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

vad handlar den serien om? tror inte jag sett ett ända avsnitt men har hört talas om den så många gånger utan att veta vad den egentligen går ut på.

Svar: Som jag redan skrev handlingen i ett inlägg så kopierar jag den och klistrar in hit: När den lata datanörden Chuck Bartowski av misstag laddar ner en hemligstämplad data-app till sin hjärna blir han helt plötsligt en hemlig agent :)
Micaela Sundberg

2014-04-27 @ 18:12:06
URL: http://efji.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: