DATUM: 2013-09-30 / TID: 10:47:00
KATEGORI: Revolution, Sammanfattningar

Born in the USA.

Revolution kom äntligen tillbaka i onsdags med säsong 2 premiär - efter en lång uppehåll sen den 4 juni! Så i torsdags såg jag 2x01 Born in the USA och jag älskade det! Vilken fantastiskt bra start på säsong 2! Verkligen! Det var en LYSANDE start! Markera texten för att läsa mina tankar ;)

Först och främst, vilken fantastisk inledning på säsong 2! Det har gått 6 månader sen det som hände i säsongsfinalen. Jag brukar egentligen inte vara så jättepositiv ang tidshoppande särskilt ofta, men jag blev det den här gången! Jag gillar att det har hoppat fram sex månader. På så sätt blir det hela mer spännande då. Fast jag önskar bara att vi har fått svar på en sak; vad tusan hände med det finaste paret i serien, Jason och Charlie!? Helt plötsligt har de bara glidit ifrån varandra! Men vi kommer få svar snart enligt Eric Kripke. Det kan ju inte precis bara sluta så där som det slutade för dom? De känns alldeles för starkt som ett endgame för att bara sluta så där som det slutade. Kripke sa också att de kommer träffas igen. Så de kommer återförenas innan vi vet ordet av! Tur att den där Jeff bara är det faktumet att Charlie växer upp, enligt Kripke. Jag är långt ifrån orolig för Jason och Charlie är endgame och de hör ihop!

Det har dykt upp några intressanta storylines! Charlie är totalt badass och helt wricked up och verkar vara besatt av att döda Monroe vilket jag hoppas hon inte ska lyckas med då han är en av mina favoriter! Han har grävt ner sig i rena skiten nu men det är en spännande storyline som jag ser fram emot att följa. Och fan vad chockad och ledsen jag blev när Aaron dog! Jag bara tänkte ”Nej nu räcker det ju med dödsfall! Ni har ju fan tagit död på en av största favoriterna, Nora! Nu räcker det!” Jag har ju fortfarande inte kommit över Noras död. Jag önskar SÅ att hon aldrig dog! Jag saknar henne så mycket och jag som älskade Miles och Nora ihop också! Men hur som helst… då helt plötsligt i slutet vaknade Aaron upp från döden! Vad i helvete hände!? Eldflugorna måste nog vara orsaken för det är nåt skumt med dom! Och nej nej tack till Miles och Rachel. Är fortfarande väldigt skeptisk till dem! Och gud vad kul det är att se Stephen Collins på teven igen som Rachels pappa! Vilken stor skillnad på hans roll här och i Sjunde himlen! Han kan komma att bli en av mina favoritkaraktärer under säsongens gång för jag gillar verkligen honom. Han är cool!

Och jag älskade även scenerna med Tom och Jason! Jag har alltid avskytt deras relation, mycket på grund av hur dåligt Tom behandlar Jason. Men jag måste erkänna att jag sakta men säkert börjar älska dem. Deras relation är väldigt hemskt komplicerat men också väldigt intressant på vis och sätt. Jag ser fram emot att se hur deras relation kommer utveckas under denna säsongen för jag vill se mer av det. Och oh my god, scenen när Tom funderade på att ta livet av sig helt förkrossad över hans fru och Jason sa ”You’re gonna check out… like a little bitch?” fällde jag ett par tårar. Det var en ledsam ”pappa och son”-scen.

Och sist men inte minst, den största höjdpunkten i avsnittet är kommentern om David Schwimmer. ”We have the world famous David Schwimmer right here in the very tent, performing live for you. That’s right. You heard correct. The last surviving ’Friends’ is here.” Gissa om hur mycket jag skrattade! Helt klart den bästa, hahaha! Mitt favoritcitat har alltid varit ”What’s a boy band?” och nu tror jag att citatet om Schwimmer har tveklöst vunnit första platsen nu, haha! Mer av såna humor tack!

Jag ser verkligen fram emot att se säsong 2! Jag tror det kan bli en grymt bra säsong och till och med bättre än säsong 1! Så spännande det ska bli att se resten! ;D

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: