DATUM: 2013-10-08 / TID: 14:19:53
KATEGORI: Sammanfattningar, The Vampire Diaries

I know what you did last summer.

I fredags kom The Vampire Diaries äntligen tillbaka efter fem jobbiga månader - med säsong 5! Jag älskade det. Jag tycker att säsong 5 har börjat bra! Markera texten för att läsa mina tankar.
 
Först och främst börjar vi med Damon och Elena som är jättelyckliga och kära. Jag är glad för alla Delena fans även om jag är team Stelena. Jag gillade alla scener med dem, de var inte så dumma ihop faktiskt, de var söta - utom den första scenen som bara VAR SÅ PINSAM att titta på. Fast jag är irriterad på en sak. Måste Damon och Elena hångla och ha sex överallt?! Allt de bara gör är att hångla och ha sex, sex, sex, sex, sex. Var är djupet? Tröttsamt. Och jag säger det absolut inte för att jag är team Stelena. Jag säger det för att kärlek är mer än bara sex. Den är djupare än så - såsom Stefan och Elena alltid hade, har och alltid kommer ha. Och vad är det för ett förhållande om man ljuger? Som båda gjorde. Damon ljög för Elena om Silas, Stefan, Katherine, Jeremy och så. Många saker på en och samma gång, wtf? Så ska man inte göra. Och Elena berättade inte för Damon att hon har drömt om Stefan hela sommaren. Wtf ännu en gång? Vet ni vad jag tror? Orsaken till att hon inte har berättat är för att hon älskar Stefan fortfarande djupt även om hon inte tänker på det (hon har ju Damon i tankar, så). Men som sagt, jag är självklart glad för er Delena fans skull. Och snälla bli inte arg på mig nu, men jag slår vad om att Delena håller ihop i en halvsäsong ungefär. Minst. Och jag är ganska säker också på att Stefan och Elena kommer att återförenas igen innan säsong 5 är slut eller åtminstone i säsong 6 om serien blir förnyad. För de är INTE över. Jag vet det av hela mitt hjärta.
 
Till skillnad från de flesta, så är jag tyvärr fortfarande irriterad på Elena. I alla fall bara under en scen, annars har jag inte irriterat mig på henne en enda gång under hela avsnittet. Vilket är så fan skönt! Och nu tillbaka till vad jag blev irriterad på; när Elena frågade Caroline och Megan om hon borde ringa till Stefan. Herregud, vad fan tror du? Det är INTE okej att ringa honom. Du krossade hans hjärta. Oavsett om Stefan ligger i kistan under vattnet eller ej, så har du inte rätt att ringa honom. Låt honom komma till dig själv. Pressa honom inte. Ja, det är det enda som jag blivit irriterad på Elena för under avsnittet.
 
Och på tal om Stefan... Stefan, Stefan, stackars Stefan! Min fina Stefan! Jag grät under hans vattenscener, det var så jävlans svårt att titta på. Tänk att han har drunknat om och om och om och om igen i tre månader! Tre månader! Det är bara för mycket. Stackars honom. Stackars honom att han har drunknat om och om igen medan Damon och Elena bara knullat runt och inte brytt sig om var han var. Ursäkta för mitt ordval, men allvarligt talat, jag hatar verkligen att se Stefan vara sårad.
 
Det var kul att se Elena och Caroline på college. Vilken fräsch start på serien faktiskt! Nu har serien en chans att börja om efter att säsong 4 inte har varit en fantastisk säsong. Jag gillar att de är rumskompisar! Och de hade även en tredje rumskompis, Megan. Men tyvärr blev hon mördad senare på en fest. Av en vampyr! Så Caroline och Elena verkar inte vara ensamma om att vara vampyrer på college. Så vem fan var det som mördade Megan och varför? Och sen fick vi ett nytt mysterium. Elenas pappa och Megan kände varandra! WTF!? Blev jättechockad när Elena hittade en bild på hennes pappa och Megan i Megans mobil. Hur fan kände de varandra och vad hade de för en koppling till varandra? Spännande!
 
Och på tal om Caroline. Hon blev dumpad av Tyler via ett röstmeddelande. Vilken kille att göra slut på det sättet! Nu gillar jag honom inte längre. Jag kan inte fatta att Tyler valde en varulvflock framför hans egen flickvän!? Så jävla lamt och fegt! Snälla Caroline, åk till New Orleans. Klaus kan trösta dig. Jag saknar Klaroline! Men än ger jag inte upp hoppet om dem! Inte förrän båda serierna blir nedlagda! Tänk dig vilken stor skillnad på Klaus och Tyler? Klaus gjorde allt för henne i förra säsong och han lämnade även New Orleans bara för att se Caroline ta examen. Och vad gjorde Tyler? Jo, han flydde och hörde inte av sig. Han kom inte ens och tog examen. Han kom inte ens för att fira med Caroline och dom andra. Och nu kommer han inte till college för att vara med nån töntig varulvflock. Vilken jävla kille.
 
Vilken klockren start på säsong 5 när vi fick se Matt ha trekant. Med Rebekah och en tjej, Nadia. Det är nog höjdpunkten i avsnittet. Jag trodde aldrig att Matt skulle vara en sån person som har trekanter, haha. Jag fick mig ett gott skratt i alla fall. Jag älskade att vi fick en massa heta Mabekah scener innan Rebekah åkte till New Orleans för att vara med Klaus och Elijah. Snyft! Jag kommer att sakna Mabekah såsom jag kommer sakna Klaroline! Jag håller tummarna för några crossovers! Mest med Klaroline! Och på tal om Matt, vad fan hände i slutet med Nadia!? Hans ögon blev helt svarta och sen normala igen och sen föll han ihop. Spännande!
 
Silas gick runt som Stefan. De är ju dubbelgångar, inte så konstigt. Och vi fick veta en och annan sak om honom; han är riktigt stark nu. Han kan kontrollera hela stan och få dem att göra som han vill. Läskigt! Usch, det var så hemskt när han dödade Bonnies pappa mitt framför näsan på henne! Stackars Bonnie! Och varför vill han ha Katherine? Varför är hon så himla viktig för honom? Spännande för Silas verkar så fast besluten att hitta henne! Ser fram emot att få veta varför. Och på tal om Silas. Skönt att Damon vet nu att det inte är Stefan. Nu gäller det bara för honom att hitta den riktiga Stefan!
 
Och så sist men inte minst, vi fick en episk Stelena scen som vi alltid får i varje premiär av varje säsong! Stefan hallucinerade ett samtal med Elena. Åh, det var en så fin scen. Elena bara "Stanna med mig, Stefan. Jag vet att det är tortyr, men snälla stanna med mig. Din mänsklighet gör dig till den du är." och så. Jag grät. Hur kan det vara möjligt att Stefan och Elena hade så mycket kemi i den scenen, en enda scen, än vad Damon och Elena nånsin haft under hela deras relation under de fyra säsongerna? Wow, helt otroligt. Så klart, de har ju en djup kärlek till varandra och de är ju endgame! Inte så fan konstigt faktiskt! Damon och Elena kommer aldrig ha vad Stefan och Elena har. Aldrig. Stelena forever!
 
Jag ser fram emot att se säsong 5! Jag tror den kan bli en grymt bra säsong! ;D

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: