DATUM: 2013-10-29 / TID: 10:25:00
KATEGORI: Sammanfattningar, The Originals

Girl in New Orleans.

I helgens såg jag det senaste avsnittet av The Originals 1x04 Girl in New Orleans - och jag älskade det! Den har blivit en av de serierna som jag ser fram emot mest varje vecka! Markera texten för att läsa mina tankar.
 
Som vanligt älskar jag när Klaus gör onda planer! I detta fallet hade han ögon på Davina, mäktigaste häxan som Marcel håller inlåst. Han utpressade henne med hjälp av hennes svaghet - den där killen som hon gillar väldigt mycket. Jag vill se honom och Davina ihop, för de ser ju så himla söta ihop ut! Älskade när killen sjöng för henne. Det var fint fastän jag tyvärr inte kan höra. Så förutom Marcel/Rebekah shippar jag nu Davina med killen. Jag hoppas på att se mer av dom i framtiden även om det kanske ser lite omöjligt ut nu med tanke på att Klaus raderade hans minne av att han hade träffat Davina den kvällen. Stackars Davina! Men man kan väl hoppas ändå på att killen kommer tillbaka igen snart? För jag vill verkligen, verkligen se dom ihop! Men en bra sak har iallafall kommit från allt det; nu vet originalvampyrerna vad för svaghet som Davina har. Bra att ha i framtiden ifall de ska utpressa henne eller nåt.
 
Elijah är äntligen vaken!!!! Fast inte riktigt. Ja, iallafall tills slutet. Nu är han vaken! Tror jag? Eller är de bara i Davinas hjärna? I vilket fall som, så ska Elijah försöka få Davina över på deras sida. Jag hoppas verkligen att han kommer lyckas! Jag hejar ju på originalvampyrerna, inte på Marcel. För honom gillar jag inte alls. Så det så.
 
Hayley börjar jag verkligen gilla mer och mer nu! Jag hatade henne i The Vampire Diaries, men inte i den här serien. Hon har inte gjort mig irriterad en enda sekund under de fyra avsnitten, vilket är så grymt skönt! Hursomhelst så växer min tycke för henne mer och mer för varje avsnitt nu. Jag hoppas att det fortsätter så på den banan! Kanske några avsnitt till, sen blir hon antagligen en av mina favoritkaraktärer också. Och bara det inte blir nåt mellan Klaus och Hayley, så är jag nöjd med hur hon än är och blir i serien. Sist men inte minst, det var kul att få se henne vara badass för en gångs skull. Hon kan ju ta hand om sig själv också, hon behöver inte skyddas hela tiden. Jag älskar att Klaus och Rebekah verkligen bryr sig om henne och skyddar henne och babyn allt vad de kan. Jag älskar att de är som en familj nu. Nu återstår bara Elijah kvar, sen kan de vara en finfin familj! Nu längtar jag som en galning tills babyn är född. Vill se Klaus vara pappa! Spännande det ska bli ;)
 
Fastän jag inte gillar Marcel, så shippar jag fortfarande honom och Rebekah. Jäklar, vilken sexuell spänning det var mellan dem! Helt fantastisk kemi! Jag hoppas att Marcel slutar fokusera på Cami och tar Rebekah istället! De kan vara badass och heta tillsammans. Man kan väl inte tacka nej till det? ;)
 
Jag tycker synd om stackars Cami som blir compelled av Klaus hela tiden. Gud vad han är envis med att göra tvång på hennes hjärna hela tiden, haha. Stackars tjejen. Och de får även starkare kemi. Jag gillar det inte. Det ska vara Klaus och Caroline! Inte Klaus och Cami! Gud nej, aldrig! Men jag ger inte upp hoppet om Klaroline och kommer aldrig att göra det, så länge båda serierna fortfarande finns kvar. För Klaus och Caroline är endgame, punkt slut! Jag shippar bara Klaus och Cami som vänner, inte mer. Snällasnälla låt dom bara vara vänner, inte mer! Annars får ni en arg Micaela på halsen! ;)
 
Jag längtar som vanligt tills nästa avsnitt! The Originals har verkligen blivit en av mina obsessions! ;)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: