DATUM: 2013-11-07 / TID: 13:13:38
KATEGORI: Sammanfattningar, Övriga tvserier

Veronica Mars säsong 1 sammanfattning.

Skådespelare: Kristen Bell, Jason Dohring, Francis Capra, Percy Daggs III, Enrico Colantoni bl.a.
Skapare: Rob Thomas
Genre: Drama, kriminal
Åldersgräns: 11 år
Speltid: 16 timmar
Produktionsår: 2004-2005
 
LÄS INTE VIDARE OM DU HAR PLANER PÅ ATT SE DEN HÄR SERIEN!

Bästa avsnittet: Många bra avsnitt! Några av mina favoriter är 1x04 The Wrath of Con, 1x08 Like a Virgin, 1x10 An Echolls Family Christmas, 1x11 Silence of the Lamb. 1x14 Mars vs Mars, 1x15 Ruskie Business, 1x19 Hot Dogs, 1x20 M.A.D och säsongsfinalen 1x22 Leave it to Beaver.

Bästa karaktären: Veronica! En väldigt smart tjej som även är en riktigt duktig detektiv!
 
Värsta karaktären: Logan. Störde mig på honom många gånger under denna säsongen särskilt i den första halva. Han var så enormt elak och irriterande. Men han blev något bättre i den andra halva, särskilt mot slutet när han blev ihop med Veronica. I alla fall tills de gjorde slut, då föll han tillbaka lite och då började jag störa mig på honom igen. Man kan säga att det går upp och ner när det gäller hans karaktär - ibland gillar jag honom och ibland inte.

Snyggaste karaktären: Kan inte välja en, så jag säger Duncan, Leo och Wallace :)

Bästa paret: Här är det svårt! Nästan alla VM-fans älskar LoVe. Men inte jag. Inte än. Jag GILLAR dem bara. Än så länge, hoppas jag. Egentligen har inget par vunnit mitt hjärta helt riktigt ännu, rättare sagt. Jag slits mellan Logan/Veronica, Duncan/Veronica och Leo/Veronica. Jag hoppas att jag bestämmer mig för nåt par i säsong 2, haha! 
 
Värsta paret: Troy/Veronica. Gillade dem i början, men sedan kände jag att nåt bara var så fel. Och mycket riktigt stämde det. Troy var inte den man trodde att han var. Vilken skitstövel.

Bäst i säsongen: Allt! Hemligheterna, när Lillys mördare avslöjades, när Veronica var deckare åt många, hennes vänskap med Wallace, Keiths och Veronicas far-och-dotter-relation och massor mer.

Värst i säsongen: Inget!

Övriga kommentarer: Överraskat bra serie! Säsong 1 har varit fullkomligt fantastisk, så många bra avsnitt. Jag är på säsong 2 nu som också är riktigt bra! ;)

Betyg: 5/5

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: